Kaip dirbti su agentūra ir išspausti iš jos maksimumą

Publikuota: 2016-12-27
Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausias partneris ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausias partneris ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Ilgametė darbo patirtis rodo, kad kartais klientai iš agentūrų tikisi ir reikalauja per daug, todėl vėliau mano, kad agentūra nepateisino jų lūkesčių. Tačiau dažniausiai nusivylimas yra susijęs su tuo, kad klientas reikalauja ne to, ko turėtų, arba mažiau nei galėtų – kitaip tariant, neturi patirties čia.

Šia įžvalga – prasidedantis straipsnių ciklas – bendras Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos ir „Verslo žinių“ komunikacijos projektas, kurio metu gvildensime šio verslo aktualijas ir tendencijas rinkoje, o savo įžvalgomis dalinsis skirtingų agentūrų, priklausančių asociacijai, ekspertai.

Štai keletas patarimų, kurie sugriaus kai kuriuos mitus ir palengvins gyvenimą tiek klientui, tiek agentūrai.

Agentūra turi iš esmės nesibaigiančius resursus

Žinoma, pati svarbiausia agentūros klientui teikiama nauda yra papildomi resursai – „darbo rankos“ ir know–how – idėjos. Gera agentūra Jums gali duoti iš esmės nesibaigiančius resursus: kiek tik reikia projektų vadovų, o idėjas generuoti vos ne kasdien. Vienintelis apribojimas yra kliento turimas biudžetas, kuris, kaip taisyklė, visuomet yra per mažas.

Todėl, norėdamas išspausti maksimumą, klientas turi galvoti ne kaip užsakyti kuo mažiau, o kaip užsakyti teisingai, efektyviai.

Pirmiausia, agentūra turi Jums padėti užkamšyti kompetencijos skyles. Agentūrai atiduokite darbus, kuriuose nesijaučiate stiprūs ar visiškai neturite galimybių juos nudirbti.

Antra, agentūros Jums gali „nuimti darbų pikus“. Komunikacijos žmonės pripratę, kad jų industrijoje nėra stabilumo ir aiškumo. Šiandien ramu, o rytoj, žiūrėk, jau gaisras. Įmonėse retai dirba daugiau kaip 1–2 komunikacijos žmonės, kurie per dieną gali nuveikti tik tam tikrą skaičių darbų. O neduokdie, liga ar artėjančios atostogos.

Agentūros, skirtingai nuo kliento, turi keletą ar net keliolika lygiaverčių komunikacijos profesionalų, kurie nuolat padeda vienas kitam ir taip susitvarko su „darbų pikais“ agentūros viduje. Dažna agentūra turi platų laisvai samdomų pagalbininkų, freelancer‘ių, tinklą, todėl gali labai greitai padidinti pajėgumus.

Ir trečia, agentūra Jums gali suteikti papildomą postūmį, kai Jūs norite iš esmės sustiprinti komunikaciją konkrečioje srityje arba visame fronte.

Agentūra yra išorės tiekėjas

Agentūros darbuotojai nėra Jūsų kolegos, todėl nereikia iš jų reikalauti, kad jie žinotų apie Jūsų organizaciją tiek pat, kiek ir Jūs. Dažnai to tikitės, bet jie visada ir neišvengiamai žinos mažiau. Nes jie negyvena Jūsų organizacija taip, kaip Jūs, be to, turi ir kitų klientų, tad Jums skiria tik dalį savo laiko.

Tačiau tai nėra blogai. Skirtingai nei Jūs, agentūros darbuotojas nėra taip susitapatinęs su Jūsų organizacija, todėl į situacijas gali pažiūrėti iš tam tikros perspektyvos – šalčiau, ramiau, objektyviau. Naudokitės tuo, reikalaukite tokio vertinimo, nes tai leis Jums priimti sprendimus labiau pasveriant.

Tai, kad su Jumis dirbantis agentūros projektų vadovas taip pat turi ir kitų klientų, gali duoti Jums įžvalgų ir naujų sprendimų, kuriuos jis taikė arba matė pas kitus savo klientus. Puikiai prisimenu keliolikos metų senumo istoriją, kai su kolega dirbome su banku ir su energetikos bendrove vienu metu – tada mes energetikams pasiūlėme ir įdiegėme porą komunikacijos valdymo principų, kurie tuomet buvo įprasti bankų sektoriuje, tačiau naujovė energetikoje.

Užsakyti ne daugiau, o teisingai

Klientui dirbant su agentūra labai svarbi tarpusavio komunikacija. Vieni tai vadina „biosrovėmis“ ar „karma“, tačiau tai yra elementarus tarpusavio supratimas. Ir agentūrose, ir pas klientą dirba žmonės, todėl natūralu, kad jų bendro darbo efektyvumas priklauso nuo tinkamo susikalbėjimo.

