Įvertino Briuselio nuolaidas automobilių pramonei: istorinė klaida ir pralaimėjimas Kinijai
Pirmąsyk planai drausti prekybą naujais vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais paskelbti 2019 m., 2020 m. jie buvo įtvirtinti strateginiuose Europos Sąjungos (ES) dokumentuose. Toks pokytis lėmė spartų visos automobilių pramonės posūkį į elektrifikaciją: ėmė daugėti elektra varomų modelių, pradėjo augti elektromobilių pardavimai, valstybės ėmė siūlyti vis daugiau subsidijų verslams ir fiziniams asmenims, siekiantiems persėsti prie elektra varomos transporto priemonės vairo.
Situacija pasikeitė
Visgi per pastaruosius porą metų situacija ėmė dramatiškai keistis. Elektromobilių pardavimai nors ir augantys, ėmė lėtėti, į viršų šovė hibridinių modelių poreikis, tad gamintojai vienas po kito ėmė kalbėti apie pasikeitusius planus. „Mercedes-Benz“ dar 2024 m. pranešė, kad atsisako planų nuo 2030 m. gaminti vien tik elektromobilius, „Volkswagen“ koncernas apkarpė savo elektromobilių plėtrai skirtą biudžetą ir 65 mlrd. USD sugrąžino į vidaus degimo variklius plėtojančius padalinius. „Audi“, anksčiau skelbusi, jog nuo 2032 m. prekiaus vien elektromobiliais, grįžo prie šaknų ir pranešė, kad vystys hibridinius bei įprastais degalais varomus automobilius, kad išsaugotų savo verslo modelį. „Ford“ informavo, kad nebegamins Europai skirto didelio elektrinio visureigio ir vienatūrio, o „General Motors“ patyliukais numetė šalin planus nuo 2035 m. gaminti vien tik elektrinius automobilius.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- „Mano pinigai“ - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai