Kaip dirbti su agentūra ir išspausti iš jos maksimumą

Publikuota: 2016-12-27
Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausias partneris ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausias partneris ir Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Ilgametė darbo patirtis rodo, kad kartais klientai iš agentūrų tikisi ir reikalauja per daug, todėl vėliau mano, kad agentūra nepateisino jų lūkesčių. Tačiau dažniausiai nusivylimas yra susijęs su tuo, kad klientas reikalauja ne to, ko turėtų, arba mažiau nei galėtų – kitaip tariant, neturi patirties čia.

Šia įžvalga – prasidedantis straipsnių ciklas – bendras Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos ir „Verslo žinių“ komunikacijos projektas, kurio metu gvildensime šio verslo aktualijas ir tendencijas rinkoje, o savo įžvalgomis dalinsis skirtingų agentūrų, priklausančių asociacijai, ekspertai.

Štai keletas patarimų, kurie sugriaus kai kuriuos mitus ir palengvins gyvenimą tiek klientui, tiek agentūrai.

Agentūra turi iš esmės nesibaigiančius resursus

Žinoma, pati svarbiausia agentūros klientui teikiama nauda yra papildomi resursai – „darbo rankos“ ir know–how – idėjos. Gera agentūra Jums gali duoti iš esmės nesibaigiančius resursus: kiek tik reikia projektų vadovų, o idėjas generuoti vos ne kasdien. Vienintelis apribojimas yra kliento turimas biudžetas, kuris, kaip taisyklė, visuomet yra per mažas.

Todėl, norėdamas išspausti maksimumą, klientas turi galvoti ne kaip užsakyti kuo mažiau, o kaip užsakyti teisingai, efektyviai.

Pirmiausia, agentūra turi Jums padėti užkamšyti kompetencijos skyles. Agentūrai atiduokite darbus, kuriuose nesijaučiate stiprūs ar visiškai neturite galimybių juos nudirbti.

Antra, agentūros Jums gali „nuimti darbų pikus“. Komunikacijos žmonės pripratę, kad jų industrijoje nėra stabilumo ir aiškumo. Šiandien ramu, o rytoj, žiūrėk, jau gaisras. Įmonėse retai dirba daugiau kaip 1–2 komunikacijos žmonės, kurie per dieną gali nuveikti tik tam tikrą skaičių darbų. O neduokdie, liga ar artėjančios atostogos.

Agentūros, skirtingai nuo kliento, turi keletą ar net keliolika lygiaverčių komunikacijos profesionalų, kurie nuolat padeda vienas kitam ir taip susitvarko su „darbų pikais“ agentūros viduje. Dažna agentūra turi platų laisvai samdomų pagalbininkų, freelancer‘ių, tinklą, todėl gali labai greitai padidinti pajėgumus.

Ir trečia, agentūra Jums gali suteikti papildomą postūmį, kai Jūs norite iš esmės sustiprinti komunikaciją konkrečioje srityje arba visame fronte.

Agentūra yra išorės tiekėjas

Agentūros darbuotojai nėra Jūsų kolegos, todėl nereikia iš jų reikalauti, kad jie žinotų apie Jūsų organizaciją tiek pat, kiek ir Jūs. Dažnai to tikitės, bet jie visada ir neišvengiamai žinos mažiau. Nes jie negyvena Jūsų organizacija taip, kaip Jūs, be to, turi ir kitų klientų, tad Jums skiria tik dalį savo laiko.

Tačiau tai nėra blogai. Skirtingai nei Jūs, agentūros darbuotojas nėra taip susitapatinęs su Jūsų organizacija, todėl į situacijas gali pažiūrėti iš tam tikros perspektyvos – šalčiau, ramiau, objektyviau. Naudokitės tuo, reikalaukite tokio vertinimo, nes tai leis Jums priimti sprendimus labiau pasveriant.

Tai, kad su Jumis dirbantis agentūros projektų vadovas taip pat turi ir kitų klientų, gali duoti Jums įžvalgų ir naujų sprendimų, kuriuos jis taikė arba matė pas kitus savo klientus. Puikiai prisimenu keliolikos metų senumo istoriją, kai su kolega dirbome su banku ir su energetikos bendrove vienu metu – tada mes energetikams pasiūlėme ir įdiegėme porą komunikacijos valdymo principų, kurie tuomet buvo įprasti bankų sektoriuje, tačiau naujovė energetikoje.

Užsakyti ne daugiau, o teisingai

Klientui dirbant su agentūra labai svarbi tarpusavio komunikacija. Vieni tai vadina „biosrovėmis“ ar „karma“, tačiau tai yra elementarus tarpusavio supratimas. Ir agentūrose, ir pas klientą dirba žmonės, todėl natūralu, kad jų bendro darbo efektyvumas priklauso nuo tinkamo susikalbėjimo.

