Kaip dirbti su agentūra ir išspausti iš jos maksimumą

Publikuota: 2016-12-27
Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausias partneris ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausias partneris ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Ilgametė darbo patirtis rodo, kad kartais klientai iš agentūrų tikisi ir reikalauja per daug, todėl vėliau mano, kad agentūra nepateisino jų lūkesčių. Tačiau dažniausiai nusivylimas yra susijęs su tuo, kad klientas reikalauja ne to, ko turėtų, arba mažiau nei galėtų – kitaip tariant, neturi patirties čia.

Šia įžvalga – prasidedantis straipsnių ciklas – bendras Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos ir „Verslo žinių“ komunikacijos projektas, kurio metu gvildensime šio verslo aktualijas ir tendencijas rinkoje, o savo įžvalgomis dalinsis skirtingų agentūrų, priklausančių asociacijai, ekspertai.

Štai keletas patarimų, kurie sugriaus kai kuriuos mitus ir palengvins gyvenimą tiek klientui, tiek agentūrai.

Agentūra turi iš esmės nesibaigiančius resursus

Žinoma, pati svarbiausia agentūros klientui teikiama nauda yra papildomi resursai – „darbo rankos“ ir know–how – idėjos. Gera agentūra Jums gali duoti iš esmės nesibaigiančius resursus: kiek tik reikia projektų vadovų, o idėjas generuoti vos ne kasdien. Vienintelis apribojimas yra kliento turimas biudžetas, kuris, kaip taisyklė, visuomet yra per mažas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Todėl, norėdamas išspausti maksimumą, klientas turi galvoti ne kaip užsakyti kuo mažiau, o kaip užsakyti teisingai, efektyviai.

Pirmiausia, agentūra turi Jums padėti užkamšyti kompetencijos skyles. Agentūrai atiduokite darbus, kuriuose nesijaučiate stiprūs ar visiškai neturite galimybių juos nudirbti.

Antra, agentūros Jums gali „nuimti darbų pikus“. Komunikacijos žmonės pripratę, kad jų industrijoje nėra stabilumo ir aiškumo. Šiandien ramu, o rytoj, žiūrėk, jau gaisras. Įmonėse retai dirba daugiau kaip 1–2 komunikacijos žmonės, kurie per dieną gali nuveikti tik tam tikrą skaičių darbų. O neduokdie, liga ar artėjančios atostogos.

Agentūros, skirtingai nuo kliento, turi keletą ar net keliolika lygiaverčių komunikacijos profesionalų, kurie nuolat padeda vienas kitam ir taip susitvarko su „darbų pikais“ agentūros viduje. Dažna agentūra turi platų laisvai samdomų pagalbininkų, freelancer‘ių, tinklą, todėl gali labai greitai padidinti pajėgumus.

Ir trečia, agentūra Jums gali suteikti papildomą postūmį, kai Jūs norite iš esmės sustiprinti komunikaciją konkrečioje srityje arba visame fronte.

Agentūra yra išorės tiekėjas

Agentūros darbuotojai nėra Jūsų kolegos, todėl nereikia iš jų reikalauti, kad jie žinotų apie Jūsų organizaciją tiek pat, kiek ir Jūs. Dažnai to tikitės, bet jie visada ir neišvengiamai žinos mažiau. Nes jie negyvena Jūsų organizacija taip, kaip Jūs, be to, turi ir kitų klientų, tad Jums skiria tik dalį savo laiko.

Tačiau tai nėra blogai. Skirtingai nei Jūs, agentūros darbuotojas nėra taip susitapatinęs su Jūsų organizacija, todėl į situacijas gali pažiūrėti iš tam tikros perspektyvos – šalčiau, ramiau, objektyviau. Naudokitės tuo, reikalaukite tokio vertinimo, nes tai leis Jums priimti sprendimus labiau pasveriant.

Tai, kad su Jumis dirbantis agentūros projektų vadovas taip pat turi ir kitų klientų, gali duoti Jums įžvalgų ir naujų sprendimų, kuriuos jis taikė arba matė pas kitus savo klientus. Puikiai prisimenu keliolikos metų senumo istoriją, kai su kolega dirbome su banku ir su energetikos bendrove vienu metu – tada mes energetikams pasiūlėme ir įdiegėme porą komunikacijos valdymo principų, kurie tuomet buvo įprasti bankų sektoriuje, tačiau naujovė energetikoje.

Užsakyti ne daugiau, o teisingai

Klientui dirbant su agentūra labai svarbi tarpusavio komunikacija. Vieni tai vadina „biosrovėmis“ ar „karma“, tačiau tai yra elementarus tarpusavio supratimas. Ir agentūrose, ir pas klientą dirba žmonės, todėl natūralu, kad jų bendro darbo efektyvumas priklauso nuo tinkamo susikalbėjimo.

Štai keletas paprastų, tačiau laiko patikrintų patarimų, kurie padidina agentūros darbą ir klientui teikiamą vertę.

