Kriptovaliutų rinkodaroje auga apžvalgininkų vaidmuo – įkainiai stebina

Viešų kriptovaliutos siūlymų (angl. initial coin offerings, ICOs) apžvalgininkai, savo nuomonę apie naujai išleidžiamas kriptovaliutas dėstantys „Youtube“ ir panašiose platformose, yra viena iš priežasčių, kodėl per ICO startuolių pritraukiamos sumos vis dar auga, rašo naujienų agentūra „Bloomberg“.
Paulas Angusas, „Cryptonomatron“ slapyvardžiu prisistatantis apžvalgininkas, sako, kad už ICO apžvalgą gauna apie 4.000-5.000 USD, tačiau esą pinigai neįtakoja jo apžvalgų šališkumo.
„Investuotojai turėtų ir patys atlikti vertinimą. Gal ir yra žmonių, kurie investuoja vien tik pažiūrėję mano apžvalgas, tačiau nemanau, kad jų yra kritinis kiekis. Neverta daryti investicinio sprendimo vien tik pažiūrėjus „Youtube“, – sako p. Angusas.
Johnas McAfee, kompiuterių programinės įrangos bendrovės „McAfee“ įkūrėjas ir ICO apžvalgininkas, dar kovą viešai gyrėsi, kad už vieną įrašą apie ICO savo „Twitter“ socialinio tinklo paskyroje jis gauna 105.000 USD. Tiesa, dabar jis teigia, kad nebeapžvelginėja ICO projektų už pinigus.
Kaip birželio 19 d. savo 820.000 sekėjų jis skelbė savo „Twitter“ paskyroje, to jis nebedaro po to, kai sulaukė perspėjimų iš JAV vertybinių popierių ir biržų komisijos.
Internete buvo pasirodžiusi statistika, kad p. McAfee daromos kriptovaliutų apžvalgos ypač įtakoja trumpalaikius apžvelgiamų kriptovaliutų kainos šuolius.
Galimybė investuoti į vieną ar kitą ICO darantį startuolį dažnai reklamuojama pateikiant specialią rekomendacinę nuorodą. Jei ją atsidaręs lankytojas investuoja pinigų, projektą rekomendavęs asmuo gauna premiją.
Skaičiuojama, kad maždaug 1-2% visų per ICO pritrauktų lėšų keliauja tiems, kurie rekomendavo investuoti į startuolį.
Vienas įtakingiausių kriptovaliutų pasaulio nuomonės formuotojų „Supppoman“ neseniai lankėsi ir Lietuvoje. Kaip rašė VŽ, jis pateikė penkias taisykles, kaip jis bendrauja su kriptovaliutų investuotojais, kurias gali pritaikyti ir ICO vykdantys startuoliai, bendraudami su investuotojų bendruomene.
„Supppoman“ „Youtube“ paskyra turi 147.000 sekėjų (patenka į populiariausių pasaulyje ICO apžvalgininkų trejetuką), jo video reportažai apie kriptovaliutas ir ICO peržiūrėti daugiau nei 12 mln. kartų (daugiausiai pasaulyje šios srities peržiūrų).
VŽ žiniomis, kriptovaliutų apžvalgininkų paslaugomis naudojasi ir lietuviški startuoliai.
Pavyzdžiui, „Supppoman“ yra apžvelgęs tokius lietuviškus ICO projektus, kaip „Debitum Network“ (pritraukė 17,7 mln. USD), „Bitdegree“ (pritraukė 24 mln. USd) ar „Carvertical“ (pritraukė 19,4 mln. USD).