Štai keletas paprastų, tačiau laiko patikrintų patarimų, kurie padidina agentūros darbą ir klientui teikiamą vertę.

– Aiškūs tikslai

Kai agentūra žino, ko iš jos norima, ji nesiblaškys ir dirbs kryptingai. Nes žinos, ko iš jos norima ir kokių tikslų siekia klientas. Dažnai gera agentūra, žinodama kliento verslo tikslus, pati pasiūlo komunikacijos sprendimus ir idėjas net neprašoma. Nes žino, kad tai naudinga klientui, kuris už tai padėkos ir susimokės.

– Aiški ir visa reikalinga informacija

Neturite laiko pasakoti? Atsiųskite nuorodas, kontaktus žmonių, kurie papasakos. Kuo daugiau informacijos agentūra turės, kuo geriau pažins problemą, tuo geresnį sprendimą pasiūlys. Neturite informacijos? Paprašykite agentūros, kad ji ją surinktų.

– Atgalinis ryšys

Netinkama, tačiau dažna praktika, kad atgalinį ryšį klientas duoda tik tada, kai gauna sąskaitą, ir tuo atveju, kai ji per didelė. Nuolatiniai, kartą per mėnesį ar ketvirtį, agentūros darbo aptarimai turi tapti rutina. Tik nereikia kalbėti vien apie trūkumus – primenu, kad agentūrose taip pat dirba žmonės, kurie turi žinoti ne tik tai, kas buvo padaryta blogai. Akcentuodami gerai atliktus darbus Jūs nurodysite, kokio darbo tikitės.

– Sąžiningumas ir partneriškas požiūris

Nors sakoma, kad klientas visada teisus, bet realybėje viskas yra šiek tiek kitaip. Klientas visada nori nupirkti pigiau, o agentūra – parduoti kuo brangiau. Partneriai visada randa balansą ir susitaria kažkur per vidurį. Jeigu klientas pradeda gudrauti ir ieškoti, kaip sutaupyti, agentūrai lieka trys keliai. Stipresnė ir turinti, iš ko rinktis, tiesiog tokio kliento atsisakys. Agentūra gali taip pat pradėti gudrauti ir apgaudinėti klientą, paslėpdama pajamas ten, kur klientas net nesitiki. O trečią kelią nusako kūrybos industrijose jau sparnuota fraze tapęs posakis „If you pay peanuts, you get monkeys“ – taupiam klientui agentūra skirs mažiau patyrusį kolegą, kad jis bent patirties įgautų, kad jau normalių pajamų nėra.

Maksimumas nekainuoja maksimaliai

Gal bus sunku iš pradžių patikėti, tačiau rimtai agentūrai neaktualu iš Jūsų pasiimti kuo daugiau pinigų. Didžiausias jos tikslas yra stabilumas – iš Jūsų uždirbti kuo ilgesnį laiko tarpą, tačiau pajamos turi būti „teisingos“, t.y. pelningos. Kai klientas nesijaučia permokantis, o agentūra mano, kad klientas nebando pasinaudoti jos resursais už juos nesusimokėdamas, toks bendradarbiavimas greit nenutrūks.

Ilgalaikės partnerystės naudingos abiem pusėms, nes nereikia „įvedinėti“ naujos agentūros, pasakoti, kuo gyvena ir kokių tikslų klientas siekia ir kur susirasti informacijos, kurios prireikia. Todėl komunikacijos agentūrų kontraktai dažnai siekia 3–5 metus, o kai kurie – ir keliolika metų.

Jeigu analizuotumėte ilgai bendradarbiaujančius klientus ir agentūras, pastebėsite, kad tarp jų yra nusistovėjusi pusiausvyra ir tarpusavio supratimas, ir būtent tokiu atveju klientas gauna maksimumą iš agentūros.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA vienija 14 Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų, kurios teikia ryšių su visuomene ir konsultavimo paslaugas bei vykdydamos veiklą laikosi griežtų etikos normų. RSVA 2016 m. įdiegė Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų veiklos standartą, kuris įpareigoja agentūras elgtis atsakingai ir skaidriai: vengti interesų konflikto, deklaruoti finansinę atskaitomybę. Standartas išplečia įmonių visuomenišką veiklą, skatina tobulėti, kelti darbuotojų kvalifikaciją, ir nuolat gerinti teikiamų paslaugų kokybę.

Įžvalgos autorius – Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris ir RSVA tarybos pirmininkas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
11:09
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
05:45
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau