Birių krovinių terminalo krantines rekonstruos latviai
Latvių pasiūlyta kaina – 9,88 mln. Eur – buvo žemiausia. Jei nebus sulaukta skundų, sutartis su „Latvijas tilti“ bus pasirašyta po dviejų savaičių.
101 – 104 krantinės, kuriomis naudojasi UAB „Birių krovinių terminalas“, rekonstruoti buvo pradėtos dar pernai. Pirmo etapo statybos darbų konkursą, kurio metu krantinės turi būti išgilintos iki 14,5 m, laimėjo UAB „Borta“ pagal jungtinės veiklos sutartį su UAB „Klaipėdos monolitas“ ir „Veralux exitus“. Darbų vertė – apie 2 mln. Eur. Pernai jų atlikta už 1,1 mln. Eur, o likusius darbus planuojama baigti vasaros viduryje.
Tada prasidės antro etapo darbai, kurių metu prie krantinių bus pasiektas 16,5 m gylis.
VŽ rašė, jog nauji gyliai prie krantinių skatina ir BKT investicijas į infrastruktūros plėtrą. Per trejus artimiausius metus į terminalo technologinių pajėgumų didinimą numatyta investuoti 50 mln. Eur.
Šios investicijos yra pasirengimas dar didesniems krovinių srautams iš 30% BKT akcijų valdančios Baltarusijos kalio trąšų gamintojos „Belaruskalij“, kuri ateityje planuoja plėsti gamybą ir didinti eksporto apimtis per šį terminalą. Jos gaminamos trąšos sudaro apie 96% BKT kraunamų krovinių.
Praėjusiais metais Klaipėdos uoste BKT pagal pasiektą krovos apyvartą buvo antroje vietoje po Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO). 2015 m. BKT perkrovė 7,2 mln. t krovinių ir beveik maksimaliai išnaudojo terminalo pajėgumus.
Vidmantas Dambrauskas, BKT generalinis direktorius, VŽ yra sakęs, jog dėl vykdomų krantinių rekonstrukcijos darbų šiemet metinė krovos apyvarta mažės iki 6 mln. t.
„Metai bus sudėtingi, tačiau tai laikina, vardan didesnio krovinio kiekio ateityje“, – optimistiškai būsimus nepatogumus vertino p. Dambrauskas.