– Aiškūs tikslai

Kai agentūra žino, ko iš jos norima, ji nesiblaškys ir dirbs kryptingai. Nes žinos, ko iš jos norima ir kokių tikslų siekia klientas. Dažnai gera agentūra, žinodama kliento verslo tikslus, pati pasiūlo komunikacijos sprendimus ir idėjas net neprašoma. Nes žino, kad tai naudinga klientui, kuris už tai padėkos ir susimokės.

– Aiški ir visa reikalinga informacija

Neturite laiko pasakoti? Atsiųskite nuorodas, kontaktus žmonių, kurie papasakos. Kuo daugiau informacijos agentūra turės, kuo geriau pažins problemą, tuo geresnį sprendimą pasiūlys. Neturite informacijos? Paprašykite agentūros, kad ji ją surinktų.

– Atgalinis ryšys

Netinkama, tačiau dažna praktika, kad atgalinį ryšį klientas duoda tik tada, kai gauna sąskaitą, ir tuo atveju, kai ji per didelė. Nuolatiniai, kartą per mėnesį ar ketvirtį, agentūros darbo aptarimai turi tapti rutina. Tik nereikia kalbėti vien apie trūkumus – primenu, kad agentūrose taip pat dirba žmonės, kurie turi žinoti ne tik tai, kas buvo padaryta blogai. Akcentuodami gerai atliktus darbus Jūs nurodysite, kokio darbo tikitės.

– Sąžiningumas ir partneriškas požiūris

Nors sakoma, kad klientas visada teisus, bet realybėje viskas yra šiek tiek kitaip. Klientas visada nori nupirkti pigiau, o agentūra – parduoti kuo brangiau. Partneriai visada randa balansą ir susitaria kažkur per vidurį. Jeigu klientas pradeda gudrauti ir ieškoti, kaip sutaupyti, agentūrai lieka trys keliai. Stipresnė ir turinti, iš ko rinktis, tiesiog tokio kliento atsisakys. Agentūra gali taip pat pradėti gudrauti ir apgaudinėti klientą, paslėpdama pajamas ten, kur klientas net nesitiki. O trečią kelią nusako kūrybos industrijose jau sparnuota fraze tapęs posakis „If you pay peanuts, you get monkeys“ – taupiam klientui agentūra skirs mažiau patyrusį kolegą, kad jis bent patirties įgautų, kad jau normalių pajamų nėra.

Maksimumas nekainuoja maksimaliai

Gal bus sunku iš pradžių patikėti, tačiau rimtai agentūrai neaktualu iš Jūsų pasiimti kuo daugiau pinigų. Didžiausias jos tikslas yra stabilumas – iš Jūsų uždirbti kuo ilgesnį laiko tarpą, tačiau pajamos turi būti „teisingos“, t.y. pelningos. Kai klientas nesijaučia permokantis, o agentūra mano, kad klientas nebando pasinaudoti jos resursais už juos nesusimokėdamas, toks bendradarbiavimas greit nenutrūks.

Ilgalaikės partnerystės naudingos abiem pusėms, nes nereikia „įvedinėti“ naujos agentūros, pasakoti, kuo gyvena ir kokių tikslų klientas siekia ir kur susirasti informacijos, kurios prireikia. Todėl komunikacijos agentūrų kontraktai dažnai siekia 3–5 metus, o kai kurie – ir keliolika metų.

Jeigu analizuotumėte ilgai bendradarbiaujančius klientus ir agentūras, pastebėsite, kad tarp jų yra nusistovėjusi pusiausvyra ir tarpusavio supratimas, ir būtent tokiu atveju klientas gauna maksimumą iš agentūros.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA vienija 14 Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų, kurios teikia ryšių su visuomene ir konsultavimo paslaugas bei vykdydamos veiklą laikosi griežtų etikos normų. RSVA 2016 m. įdiegė Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų veiklos standartą, kuris įpareigoja agentūras elgtis atsakingai ir skaidriai: vengti interesų konflikto, deklaruoti finansinę atskaitomybę. Standartas išplečia įmonių visuomenišką veiklą, skatina tobulėti, kelti darbuotojų kvalifikaciją, ir nuolat gerinti teikiamų paslaugų kokybę.

Įžvalgos autorius – Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris ir RSVA tarybos pirmininkas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
11:04
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
10:09
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02
Reklamai pasitelkė šokolado meditaciją

Pastaruosius du mėnesius visas pasaulis gyvena karo Ukrainoje nuotaikomis – tai sekina ir psichologiškai, ir...

Rinkodara
2022.05.01
Didžiųjų komunikacijos agentūrų rodikliai – rekordiniai šuoliai pandemijos metais Premium

Didžiosios komunikacijos agentūros pandemijos metus braukia su optimizmu: žymiai augo ir pardavimai, ir...

Rinkodara
2022.04.29
Reklamos rinkos senbuvė „Truth“: nauja vadovė ir nepramiegotas laikas keistis Premium

Prie vienos seniausių kūrybinių reklamos agentūrų Lietuvoje „Truth“ vairo stoja Kotryna Gudmanė, ligšiolinė...

Rinkodara
2022.04.28
„Montuotojas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Inžinerinių sprendimų, pramoninių įrenginių gamybos, statybos ir montavimo bendrovė Baltijos šalyse UAB...

Rinkodara
2022.04.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku