Kaip verslininkams būti matomiems renginiuose

Vasara – mugių ir miestų švenčių laikas ir kartu smulkiųjų prekybininkų darbymetis. Nuo to, kaip, kur ir kuo seksis sudominti pirkėją, dažnam prekybininkui priklauso tolesnio verslo plėtra, o neretai ir jo verslo išlikimas. Pernai „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa atskleidė, kad Lietuvos gyventojai dažniausiai pasirenka pirkti iš smulkiųjų šalies gamintojų ir prekybininkų, vertindami galimybę pasiderėti dėl kainos.
Geri derybų įgūdžiai praverčia ir gyventojams, ir verslininkams – ne veltui tokio pobūdžio kursai dėstomi žymiausiuose pasaulio universitetuose.
„Svarbiausia derybų netraktuoti kaip vienos pusės nuolaidžiavimo kitai. Geriausia, kai gaudamas nuolaidą pirkėjas jaučiasi šiek tiek pasveriantis galios balansą į savo pusę, o pardavėjas derybų metu sukuria sau naujų galimybių. Pavyzdžiui, mažesne kaina parduoti didesnį kiekį, kai vietoje vienos prekės pasiūlomos įsigyti dvi, tačiau mažesne kaina. Ne mažiau svarbu įgijus lankstaus pardavėjo reputaciją suburti lojalius nuolatinius klientus, o galbūt net užmegzti ilgalaikę partnerystę su kitais verslininkais – potencialiais tiekėjais ar produkcijos platintojais“, - nurodo Odeta Bložienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė.
Vieta ypač svarbu
Kiekvienas bent kartą mugėje ar miesto šventėje dalyvavęs prekeivis patvirtins, kad net puikiausia prekė neišgelbės prastos prekybos vietos. Nebent būtų investuojama papildomų lėšų atkreipti į save dėmesį, pasirūpinta papildoma informacijos sklaida prekybos vietoje. Tačiau greičiausiai šios pastangos pareikalaus daugiau investicijų ir laiko, todėl paprasčiau iš anksto pasirūpinti geros prekybos vietos rezervacija.
Savaitgalio prekyba geroje vietoje, kuri matoma didžiausiam žmonių kiekiui ir užtikrina didžiausią potencialių pirkėjų srautą, gali atstoti mėnesio ar ketvirčio prekybą nuošalioje vietoje, į kurią užsuka mažai pirkėjų. Ne paslaptis, kad ne viena parduotuvė ar restoranėlis, duris atvėrę netinkamoje vietoje, po kurio laiko yra tiesiog priversti užsidaryti.
Kiti svarbūs akcentai mugėse ar miesto šventėse – vizualus ir apgalvotas prekių išdėstymas, ryškus, matomas ir skoningas prekybos vietos apipavidalinimas, aktyvus bendravimas su pirkėju. „Visa tai yra labai paprasti, tačiau dažnai užmirštami sėkmingo verslo principai“, - nurodo p. Bložienė.