VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2015-11-26 10:20

Šiuolaikinės automobilių aikštelės: šviesos faktorius

Statybų valdymo bendrovės „Incorpus“  direktorius Darius Čepokas: „Aikštelės statomos kuo didesnės, nes pardavimų piko metu, ypač prieš Kalėdas ar savaitgaliais jos apsprendžia  kiek pirkėjų maksimaliai gali aplankyti prekybos vietą“.
Statybų valdymo bendrovės „Incorpus“ direktorius Darius Čepokas: „Aikštelės statomos kuo didesnės, nes pardavimų piko metu, ypač prieš Kalėdas ar savaitgaliais jos apsprendžia kiek pirkėjų maksimaliai gali aplankyti prekybos vietą“.
Vakarų Europos prekybininkai tarsi aksiomą taiko mažai mūsų kraštuose žinomą taisyklę – kuo didesnė ir jaukesnė šalia prekybos centro automobilių aikštelė, tuo daugiau galimybių padidinti pelną savaitgaliais ir prieš šventes. Šviesi ir patogi automobilių parkavimo erdvė visada vilioja ir kviečia sugrįžti pirkėją.

Milžiniškų inžinerinių statinių subtilybes puikiai išmanantis statybų valdymo bendrovės „Incorpus“ direktorius Darius Čepokas atskleidžia, jog statant ir įrenginėjant prekybos centrus didelis dėmesys skiriamas automobilių stovėjimo aikštelėms, optimaliam jų išdėstymui. „Šie dalykai susiję su pirkėjų pritraukimu ir pardavimais. Aikštelės statomos kuo didesnės, nes pardavimų piko metu, ypač prieš Kalėdas ar savaitgaliais jos apsprendžia kiek pirkėjų maksimaliai gali aplankyti prekybos vietą“, – teigia statybų inžinierius.

Anot jo, būtent tokiais momentais į prekybininkų aruodus byra pelnas ir jį maksimizuoti padeda tam parengta infrastruktūra. Kita svarbi taisyklė – patogumas. Jei aikštelėje suplanuoti siauri pravažiavimai, nepatogios parkavimo vietos, o naktį jose tvyro prieblanda, pirkėjai greičiausiai suks kitur. Mieliau ieškome aiškiai išdėstytos, suprantamos ir patogios aikštelės, kur nereikia vargti manevruojant. „Įgyvendindami prekybos centrų IKEA ir „Nordika“ statybos projektus Vilniuje, didelį dėmesį skyrėme tinkamam lauko erdvių , ypač parkavimo vietų apšvietimui. Pasirinkome šiuolaikinius LED šviestuvus, dėl jų mažos eksploatavimo ir priežiūros kainos“, – sprendimą paaiškina D.Čepokas.

Modernūs apšvietimo sprendimai

Anot bendrovės „Incorpus“ vadovo, daugiau kaip 20 metų tarnaujantys šviestuvai beveik nereikalauja priežiūros. D.Čepokas pastebi, kad dar mažai kas įvertina sąnaudas aptarnaujant senesnės technologijos šviestuvus, kurių keitimui tenka kviestis brangiai kainuojantį kilnojamą bokštelį ir elektrikus.

Laurynas Zdanavičius, bendrovės „Korgas“ vykdomasis direktorius sako, jog įrengdami IKEA ir „Nordika“ prekybos centrų automobilių parkavimo erdvių apšvietimą naudojo JAV gamintojo „Cree“ moderniausius šviestuvus. „Įdiegėme gana įdomų sprendimą – kai IKEA centras yra atidarytas, jis ir visa ervdė yra apšviesti stipresniu šviesos srautu. Baigus darbą šviesos prigęsta ir tenaudojama apie 20 proc. elektros energijos“, –sako jis.

Pasak L. Zdanavičiaus, tai yra viena pirmųjų tokio dydžio automobilių stovėjimo aikštelių mūsų šalyje apšviesta taupiaisiais LED šviestuvais. Aukštai kylantys galingi lauko šviestuvai apšviečia itin didelį plotą, tad statybų valdytojams plečiant aikštelę prie „Nordika“ prekybos centro, prireikė 4 kartus mažiau šviestuvų atramų. „Pakako tik paaukštinti atramas ir šviestuvų galingumo pakako apšviesti didesnį plotą. O jis nėra mažas – visos aikštelės prie abiejų prekybos centrų išsidėstę 5 ha plote“, – patikslina jis.

Anot bendrovės „Korgas“ vadovo, pavyko sumažinti bendrą apšvietimo sistemos galingumą, tačiau išlaikytas daugiau kaip 40 liuksų vidutinis apšviestumas. Pėstiesiems skirtų takelių apšvietimas yra dar intensyvesnis. „Prekybos centro patrauklumui tinkamas apšvietimas turi didelę reikšmę. Jis iš toli traukia pirkėjus, kaip jauki, apšviesta sala tamsiais rudens ar žiemos vakarais“, – pažymi L. Zdanavičius.

Jis tikina, kad skaičiuojant tokio objekto atsiperkamumą labai svarbus šviestuvų ilgaamžiškumas, kurį užtikrinti gali tik žinomi LED technologijų gamintojai.

52795
130817
52791