„Lietuvos geležinkeliai“ atsakė Grybauskaitei dėl „Rail Baltica“

Publikuota: 2015-08-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Prezidentei suabejojus, ar Lietuvai pavyks gauti ES paramą projektui „Rail Baltica“, mat už tai yra atsakinga AB „Lietuvos geležinkeliai“, bendrovė pateikia savo atsakymus ir žada „aktyviau informuoti prezidentūrą“.

Dalia Grybauskaitė ketvirtadienį žurnalistams kalbėjo, kad baiminasi, jog Lietuva gali nespėti laiku parengti tinkamų projektų, kurie leistų iš Europos Komisijos (EK) šį rudenį gauti šimtus milijonų eurų paramos europinio standarto geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimui.

„Deja, kadangi už „Rail Balticą“ Susisiekimo ministerija įgaliojo būti atsakingą įmonę „Lietuvos geležinkeliai“, nesugebėta iš pirmojo šaukimo paimti net 172 mln. Eur, kas yra beveik pusė milijardo litų“, – kalbėjo prezidentė.

Anot jos, „paskutinis laikas tai padaryti bus spalio mėnuo, kada būtina pateikti projektus“.

„Mano žiniomis, projektų dar nėra, EK nėra dar nieko gavusi. O tai reiškia, kad galime prarasti dar daugiau lėšų. Tad kalbame ne apie tai, kad trūksta lėšų, čia kalba apie tai, kad nesugebame paimti netgi to, kas mums yra padėta ant stalo. Ir net į burną nesugebame įsidėti“, – dėstė p. Grybauskaitė.

Paraiškos paruoštos

Savo ruožtu „Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį išplatino pranešimą, kuriame teigia, kad bendrovė jau yra paruošusi paraiškų projektus 2014–2020 metų Europos Sąjungos paramai gauti.

„Pirmuoju šaukimu buvo patenkinta 62,4% „Lietuvos geležinkelių“ „Rail Baltica“ projektui prašytos sumos. Šiame šaukime neskirtas finansavimas tik eismo valdymo sistemai ERTMS diegti ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno, kadangi ES mastu tam buvo numatytas labai mažas limitas. EK pati pasiūlė pakartoti paraiškos teikimą antrajame šaukime, kadangi tuomet ERTMS diegimui Europos valstybėms bus skiriamas didesnis finansavimas“, – aiškina „Lietuvos geležinkeliai“.

Bendrovė pabrėžia, kad pirmame šaukime 100% buvo patenkinta Lietuvos paraiška, teikta kartu su bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmone RB Rail A.S.

„Iš EITP lėšų pirmame etape nebuvo skirtas finansavimas plačiosios vėžės linijoms elektrifikuoti. EK nuomone, šie darbai EITP prioritetuose turi mažesnį reitingą ir juos rekomenduojama finansuoti iš Sanglaudos fondo. Šio finansavimo neskyrimas niekaip nesusijęs su paraiškų kokybe“, – dėstoma pranešime.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Greta Kauno nukritus lėktuvui žuvo žinomas pilotas V. Ramonas ir dar vienas vyras

Sekmadienio popietę Kauno rajone nukritus sportiniam lėktuvui, žuvo du juo skridę vyrai, pranešė policija.

Atnaujinami traukinių tvarkaraščiai tarp Vilniaus ir Kauno

Sekmadienį atnaujinami traukinių tarp Vilniaus ir Kauno tvarkaraščiai.

Sugedus lėktuvui, Egipte įstrigo apie 200 poilsiautojų iš Lietuvos

Sugedus oro linijų „GetJet Airlines“ lėktuvui, Egipto Šarm aš Šeicho kurorte penktadienį įstrigo apie 200...

E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Vilkikų gamintojai: perėjimas prie nulinės CO2 emisijos negali vykti be politikos pokyčių

Europos krovininio transporto gamintojai teigia, kad jie patvirtina savo įsipareigojimą pereiti prie nulinės...

Baltijos šalių premjerai sutarė asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą 1

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai penktadienį trišaliame susitikime sutarė asmeniškai kontroliuoti...

GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
2019.12.06
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Verslo aplinka
2019.12.06
Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą 1

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė 1

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
J. Narkevičius nesako, ar leis pasirašyti geležinkelių elektrifikavimo sutartį 2

Maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo konkursas vyko neefektyviai, teigia Jaroslavas...

Ministerija: „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys, o ne bendra...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau