Po karantino daugiau nei pusė gyventojų pakeitė įpročius

Publikuota: 2020-07-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pasibaigus karantinui, šalies gyventojai labiausiai skuba atkurti socialinį gyvenimą: gyvai susitikti su draugais ir artimaisiais, keliauti ir lankytis renginiuose.

Būtent socialinių kontaktų labiausiai yra labiausiai išsiilgę žmonės – kone kas antras nekantravo susitikti su draugais ir artimaisiais, rodo „Kantar“ atliktas trečiasis COVID-19 barometro tyrimas.

„Taip pat žmonės nenustygsta laukdami kelionių – nors dėl rizikų pirmiausia galvojama apie keliones Lietuvoje (41%), noras vykti į užsienio šalis nėra žymiai mažesnis (38%)“, – išplatintame pranešime teigia Skaistė Varnienė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė.

Maždaug ketvirtadalis žmonių nekantrauja eiti į restoranus ir barus, penktadalis – tiesiog pasivaikščiot, truputį mažiau – ramiai apsipirkti.

„Po keliolika procentų norėtų greičiau sportuoti ir aplankyti parodas, muziejus ar paprasčiausiai grįžti į savo įprastą darbo vietą“, – skaičiuoja S. Varnienė.

Pasak jos, beveik kas dešimtas sakė vėl imsiąs planuoti didelius pirkinius.

Nors po karantino skubama grįžti prie pasiilgtos veiklos, pandemija pakeitė gyventojų įpročius ir dauguma po jo sakosi jau nebus tokie kaip iki koronaviruso.

„Nors žmonės nekantravo grįžti prie įprastos veiklos, iš esmės, po karantino įvyko dideli pokyčiai: daugiau nei pusė pilnai negrįš prie ankstesnių įpročių, o ketvirtadalis žmonių sako, kad iš esmės, ketina elgtis panašiai taip, kaip per pandemiją. Maža to, net kas trečias sąmoningai stengsis atsiriboti ir vengs susibūrimo vietų, tad po pandemijos didžiąja dalimi nebūsime tokie, kaip iki jos“, – sakė „Kantar“ ekspertė.

Pasak S. Varnienės, ypač senjorai (65-74 metų) dažniau žada vengti vietų, kur daug žmonių (47%). Jaunimas iki 34 metų laikytis suvaržymų ne taip linkęs (26%).

Tik maždaug 4 iš 10 gyventojų žada gyventi ir elgtis beveik taip pat, kaip iki koronaviruso.

Labiausiai pandemija pakeitė gyventojų higienos įpročius ir laiką šeimai, šie žada išlikti gajausi ir po karantino: net 46% sako toliau sustiprintai rūpinsis higiena, o 39% – daugiau laiko leis su šeima. Pirkimas internetu – dar vienas įprotis, kurį įtvirtino karantinas.

„Pasibaigus karantinui, trečdalis Lietuvos interneto vartotojų toliau pirks internetu ir 80% jų ketina pirkti panašiame lygyje kaip ir per karantiną“, – kalba S. Varnienė.

Virtualus bendravimas, knygų skaitymas ir internetinės žiniasklaidos naudojimas taip pat tapo dar keliais karantino įpročiais, kurie išliks ir karantinui pasibaigus, po 28% gyventojų ketina toliau jų laikytis.

„Daugiau nei penktadalis po karantino toliau skirs dėmesį sveikesnei mitybai ir savo asmeniniam tobulėjimui, toliau tęs išmėgintą nuotolinį darbą, gamins naujus receptus. Iš viso šito matome, kad karantinas ne tik suteikė daug apribojimų ir iššūkių, bet ir padėjo įskiepyti žmonėms nemažai naudingų įpročių“, – tyrimą apibendrina S. Varnienė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Via Jurmala Outlet Village“ startuoja sklandžiai, „kiek tai įmanoma naujomis aplinkybėmis“  Premium

Rugpjūčio 14 d. atidaromame išparduotuvių miestelyje „Via Jurmala Outlet Village“, įsikūrusiame tarp Rygos ir...

Prekyba
2020.08.03
Buvusi „Publicum“ vadovė stojo prie Registrų centro komunikacijos vairo

Registrų centro komunikacijai nuo šio pirmadienio vadovauja Daiva Bumblytė, ligšiolinė komunikacijos...

