Ir į ūkį, ir į miestą: pikapų apžvalga

Šiais automobiliais neretai atliekami tokie darbai, kuriuos Europoje įprasta dirbti traktoriais. Pavyzdžiui, tempti nukirstą ar ant kelio nuvirtusį medį, vandens cisterną, vežti vieną kitą šieno ruloną, kelis šimtus kilogramų pašarų gyvuliams ar keturratį motociklą.
Kita vertus, pikapai nebėra vien sunkūs, nepaslankūs ir nepatogūs darbiniai arkliai. Į juos diegiamos visos šiuolaikinės automobilių pramonės technologijos, išvaizda kasmet tampa vis patrauklesnė, interjeras patogumu niekuo nesiskiria nuo populiariųjų visureigių. Be to, pikapai tampa vis ekonomiškesni, juos maloniau vairuoti ne tik bekelėje, bet ir miesto gatvėse.
Dėl visų išvardintų priežasčių šie automobiliai tampa neįtikėtinai universalūs ir vis populiaresni.
VŽ apžvelgia populiariausius ir įdomiausius Europos rinkos pikapus. Ir tuos, kuriuos jau galima įsigyti, ir netrukus pasirodysiančius.
Mitsubishi L200
Gamintojas tvirtina, kad naujoji beveik dešimtmetį gaminamo ir didelio populiarumo susilaukusio modelio versija už ankstesnes yra gerokai pranašesnė. Kaip ir daugelio kitų konkurentų, „L200“ dizainas pasubtilėjo, interjeras tapo kur kas komfortiškesnis, pagerėjo garso izoliacija.
Automobilis turi 5,9 m siekiantį apsisukimo spindulį, tai vienas geriausių rodiklių šioje klasėje. Galbūt tai atrodo nereikšminga smulkmena, tačiau bandant apsisukti miške ar siaurame lauko keliuke mažas sukimosi spindulys labai praverčia, svarbus tampa kiekvienas centimetras.
Automobiliu galima vežti toną sveriančius krovinius, vilkti – 3,1 tonos priekabas.
„L200“ turi elektroninę stabilumo sistemą, pritaikytą vilkti priekabas, važiavimo į statų šlaitą pagalbinę sistemą.
Galima rinktis 133 kW arba 113 kW 2.4 l dyzelinius variklius. Dvidurės versijos krovininė dalis – 2.265 mm ilgio ir 1.515 mm pločio.
Kaina - nuo 30.916 Eur
Ford Ranger
Šis „Ford“ pikapas Europoje yra pats populiariausias, pernai per 11 pirmųjų metų mėnesių jo buvo parduoda 25.500.
Tai visų pirma lemia gana konkurencinga kaina, pasitikėjimas gamintojo patirtimi pikapų gamyboje. Be to, pernai atnaujintas „Ranger“ gavo 5 „Euro NCAP“ saugumo žvaigždutes.
Kaip ir konkurentai, dabar jis tuo pat metu atrodo ir kur kas dailiau, ir agresyviau.
„Ranger“ nė motais iki 80 cm gylio brastos, 3.35 tonos priekabos, 1.3 tonos kroviniai. Automobilis turi labai naudingą pajudėjimo įkalnėje sistemą.
Į jį montuojami 2.2 l arba 3.2 l dyzeliniai varikliai, kurių maksimali galia – 200 AG.
Krovinio skyriaus ilgis 2.317 mm, plotis – 1.560 mm.
Kaina - nuo 22.817 Eur
Nissan Navara
VŽ praėjusiais metais išbandyta „Navara“ nuo ankstesniojo modelio skiriasi kaip diena ir naktis. Dabar šis automobilis komfortiškas, dailus, ir ekonomiškas - deklaruojama, kad 100 km galingiausios versijos modeliu įveikti galima su 7 l degalų.
Automobilio krovininėje dalyje galima vežti daugiau kaip toną sveriantį krovinį, modelis pajėgia traukti 3,5 t svorio priekabas.
Gamintojas taip pat beveik 7 cm pailgino tradicinio keturdurio „Double Cab“ modelio krovininę dalį, dabar jos ilgis siekia 1.578 mm. Vis dėlto jei automobilis dažniau bus skirtas darbui, o ne šeimos kelionėms, verčiau rinktis „King Cab“ versiją, kurios krovinio skyrius yra 1.788 mm ilgio ir 1.578 mm pločio.
Japonai mano, kad šis pikapas turėtų dominti ne tik ieškančius automobilių sunkiam darbui, bet ir aktyvaus laisvalaikio mėgėjus. Galbūt dėl to siūloma įsigyti 125 įvairiausius krovinių vežimą palengvinančius ar tiesiog išskirtinumo automobiliui suteikiančius aksesuarus – kablius, plastikinius ar aliumininius bagažinės dangčius, šonines sijas ir pan.
