Vežėjai: dienpinigių apmokestinimo keitimas būtų pražūtingas

Publikuota: 2019-01-18
M. Atroškevičius būgštauja, kad Lietuvos vežėjų verslui maišomas Molotovo kokteilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
M. Atroškevičius būgštauja, kad Lietuvos vežėjų verslui maišomas Molotovo kokteilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) siūlo, kad krovininio kelių transporto darbuotojams mokama dienpinigių suma būtų neapmokestinama tik taikant dvigubos minimalios mėnesinės algos (MMA) dydžio darbo užmokestį.

Vežėjai tvirtina, kad dėl siūlomų pakeitimų šalies transporto sektorius žlugs. Šiuo metu vežėjams visa mokama dienpinigių suma neapmokestinama mokant 1,3 koeficiento MMA dydžio darbo užmokestį. Ministerija koeficientą siūlo didinti iki 2.

Tai reikštų, kad dienpinigių suma būtų neapmokestinama tik jeigu vairuotojo mėnesinis darbo užmokestis būtų lygus ar didesnis už 1.110 Eur, arba valandinis atlygis būtų lygus ar didesnis už 6,78 Eur.

Ministerija: didėtų socialinės garantijos

SADM teigimu, šiuo metu nemažą dalį atlygio kelių transporto vežėjams sudaro socialiniu draudimu neapmokestinami dienpinigiai. Ministerijos Pateiktais Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis, vienam kelių transporto sektoriaus darbuotojui išmokėta dienpinigių suma 2017 metais buvo 7.180 Eur (vidutiniškai 598 Eur per mėnesį), 2016 metais – 7.290 Eur (608 Eur per mėnesį).

„Iš turimos informacijos matyti, jog (...) didelę dalį darbuotojų atlygio sudaro komandiruočių dienpinigiai, nuo kurių socialinio draudimo įmokos nėra mokamos, o mažesnės socialinio draudimo įmokos lemia, kad socialinės garantijos šių darbuotojų yra mažesnės, palyginti su jų gaunamomis pajamomis“, – BNS atsiųstame komentare nurodo ministerija.

Todėl, anot ministerijos, „būtų pagrįsta, kad šiuo metu nemažas pajamas gaunantys darbuotojai socialinio draudimo įmokas mokėtų nuo didesnės gaunamo darbo užmokesčio dalies“ ir taip užsitikrintų sau didesnes garantijas, pavyzdžiui, ligos, nedarbo, senatvės pensijos laikotarpiais.

Atlyginimų koeficientą kelių transporto sektoriaus darbuotojams ministerija įvedė 2003 m. ir iki šiol jis nebuvo didintas. Tuo metu MMA, Eurostato duomenimis, nuo 125 Eur 2003 m. išaugo iki 555 Eur šiemet.

Vežėjai: transporto verslas gali žlugti

 Mečislavas Atroškevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius sako, kad įgyvendinti ministerijos siūlymą būtų per sunku.

Pasak jo, transporto sektorius šiuo metu turi ir daug vidinių problemų, todėl yra grėsmė, kad šis verslas Lietuvoje gali pradėti žlugti. Vežėjams nerimą kelia ir Europos Sąjungoje svarstomas Mobilumo paketas, didėjantys kelių mokesčiai.

„Esmė ne vien tik šitas sprendimas (dėl dienpinigių – BNS), gaunasi, kad mes gaminame Molotovo kokteilį iš tų kelių komponentų. Vieną kartą atsiras ugnis ir nebebus mūsų“, – BNS komentavo p. Atroškevičius.

Jo teigimu, priėmus sprendimus dėl dienpinigių apmokestinimo pakeitimų, transporto įmonės gali tiesiog išsikelti iš Lietuvos.

„Jis (transporto sektorius – BNS) žaibiškai išsikels iš Lietuvos, nes iškelt transporto įmonę, tai ne kokią gamyklą su įranga, pastatais. Čia tik perregistruoji biurą kitur ir viskas. Vis tiek tos pačios mašinos dirbs kažkur vakaruose, kaip ir dabar, o ar biuras bus Suvalkuose, ar Vilniuje, tai skirtumo didelio nėra“, – tvirtino p. Atroškevičius.

VŽ rašė, kad Vidmantas Pelėda, UAB „Transekspedicija“ vadovas, tvirtino jog šis pakeitimas vieno vairuotojo išlaikymą pabrangintų

395 Eur per mėnesį, o per metus – 4.740 Eur.

„Tai būtų pražūtinga. Vien dėl to ekspedicija neužsiimančio vežėjo pelningumas sumažės 4%. O dabar vežėjai dirba, pasiekdami 2–3% pelningumą. Profsąjungos, žinoma, gali daug ką siūlyti, bet aš nemanau kad toks sprendimas realus“, – VŽ sako p. Pelėda.

Susiklosčiusią situaciją vežėjų asociacija šią savaitę aptarė su Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijų vadovais.

Šiuo klausimu toliau ketinama diskutuoti Trišalėje taryboje, sausio 22 dieną.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 2

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15
Į Klaipėdos terminalą atplaukė naujas dujų krovinys iš Norvegijos

Į Klaipėdą penktadienį atplaukė naujas didelis suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krovinys iš Norvegijos – jau...

Pramonė
2019.11.15
Lietuvos oro uostai augina neaviacinių pajamų dalį

Per devynis šių metų mėnesius Lietuvos oro uostai gavo beveik 37 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei per tą...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos radijo ryšio sistemą

„Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi modernizuoti prieš dešimtmetį įrengtą radijo ryšio sistemą, kuria naudojasi...

Vietoje mazuto saugyklų prie Gariūnų planuojami sandėliai 1

Su logistikos ir transporto grupe „Girteka“ susijusi įmonė vietoje mazuto saugyklų Vilniuje, šalia Gariūnų,...

Statyba ir NT
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
2019.11.15
„Transachemos“ vadovą A. Mirinavičių keičia J. Varkulevičius

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovei „Transachema“ vadovavusį Arūną...

Vadyba
2019.11.14
Ieškoma Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo

Ieškoma Palangos savivaldybės įmonės Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo – savivaldybė trečiadienį...

Gatvę Vilniaus Šnipiškėse už 1,3 mln. Eur tvarkys „Grinda“

700 m ilgio Širvintų g. Vilniaus Šnipiškėse tvarkys savivaldybės valdoma UAB „Grinda“.

Statyba ir NT
2019.11.14
Tiriamos „Rail Balticos“ galimybės sujungti traukinių ir oro transportą

„Rail Balticos“ projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ parengė...

Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau