2025-12-18 15:00

Gebėjimas pasakyti „ne“ stiprina lyderystę

Profesionaliame pasaulyje ribos yra būtinos – jos padeda išlaikyti aiškumą, susitelkimą ir pasiekti rezultatų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Profesionaliame pasaulyje ribos yra būtinos – jos padeda išlaikyti aiškumą, susitelkimą ir pasiekti rezultatų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Darbe vis dar įprasta manyti, kad jei gebi prisiimti daugiau užduočių, vadinasi, esi geras darbuotojas ir būsi dėl to įvertintas. Nors atsisakyti papildomos užduoties gali būti sunku, tačiau būtina, jeigu nori dirbti produktyviai ir išlaikyti sveiką psichologinę savijautą.

Padėti kitiems yra vienas greičiausių būdų užsitikrinti pasitikėjimą darbe. Kolega, kuris visada sako „taip“, tampa patikimu partneriu, problemų sprendėju, žmogumi, į kurį visi kreipiasi, kai artėja terminai. Tačiau tai, kas prasideda kaip stiprybė, gali greitai virsti trūkumu. Per daug dosnūs savo laiko darbuotojai rizikuoja išsekti, likti nepastebėti ir tyliai piktintis ta kultūra, kurią jie patys padėjo sukurti, rašo leidinys „Forbes“.

Iš pradžių pasakymas „taip“ atrodo naudingas – kolegos reiškia dėkingumą, vadovai – pasitikėjimą, komandos dirba sklandžiau, nes užpildomos spragos, kurias palieka kiti. Tačiau laikui bėgant toks modelis sukuria nevienodą darbo krūvį. Užduotys, kurios turėtų būti paskirstytos, nugula ant tų pačių kelių žmonių pečių.

52795
130817
52791