Vežėjai: dienpinigių apmokestinimo keitimas būtų pražūtingas

Publikuota: 2019-01-18
M. Atroškevičius būgštauja, kad Lietuvos vežėjų verslui maišomas Molotovo kokteilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
M. Atroškevičius būgštauja, kad Lietuvos vežėjų verslui maišomas Molotovo kokteilis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) siūlo, kad krovininio kelių transporto darbuotojams mokama dienpinigių suma būtų neapmokestinama tik taikant dvigubos minimalios mėnesinės algos (MMA) dydžio darbo užmokestį.

Vežėjai tvirtina, kad dėl siūlomų pakeitimų šalies transporto sektorius žlugs. Šiuo metu vežėjams visa mokama dienpinigių suma neapmokestinama mokant 1,3 koeficiento MMA dydžio darbo užmokestį. Ministerija koeficientą siūlo didinti iki 2.

Tai reikštų, kad dienpinigių suma būtų neapmokestinama tik jeigu vairuotojo mėnesinis darbo užmokestis būtų lygus ar didesnis už 1.110 Eur, arba valandinis atlygis būtų lygus ar didesnis už 6,78 Eur.

Ministerija: didėtų socialinės garantijos

SADM teigimu, šiuo metu nemažą dalį atlygio kelių transporto vežėjams sudaro socialiniu draudimu neapmokestinami dienpinigiai. Ministerijos Pateiktais Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis, vienam kelių transporto sektoriaus darbuotojui išmokėta dienpinigių suma 2017 metais buvo 7.180 Eur (vidutiniškai 598 Eur per mėnesį), 2016 metais – 7.290 Eur (608 Eur per mėnesį).

„Iš turimos informacijos matyti, jog (...) didelę dalį darbuotojų atlygio sudaro komandiruočių dienpinigiai, nuo kurių socialinio draudimo įmokos nėra mokamos, o mažesnės socialinio draudimo įmokos lemia, kad socialinės garantijos šių darbuotojų yra mažesnės, palyginti su jų gaunamomis pajamomis“, – BNS atsiųstame komentare nurodo ministerija.

Todėl, anot ministerijos, „būtų pagrįsta, kad šiuo metu nemažas pajamas gaunantys darbuotojai socialinio draudimo įmokas mokėtų nuo didesnės gaunamo darbo užmokesčio dalies“ ir taip užsitikrintų sau didesnes garantijas, pavyzdžiui, ligos, nedarbo, senatvės pensijos laikotarpiais.

Atlyginimų koeficientą kelių transporto sektoriaus darbuotojams ministerija įvedė 2003 m. ir iki šiol jis nebuvo didintas. Tuo metu MMA, Eurostato duomenimis, nuo 125 Eur 2003 m. išaugo iki 555 Eur šiemet.

Vežėjai: transporto verslas gali žlugti

 Mečislavas Atroškevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius sako, kad įgyvendinti ministerijos siūlymą būtų per sunku.

Pasak jo, transporto sektorius šiuo metu turi ir daug vidinių problemų, todėl yra grėsmė, kad šis verslas Lietuvoje gali pradėti žlugti. Vežėjams nerimą kelia ir Europos Sąjungoje svarstomas Mobilumo paketas, didėjantys kelių mokesčiai.

„Esmė ne vien tik šitas sprendimas (dėl dienpinigių – BNS), gaunasi, kad mes gaminame Molotovo kokteilį iš tų kelių komponentų. Vieną kartą atsiras ugnis ir nebebus mūsų“, – BNS komentavo p. Atroškevičius.

Jo teigimu, priėmus sprendimus dėl dienpinigių apmokestinimo pakeitimų, transporto įmonės gali tiesiog išsikelti iš Lietuvos.

„Jis (transporto sektorius – BNS) žaibiškai išsikels iš Lietuvos, nes iškelt transporto įmonę, tai ne kokią gamyklą su įranga, pastatais. Čia tik perregistruoji biurą kitur ir viskas. Vis tiek tos pačios mašinos dirbs kažkur vakaruose, kaip ir dabar, o ar biuras bus Suvalkuose, ar Vilniuje, tai skirtumo didelio nėra“, – tvirtino p. Atroškevičius.

VŽ rašė, kad Vidmantas Pelėda, UAB „Transekspedicija“ vadovas, tvirtino jog šis pakeitimas vieno vairuotojo išlaikymą pabrangintų

395 Eur per mėnesį, o per metus – 4.740 Eur.

„Tai būtų pražūtinga. Vien dėl to ekspedicija neužsiimančio vežėjo pelningumas sumažės 4%. O dabar vežėjai dirba, pasiekdami 2–3% pelningumą. Profsąjungos, žinoma, gali daug ką siūlyti, bet aš nemanau kad toks sprendimas realus“, – VŽ sako p. Pelėda.

Susiklosčiusią situaciją vežėjų asociacija šią savaitę aptarė su Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijų vadovais.

Šiuo klausimu toliau ketinama diskutuoti Trišalėje taryboje, sausio 22 dieną.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VRM projektuose – techninių apžiūrų monopolio naikinimas ir daug kitų naujovių 5

Ketvirtadienį Vilniuje Eimutis Misiūnas, vidaus reikalų ministras, kartu su Dariumi Urbonu, viceministru,...

Vežėjai kyla į kovą: teikia ieškinius kartelyje dalyvavusiems vilkikų gamintojams Premium

Praėjus keletui metų po to, kai Europos Komisija (EK) nustatė, kad didžiausi Europos vilkikų gamintojai buvo...

„LG Cargo“ perėmė „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimą

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ baigė formuoti naują krovinių vežimo bendrovę „LG Cargo“ –...

Nemunu į Kauną atgabentas pirmasis istorijoje komercinis krovinys 7

Į tarptautinį Marvelės uostą Kaune krovininė barža atplukdė komercinį krovinį iš Klaipėdos jūrų...

„Linavos“ kongrese – aktyvumo antirekordas ir atviri pokalbiai apie verslo iškėlimą iš Lietuvos  16

Trečiadienį Vilniuje bandytas surengti XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas neįvyko,...

Kinijoje pristatomas Lietuvos susisiekimo sektorius 1

Kinijos atstovai šią savaitę bus supažindinti su Lietuvos susisiekimo sektoriaus galimybėmis. Azijos šalyje...

„Linavoje“ bandoma rinkti naują prezidentą 

Šiandien Vilniuje rengiamas XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas, kurio metu ketinama...

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų  5

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  10

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
2019.04.23
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais 4

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 5

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

Verslo aplinka
2019.04.23
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 26

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau