2023-07-20 18:27

„Viaplay“ traukiasi iš Baltijos šalių

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Filmus, serialus, sporto transliacijas siūlanti „Viaplay Group“ ketvirtadienį pranešė priimanti svarbių verslo sprendimų. Tarp jų – pasitraukimas iš Baltijos šalių, taip pat – būtinybė atleisti 25% darbuotojų, atsisakyti dalies nepelningo turinio transliacijų.

Papildyta bendrovės atstovų citatomis.

Jorgeno Madseno Lindemanno, „Viaplay Group“ prezidento ir generalinio direktoriaus, ketvirtadienį paskelbtame pranešime teigiama, kad grupei teko priimti skubių sprendimų dėl veiklos užsienio šalyse, taip pat nuspręsta imtis griežtos kaštų mažinimo programos. 

Tokią grupės kryptį padiktavo skirtingi veiksniai, tarp kurių yra ir besitraukianti reklamos rinka, iššūkiai prenumeratos srityje, valiutų kursų svyravimai. 

Po naujienų apie grupės pertvarką kompanijos akcijos biržoje pigo 42%, iki 39 SEK (apie 3,4 Eur).

„Dėl esminių pokyčių tarptautiniuose verslo planuose ir dėl to, kad ne visos mūsų investicijos į turinį atsiperka, 2023 m. antrojo ketvirčio ataskaitos duomenų palyginamumui įtakos turi vienkartiniai balansiniai straipsniai, kurių vertė 6,3 mlrd. SEK (apie 550 mln. Eur). Į šią suma įeina nedidelė dalis su programų siaurinimu susijusių išlaidų, taip pat kai kurie nurašymai, susiję su turinio, kurio investicijų grąža nėra pakankama, išlaidomis, pasitraukimo iš Baltijos šalių rinkų kaštai“, – teigiama J. Madseno Lindemanno pranešime.

Antrojo ketvirčio finansinėje ataskaitoje nurodoma, kad pasitraukimo iš Baltijos šalių kaštai sudaro 540 mln. SEK (apie 47 mln. Eur).

Anot vadovo, nutraukiama nesportinio turinio pasiūla visose tarptautinėse rinkose, siekiant sutelkti dėmesį į sporto transliacijas ir nesportinio turinio pardavimą pelningame „Viaplay Select“ versle. 

Grupės paskelbtoje naujoje strategijoje numatyta sutelkti dėmesį į pagrindines Šiaurės šalių ir Nyderlandų rinkas.

„Pradėjome strateginę kitų tarptautinių rinkų, įskaitant Baltijos šalis, peržiūrą, kurioje ieškosime optimalių sprendimų savo veiklai, įskaitant partnerystę. Iki tol viskas vyks, kaip įprasta – tai, ką mūsų klientai gali žiūrėti „Viaplay“ šiandien, bus galima žiūrėti ir rytoj. Kai tik turėsime kokių nors naujovių, žinoma, apie tai informuosime“, – BNS sakė T. Faber.

Pasak pranešimo, SVOD (prenumeruojamų vaizdo įrašų pagal pareikalavimą) paslaugas teikianti „Viaplay“ dėmesį telks į Šiaurės Europos regionus, Nyderlandus ir „Viaplay Select“ turinį. Taip pat bus pertvarkytas veiklos modelis.

VŽ rašė, kad skandinavų „Viaplay“ iš TV3 grupės buvo „atėmusi“ teises į UEFA Čempionų lygos ir Anglijos „Premier“ futbolo lygos transliacijas.

Pastarąją švedai rodė 9 Europos šalyse, tačiau bent jau Lietuvoje neretai sulaukė kritikos dėl prastos transliacijų kokybės.

Visgi netgi turėdama daug paklausaus turinio ir prenumeratorių skaičių paauginusi 78%, iki 6,43 mln., „Viaplay“ 2022 m. trečiąjį ketvirtį patyrė 86 mln. SEK (apie 7,5 mln. Eur) nuostolių. Šių metų pirmojo pusmečio pabaigoje grynieji nuostoliai pagilėjo iki 6,2 mlrd. SEK (apie 540 mln. Eur).

Lietuvoje mokamą TV turinį transliacijų platformose siūlo „Go3“,  „Viaplay“,  „Netflix“, „Disney+“, „Telia Play“.

[infogram id="b02440ba-386d-4d44-82ac-20402d45c8f5" prefix="LPN" format="interactive" title="Viaplay Group finansiniai rezultatai"]

„Viaplay Group“ Lietuvoje valdo 2 antrines įmones – UAB „Paprika filmai“ ir UAB „studija Paprika“.


 

52795
130817
52791