Štai keletas paprastų, tačiau laiko patikrintų patarimų, kurie padidina agentūros darbą ir klientui teikiamą vertę.

– Aiškūs tikslai

Kai agentūra žino, ko iš jos norima, ji nesiblaškys ir dirbs kryptingai. Nes žinos, ko iš jos norima ir kokių tikslų siekia klientas. Dažnai gera agentūra, žinodama kliento verslo tikslus, pati pasiūlo komunikacijos sprendimus ir idėjas net neprašoma. Nes žino, kad tai naudinga klientui, kuris už tai padėkos ir susimokės.

– Aiški ir visa reikalinga informacija

Neturite laiko pasakoti? Atsiųskite nuorodas, kontaktus žmonių, kurie papasakos. Kuo daugiau informacijos agentūra turės, kuo geriau pažins problemą, tuo geresnį sprendimą pasiūlys. Neturite informacijos? Paprašykite agentūros, kad ji ją surinktų.

– Atgalinis ryšys

Netinkama, tačiau dažna praktika, kad atgalinį ryšį klientas duoda tik tada, kai gauna sąskaitą, ir tuo atveju, kai ji per didelė. Nuolatiniai, kartą per mėnesį ar ketvirtį, agentūros darbo aptarimai turi tapti rutina. Tik nereikia kalbėti vien apie trūkumus – primenu, kad agentūrose taip pat dirba žmonės, kurie turi žinoti ne tik tai, kas buvo padaryta blogai. Akcentuodami gerai atliktus darbus Jūs nurodysite, kokio darbo tikitės.

– Sąžiningumas ir partneriškas požiūris

Nors sakoma, kad klientas visada teisus, bet realybėje viskas yra šiek tiek kitaip. Klientas visada nori nupirkti pigiau, o agentūra – parduoti kuo brangiau. Partneriai visada randa balansą ir susitaria kažkur per vidurį. Jeigu klientas pradeda gudrauti ir ieškoti, kaip sutaupyti, agentūrai lieka trys keliai. Stipresnė ir turinti, iš ko rinktis, tiesiog tokio kliento atsisakys. Agentūra gali taip pat pradėti gudrauti ir apgaudinėti klientą, paslėpdama pajamas ten, kur klientas net nesitiki. O trečią kelią nusako kūrybos industrijose jau sparnuota fraze tapęs posakis „If you pay peanuts, you get monkeys“ – taupiam klientui agentūra skirs mažiau patyrusį kolegą, kad jis bent patirties įgautų, kad jau normalių pajamų nėra.

Maksimumas nekainuoja maksimaliai

Gal bus sunku iš pradžių patikėti, tačiau rimtai agentūrai neaktualu iš Jūsų pasiimti kuo daugiau pinigų. Didžiausias jos tikslas yra stabilumas – iš Jūsų uždirbti kuo ilgesnį laiko tarpą, tačiau pajamos turi būti „teisingos“, t.y. pelningos. Kai klientas nesijaučia permokantis, o agentūra mano, kad klientas nebando pasinaudoti jos resursais už juos nesusimokėdamas, toks bendradarbiavimas greit nenutrūks.

Ilgalaikės partnerystės naudingos abiem pusėms, nes nereikia „įvedinėti“ naujos agentūros, pasakoti, kuo gyvena ir kokių tikslų klientas siekia ir kur susirasti informacijos, kurios prireikia. Todėl komunikacijos agentūrų kontraktai dažnai siekia 3–5 metus, o kai kurie – ir keliolika metų.

Jeigu analizuotumėte ilgai bendradarbiaujančius klientus ir agentūras, pastebėsite, kad tarp jų yra nusistovėjusi pusiausvyra ir tarpusavio supratimas, ir būtent tokiu atveju klientas gauna maksimumą iš agentūros.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA vienija 14 Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų, kurios teikia ryšių su visuomene ir konsultavimo paslaugas bei vykdydamos veiklą laikosi griežtų etikos normų. RSVA 2016 m. įdiegė Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų veiklos standartą, kuris įpareigoja agentūras elgtis atsakingai ir skaidriai: vengti interesų konflikto, deklaruoti finansinę atskaitomybę. Standartas išplečia įmonių visuomenišką veiklą, skatina tobulėti, kelti darbuotojų kvalifikaciją, ir nuolat gerinti teikiamų paslaugų kokybę.

Įžvalgos autorius – Kęstutis Gečas, ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris ir RSVA tarybos pirmininkas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
2018.07.01
Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo...

Rinkodara
2018.06.27
Ryšių su visuomene agentūrų metai: šuolį į viršų lydi nuosaikumas Premium

Nepaisant ryšių su visuomene agentūrų pajamų šuolio ir teigiamos dinamikos, augančių verslo ir vartotojų...

Rinkodara
2018.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau