2023-05-12 13:49

Pirmasis ketvirtis su optimizmu – reklamos apimtys augo

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu, reklamos apimtys žiniasklaidoje paaugo 16,5%. Labiausiai augimą lėmė TV, statinė lauko reklama ir kino reklamos kanalai, rodo „Kantar“ reklamos monitoringo duomenys.

TV per pirmąjį ketvirtį buvo ištransliuota 753.000 reklamos klipų, tai 18,8% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Radijo stotys per šį laiką ištransliavo daugiau nei 2,6 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 3% daugiau negu per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Interneto reklamos kiekis analizuojamu laikotarpiu išaugo 7,1%. Reklama interneto svetainėse ir socialiniuose tinkluose surinko 3,9 mlrd. reklamos parodymų (impressions).

„TV rinka, kuri užima pusę reklamos rinkos ir yra tarsi jo būklės lakmuso popierėlis, mažėjimo ženklų nerodo ir reklamos kiekiai, matome, auga. Kita vertus, svarbu turėti omenyje, kad reklamos rinka į recesijas sureaguoja kone metais vėliau, nes biudžetai būna suplanuoti metams į priekį“, – išplatintame pranešime teigia Giedrė Juronienė, „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė.

Giedrė Juronienė, „Kantar“ medijų ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Giedrė Juronienė, „Kantar“ medijų ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pasak jos, tarp didžiausių reklamdavių šį ketvirtį visi didieji prekybos tinklai – „Lidl“, „Maxima“ ir „Iki“, jie užima tris pirmąsias pozicijas, dešimtuke yra ir „Rimi“. 

TOP10 taip pat ir trys didieji operatoriai: „Tele2“, „Telia“ ir „Bitė“. Farmacija ir vaistinės – trečias ryškus dešimtuko segmentas, jam reklamdavių tope atstovauja „Eurovaistinė“, „Valentis“ ir „Camelia“.

„Prekybos tinklai, vaistinės ir pirkėjų kortelės – šios produktų grupės dominavo ir praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. Trejetukas šių grupių nepakito. Tuo tarpu vitaminų ir maisto papildų kategorija šoktelėjo aukštyn: pernai ji buvo septinta – šiemet jau ketvirtoje pozicijoje, gerokai ūgtelėjo ir prekybos internetu kategorija bei mobilaus ryšio operatorių“, – lygina G. Juronienė.

Spaudos reklamos apimtys mažėjo 3,2%. Laikraščiuose buvo išspausdinta 1,350 mln. kv. cm reklamos, reklamos plotas mažėjo 3,4%. Žurnaluose reklamos plotas nukrito 2,8%

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas išaugo 11,2%.  

Kino reklamos kiekis didėjo 11%. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 117.000 reklaminių klipų.

52795
130817
52791