Metų CMO – „PHH Group“ rinkodaros vadovė G. Vilkė
„Šių metų nugalėtoja G. Vilkė parodė, kad strateginė rinkodaros lyderystė įmonėje, klientų pasitenkinimui kuriami strateginiai pokyčiai, asmeninis ir visapusis marketingo komandos įsitraukimas yra neatsiejami nuo verslo ir profesinės sėkmės. Sveikiname Giedrę ir džiaugiamės, kad Lietuvos rinkoje yra demonstruojami tokio aukšto lygio profesionalumo standartai“, – teigia „Metų CMO’23“ komisijos narė, rinkodaros profesionalė ir „Metų CMO’20“ Raimonda Gudaitė.
Konferencijoje papildomomis nominacijomis apdovanoti dar 4 rinkodaros vadovai iš geriausiųjų TOP 10-uko.
Apdovanojimą už skaitmeninę transformaciją pelnė „Delfi“ rinkodaros skyriaus vadovas Irmantas Matilionis. Apdovanojimas už prekės ženklo stiprinimą įteiktas Šiaulių banko grupės pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos direktoriui Pauliui Pociui.
Komisijos sprendimu metų proveržiu tapo ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rinkodaros vadovė Laura Vaišnorė.
Už efektyvumą apdovanotas „Omnisend“ rinkodaros vadovas Evaldas Mockus.

G. Vilkė: tarp lojalumo ir patirties
G. Vilkė, „Pigu Hobby Hall Group“ („PHH Group“), kuri Lietuvoje valdo „Pigu.lt“, rinkodaros vadovė, neseniai kalbėjo, kad neretai prekių ženklai pernelyg susikoncentruoja į lojalumo programų kūrimą, jų tobulinimą ir primiršta, kad tikrąjį vartotojo lojalumą lemia visa pirkėjo kelionė su prekių ženklu: nuo tinkamo pasiūlymo pateikimo, aptarnavimo iki patirties jau įsigijus produktą.
Pasak jos, apskritai derėtų kelti klausimą, ar egzistuoja lojalumas prekių ženklams, ir ypač, ar jo galima tikėtis e. komercijoje.
„Ar nuolaida gali paskatinti lojalumą? Ne. Svarbiausia yra pasiūlymas, asortimentas, kuris iš tiesų domina klientą: už tinkamą kainą, per tinkamą pristatymo laiką, kartu sudarant patogią galimybę įsigytą prekę grąžinti. Nuolaida ar palanki siūloma kaina nėra svarbiausia lojalumo priežastis. Pirmiausia vartotojas žiūri, ar jam pasiūlymas yra patrauklus, ar prekė yra tinkama. Geros, tinkamos prekės ar paslaugos yra pagrindas, ant kurio turi būti statomas lojalumas, o ne atvirkščiai“, – dar kartą akcentuoja G. Vilkė.
Ribos tarp tipažų nyksta
Apžvelgdama šių metų laureatus, viena iš komisijos narių Lineta Ramonienė pristatė tris svarbiausius tipažus, kurie sudaro CMO vaidmenį šiuolaikinėse organizacijose.
„Remiantis „Brain & Company“ įžvalgomis, pirmasis tipažas – tai kūrybiškas protestuotojas, griaunantis nusistovėjusias normas ir pasiryžęs inovacijoms, taip didindamas įmonėms pajamas. Šis tipažas reikalauja atkaklumo, ryžto ir stiprių lyderystės bruožų. Antrasis CMO tipažas – tai profesionalus vadovas su bendrinėmis vadovavimo kompetencijomis, kaip motyvuoti save ir savo komandą, užsibrėžti ir siekti tikslų, matuoti sėkmę ir nesėkmes. Trečiasis – skaitmenizacijos guru, kuris mėgaujasi duomenimis, juos įgalina ir iš to uždirba“, – pasakojo L. Ramonienė.
Pasak ekspertės, palaipsniui ribos tarp šių tipažų susilieja. Nors jie yra skirtingi ir dažniausiai siejami su skirtingomis industrijomis, vienalytis CMO vaidmuo šiuolaikinėse organizacijose nebeegzistuoja.
„Į pokalbius ir diskusijas kiekvienas CMO atsineša išskirtinių kompetencijų reikalaujantį savo sektoriaus kontekstą. Smagu, kad šių metų CMO rinkimuose išvydome visus tipažus, o kai kuriuose kandidatuose – ir stiprų balansą tarp visų pagrindinių CMO vaidmenų“, – teigė L. Ramonienė.
Lino Šiautkulio, „BPN Intense“ vadovo ir LiMA valdybos pirmininko, vertinimu, marketingo vadovo vaidmuo organizacijoje auga ir yra neatsiejama sėkmingos organizacijos dalis: „Tai – žmogus dirigentas, lyderis, kurio sugebėjimas vadovauti komandai lemia organizacijos sėkmę. Todėl džiugu, kad turime tiek daug tikrai stiprių vadovų“.
Giedrius Juozapavičius, „Metų CMO’23“ komisijos narys, rinkodaros konsultantas, pastebi, kad šiemet Metų CMO vadovo rinkimuose komisijos atrinkti geriausieji demonstruoja brandžias ir kompetentingas savybes, o individualių pokalbių su komisija metu aiškiai buvo matyti kandidatų lyderystė: „Gerąja prasme nustebino, kad TOP 10 turime ir viešojo sektoriaus, mokslo įstaigų marketingo vadovus. Tai rodo vis labiau augančią marketingo svarbą“.