2018-06-25 18:22

R. Masiulis: Kelių direkcijoje „į orą“ iššvaistyta mažiausiai 20 mln. Eur

Susisiekimo ministerija inicijuos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos auditą. Susisiekimo ministerijos nuotr.
Susisiekimo ministerija inicijuos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos auditą. Susisiekimo ministerijos nuotr.
Susisiekimo ministerija pirmadienį praneša apie dar vieną auditą, inicijuojamą nustačius, kad dalis ankstesniais metais Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) rengtų projektų neatitinka nei realių poreikių, nei techninio reglamentavimo.

Pastaraisiais metais inicijavęs valstybinių kelių įmonių auditą, Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, auditorius siųs ir į LAKD.

„Jau šiandien aišku, kad projektavimui „į orą“ iššvaistyta mažiausiai 20 mln. Eur. Tiek kainavo vien projektų kūrimas, kurie niekada nebus įgyvendinti. Šie pinigai galėjo būti panaudoti tų pačių svarbių projektų įgyvendinimui. Dvi Rusnės estakados galėjo būti pastatytos jau seniai. Direkcija ilgus dešimtmečius veikė lyg politinių užsakymų biuras. Užsakydama projektus LAKD pirko sau ramybę – projektai buvo rengiami, net jei neturėjo realaus finansavimo. Visuomenės interesai suprantami, kelių tvarkymo poreikis yra didžiulis. Tačiau sistemingas Lietuvos kelių planavimas, galima sakyti, neegzistavo“, – ministerijos pranešime cituojamas p. Masiulis.

Pasak ministro, naujoji LAKD vadovybė aptiko tikrą politinių užsakymų archyvą – kiekviena nauja kadencija reiškė ir naujus politikų užsakymus direkcijai.

Dabar skelbiama, kad vidaus audito metu LAKD bus patikrinti ir inventorizuoti daugiau nei 1.000 projektų. Preliminariais duomenimis, dalis šių projektų nėra tinkami įgyvendinimui, nes neturi statybos leidimų arba neatitinka galiojančių techninių – normatyvinių dokumentų reikalavimų ir teisės aktų.

„Techniniai projektai kelio ruožų rekonstravimui, kapitaliniam remontui ar plėtrai turėtų būti rengiami tik tinkamai juos suplanavus. Ankstesniais metais LAKD savo raštais bei vieša informacija klaidino visuomenę ir prisiėmė įsipareigojimus, kuriems neturėjo finansinių išteklių. LAKD darbuotojai, nors ir žinodami, kad planuose tokių projektų nėra arba jiems nėra numatytas finansavimas, pirko projektavimo darbus ir taip per daugelį metų LAKD patyrė milijoninius nuostolius, kadangi techninių projektų panaudojimas ateityje neįmanomas, o sukurtas turtas nelikvidus“, – ministerijos pranešime minimas Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis LAKD direktoriaus pareigas.

Kaip pavyzdys pranešime pateikiamas atvejis, kai 2009 m. LAKD nupirko paslaugą „Via Baltica“ kelio A5 ruožo nuo 45 iki 56 km techniniam projektui parengti už 1,5mln. Eur, o 2015 m. įsigijo projekto koregavimo paslaugą už 0,8 mln. Eur.

2014 m. „Via Baltica“ kelio A8 ruožo nuo 32 iki 53 km parengto projekto sprendiniai neužtikrina dabartinių transporto srautų pralaidumo ir saugumo reikalavimų, nors visi projektai privalo būti rengiami atsižvelgiant į 20 metų transporto srautų prognozes ir t.t.

52795
130817
52791