Rinkodara
2020.08.03
S. Skvernelis apskundė knygos „Kabinetas 339“ reklamą 1

Premjeras Saulius Skvernelis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskundė knygos „Kabinetas 339“...

Rinkodara
2020.08.03
E. prekybos šuolis apnuogino seną spragą – pelningumą Premium

COVID-19 sukėlė e. prekybos antplūdį, tačiau kartu apnuogino ir esminę spragą – vis dar pernelyg dideles...

Prekyba
2020.08.03
Prekybos tinklų apžvalga: „Lidl“ pelningumo rodikliu vejasi „Maximą“ Premium

Augti sparčiau nei bendra mažmeninės prekybos rinka pernai pavyko „Norfos mažmenai“ ir „Lidl Lietuvai“.

Prekyba
2020.08.02
Komunikacijos rinka: riebesnį šuolį darė didžiosios agentūros

Kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, per 2019 m. 30-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 22,94 mln. Eur...

Rinkodara
2020.08.02
Kita pandemijos pusė: kūrybos žmonėms – pats įdomiausias laikas

20-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos gamybos agentūrų pardavimai per 2019 m. išaugo bemaž 18%, jos gavo...

Rinkodara
2020.08.01
„Bottlery“ pradeda naują plėtros etapą  

Šiuo metu 11 parduotuvių turintis mažmeninės prekybos tinklas „Bottlery“ 2022 m. ketina turėti dukart daugiau...

Prekyba
2020.07.31
„Bitė Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbto ryšių su visuomene konkurso laimėtoja tapo agentūra...

Rinkodara
2020.07.31
„Aprangos“ grupė pirmą kartą paskelbė e. prekybos apyvartą Premium

Drabužių prekybos „Aprangos“ grupė šių metų sausio-birželio mėnesiais internetu pardavė prekių už 10,043 mln.

Prekyba
2020.07.30
Dalijimosi ekonomika skverbiasi į prekybą: siekiant tvarumo, „iš antrų rankų“ suskamba kitaip Premium 2

Žemės planeta tėra viena, tačiau iki 2050 m. pasaulio vartojimas bus tokio masto, tarsi jos būtų trys.

Prekyba
2020.07.30
Prekybininkai: turime pakankamas kaukių atsargas 

Prekybininkai teigia, kad yra pasiruošę Vyriausybės sprendimui grąžinti reikalavimą dėvėti kaukes prekybos...

Prekyba
2020.07.29
„Rimi.lt“ pasiūlė pristatymo abonementą

Šių metų kovą veiklą pradėjusi maisto ir kasdienio vartojimo prekių e. parduotuvė „Rimi.lt“, pirma pasiūlė...

Prekyba
2020.07.29
Ekonomikos atsigavimo lokomotyvas išlieka vidaus prekyba, ateitis – banguota Premium 1

Per birželį, atšaukus karantino apribojimus, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 5,6%, maitinimo ir...

Prekyba
2020.07.29
Lietuvos oro uostuose startavo skaitmeninė reklamos užsakymo platforma

Lietuvos oro uostuose startavo nauja reklamos užsakymo ir valdymo platforma. Ji leidžia vienoje vietoje rasti...

Rinkodara
2020.07.28
Statistika: prekybininkų apyvartos auga 

2020 m. birželį, palyginti su 2019 m. birželiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos...

Prekyba
2020.07.28
A. Čikaidzė: „Pepco“ plėsis su nauja koncepcija, reikia partnerių  Premium

Aleksandras Čikaidzė, žemų kainų tinklo „Pepco“ vadovas Baltijos šalyse, interviu VŽ pasakoja, kaip per...

Prekyba
2020.07.28
Reklamos agentūros: po pernykščio šuolio ir pandemijos vėzdo optimizmo nepraranda Premium

20-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos gamybos agentūrų pardavimai per 2019 m. išaugo bemaž 18%, jos gavo...

Rinkodara
2020.07.27
RSVA narių apyvarta augo 15%

Komunikacijos asociacijos RSVA agentūrų pajamos pernai augo 15,2%, o tiesioginės pajamos – 11,4%. Asociacijai...

Rinkodara
2020.07.27
Pirmasis pandemijos egzaminas išlaikytas, didžiausi iššūkiai – rudenį Premium 3

30-ies didžiausių komunikacijos agentūrų pardavimai per praėjusius metus ūgtelėjo 13,6%, tiesioginės pajamos...

Rinkodara
2020.07.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus