2019-01-18 13:35

Vežėjai: dienpinigių apmokestinimo keitimas būtų pražūtingas

M. Atroškevičius būgštauja, kad Lietuvos vežėjų verslui maišomas Molotovo kokteilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
M. Atroškevičius būgštauja, kad Lietuvos vežėjų verslui maišomas Molotovo kokteilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) siūlo, kad krovininio kelių transporto darbuotojams mokama dienpinigių suma būtų neapmokestinama tik taikant dvigubos minimalios mėnesinės algos (MMA) dydžio darbo užmokestį.

Vežėjai tvirtina, kad dėl siūlomų pakeitimų šalies transporto sektorius žlugs. Šiuo metu vežėjams visa mokama dienpinigių suma neapmokestinama mokant 1,3 koeficiento MMA dydžio darbo užmokestį. Ministerija koeficientą siūlo didinti iki 2.

Tai reikštų, kad dienpinigių suma būtų neapmokestinama tik jeigu vairuotojo mėnesinis darbo užmokestis būtų lygus ar didesnis už 1.110 Eur, arba valandinis atlygis būtų lygus ar didesnis už 6,78 Eur.

Ministerija: didėtų socialinės garantijos

SADM teigimu, šiuo metu nemažą dalį atlygio kelių transporto vežėjams sudaro socialiniu draudimu neapmokestinami dienpinigiai. Ministerijos Pateiktais Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis, vienam kelių transporto sektoriaus darbuotojui išmokėta dienpinigių suma 2017 metais buvo 7.180 Eur (vidutiniškai 598 Eur per mėnesį), 2016 metais – 7.290 Eur (608 Eur per mėnesį).

„Iš turimos informacijos matyti, jog (...) didelę dalį darbuotojų atlygio sudaro komandiruočių dienpinigiai, nuo kurių socialinio draudimo įmokos nėra mokamos, o mažesnės socialinio draudimo įmokos lemia, kad socialinės garantijos šių darbuotojų yra mažesnės, palyginti su jų gaunamomis pajamomis“, – BNS atsiųstame komentare nurodo ministerija.

Todėl, anot ministerijos, „būtų pagrįsta, kad šiuo metu nemažas pajamas gaunantys darbuotojai socialinio draudimo įmokas mokėtų nuo didesnės gaunamo darbo užmokesčio dalies“ ir taip užsitikrintų sau didesnes garantijas, pavyzdžiui, ligos, nedarbo, senatvės pensijos laikotarpiais.

Atlyginimų koeficientą kelių transporto sektoriaus darbuotojams ministerija įvedė 2003 m. ir iki šiol jis nebuvo didintas. Tuo metu MMA, Eurostato duomenimis, nuo 125 Eur 2003 m. išaugo iki 555 Eur šiemet.

Vežėjai: transporto verslas gali žlugti

 Mečislavas Atroškevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius sako, kad įgyvendinti ministerijos siūlymą būtų per sunku.

Pasak jo, transporto sektorius šiuo metu turi ir daug vidinių problemų, todėl yra grėsmė, kad šis verslas Lietuvoje gali pradėti žlugti. Vežėjams nerimą kelia ir Europos Sąjungoje svarstomas Mobilumo paketas, didėjantys kelių mokesčiai.

„Esmė ne vien tik šitas sprendimas (dėl dienpinigių – BNS), gaunasi, kad mes gaminame Molotovo kokteilį iš tų kelių komponentų. Vieną kartą atsiras ugnis ir nebebus mūsų“, – BNS komentavo p. Atroškevičius.

Jo teigimu, priėmus sprendimus dėl dienpinigių apmokestinimo pakeitimų, transporto įmonės gali tiesiog išsikelti iš Lietuvos.

„Jis (transporto sektorius – BNS) žaibiškai išsikels iš Lietuvos, nes iškelt transporto įmonę, tai ne kokią gamyklą su įranga, pastatais. Čia tik perregistruoji biurą kitur ir viskas. Vis tiek tos pačios mašinos dirbs kažkur vakaruose, kaip ir dabar, o ar biuras bus Suvalkuose, ar Vilniuje, tai skirtumo didelio nėra“, – tvirtino p. Atroškevičius.

VŽ rašė, kad Vidmantas Pelėda, UAB „Transekspedicija“ vadovas, tvirtino jog šis pakeitimas vieno vairuotojo išlaikymą pabrangintų

395 Eur per mėnesį, o per metus – 4.740 Eur.

„Tai būtų pražūtinga. Vien dėl to ekspedicija neužsiimančio vežėjo pelningumas sumažės 4%. O dabar vežėjai dirba, pasiekdami 2–3% pelningumą. Profsąjungos, žinoma, gali daug ką siūlyti, bet aš nemanau kad toks sprendimas realus“, – VŽ sako p. Pelėda.

Susiklosčiusią situaciją vežėjų asociacija šią savaitę aptarė su Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijų vadovais.

Šiuo klausimu toliau ketinama diskutuoti Trišalėje taryboje, sausio 22 dieną.

52795
130817
52791