Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2024-10-17 14:53

Iš grąžinamų prekių „pandemijos“ vaduojasi papildomais antkainiais

Siuntų terminalas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Siuntų terminalas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
COVID-19 pandemija išaugino ne tik prekybos internetu apimtis, bet ir naują požiūrį į patį pirkimą – užsisakoma daugiau, nei reikia, kad būtų galima apžiūrėti, pasimatuoti, o jei netinka ar nepatinka, daiktai keliauja atgal prekybininkui. Didžiausi grąžinimai – apie 30% ir daugiau – yra aprangos sektoriuje. Užsienyje tokie koncernai kaip H&M, „Zara“ jau įveda grąžinimo mokestį, Lietuvoje to daryti kol kas neketinama.

Pernai aprangos pardavėjas H&M Didžiojoje Britanijoje neregistruotiems vartotojams įvedė 2 GBP (2,39 Eur) dydžio internetu pirktų prekių grąžinimo mokestį, prieš tai tą patį padarė „Zara“, dar keli lyderiaujantys aprangos pardavėjai. 

Prekybos internetu flagmanus taip elgtis skatina net kelios priežastys – dėl grąžinamų prekių įmonės patiria milijonus siekiančių išlaidų, dėl to brangsta pati apranga, papildomas vežiojimas gerokai didina taršą, nemenka dalis grąžinamų prekių yra tiesiog sunaikinama, nes taip pigiau, o tai niekaip nesuderinama su tvarumo reikalavimais.

52795
130817
52791