Kaina – nuo 27.200 Eur
VERSLO TRIBŪNA
Volkswagen Amarok
Prieš šešerius metus į gatves pirmą kartą išriedėjęs „Volkswagen“ pikapas per šį laiką atnaujintas buvo kelis kartus. Šiemet gamintojas automobilio veidą keis dar kartą.
Naujieji „Amarok“, kaip skelbiama, bus parduodami su vienu iš dviejų variklių: 2 l dyzeliniais arba galingais V8 formos 4.2 l benzininiais, turinčiais 410 AG.
Įsigyjant dabartinį modelį galima rinktis skirtingus pakabų tipus, komfortiškas arba sustiprintas linges. Komfortiškų lingių dėka, anot gamintojo, pikapas rieda minkštai, kaip lengvasis automobilis. O sudėtingoms eksploatacinėms sąlygoms yra pritaikytos sustiprintos lakštinės lingės.
Automobilis gali vilkti 3,5 tonos krovinius, vežti - 1,145 tonos.
Krovinio skyriaus ilgis – 2.205 mm, plotis – 1.620 mm.
Kaina – nuo 27.873 Eur
Toyota Hilux
Ženevos automobilių parodoje japonai šį pavasarį pristatė atnaujintą „Hilux“ modelį, kurio dizainas savo bruožais smarkiai priartėjo prie kitų gamintojo visureigių.
Metų pabaigoje prekyboje pasirodysiantis modelis bus šiek tiek ilgesnis, platesnis ir žemesnis, galės tempti kiek sunkesnius krovinius - iki 3,2 tonos svorio. Krovininėje dalyje ne per sunkus bus ir 1,2 tonos krovinys.
Į automobilį bus montuojamas naujas 2.4 l dyzelinis variklis. Dabartinį modelį galima rinktis su 2.5 l arba 3 l dyzeliniais motorais, kurių galingiausias išvysto 171 AG.
Kaina - nuo 27.343 Eur
Isuzu D-Max
Kai kalbama apie pikapus, šio gamintojo modeliai labai dažnai pamirštami. Tačiau „D-Max“ iš esmės niekuo nenusileidžia savo žymesniems konkurentams. 2,5 l dyzelines jėgaines turintys modeliai tempia 3,5 tonos, nesispyrioja veždami per toną sveriančius krovinius.
Dvidurė modelio versija gaminama su 1.795 mm ilgio ir 1.530 mm pločio bagažine.
„D-Max“ išvaizda mažai kuo skiriasi nuo konkurentų, naujausias modelis taip pat gana patrauklus akiai.
Mišriomis sąlygomis automobilis 100 km įveikia sunaudodamas 8,4 l degalų.
Kaina – nuo 23.445 Eur
Konkurencija aštrės
Pastaruoju metu mažiausiai keturi gamintojai paskelbė ketinantys žengti į pikapų segmentą. Apie naujus modelius prisipažino „Renault“, „Hyundai“, „Fiat“ ir net „Mercedes-Benz“, tad konkurencija turėtų gerokai paaštrėti.
„Renault Alaskan“, kaip skelbia gamintojas, didelę dalį konstrukcijos elementų gaus iš „Nissan Navara“ modelio. Kol kas atrodo, kad „Alaskan“, visų pirma išsiskirs savo puikia išvaizda. Pirkėjus automobilis turėtų pasiekti jau šiais metais.
„Hyundai“ pernai Detroito automobilių parodoje pristatė kiek netradicinį sportišką pikapą „Santa Cruz“.
Į pikapų segmentą koją kelia ir „Fiat“, sukūrusi „Fullback“. Tiesa, iš esmės tai bus itališką ženkliuką turintis „Mitsubishi L200“.
Tai pirmas toks „Fiat“ bandymas Europoje, iki šiol bendrovė leido tik mažesnį pikapą „Fiat Strada“, skirtą Lotynų Amerikai.
Po modelio kapotu „Fiat“ montuos 150 AG arba 180 AG galios 2,4 l darbinio tūrio dyzelinius variklius, standartinės įrangos automobilis turės keturis varančiuosius ratus. Kaip ir „Mitsubishi“ pikapas, „Fiat“ modelis komplektuojamas su šešių laipsnių mechanine arba penkių laipsnių automatine pavarų dėžėmis.
„Fiat“ pikapai išvažiuos į Europos kelius ateinančių metų rudenį. Numanoma, kad automobilis kainuos apie 30.000 Eur.
Turbūt įdomiausia naujiena ateityje taps „Mercedes-Benz X-Class“ pikapas. Iš šio gamintojo žingsnio į pikapų segmentą mažai kas tikėjosi. Tiesa, „Mercedes“ įsigyti greičiausiai bus galima tik po trejų ar ketverių metų.