E-komercija atvėrė daugiau galimybių verslui, tačiau ir čia lengvo kelio nėra

Reklama publikuota: 2021-03-24
„Pigu.lt“ e. prekybos platformos vadovas Raimondas Žilėnas.
svg svg
„Pigu.lt“ e. prekybos platformos vadovas Raimondas Žilėnas.

Žinome, kad istorija mėgsta kartotis. E-komercijai veržiantis į naujas aukštumas, kalbiname vietos rinkos e. prekybos pradininkę, bendrovę „Pigu“. Daugiau nei dešimtmetį sukaupta patirtis šiuo metu prieinama trijų Baltijos šalių vietos verslininkams, kurie turi galimybę prekiauti per bendrovės vystomą e. prekybos platformą. Tad apie iššūkius, proveržį, šiandieninę situaciją ir ateitį e-komercijos rinkoje kalbamės su Raimondu Žilėnu, „Pigu.lt“ e. prekybos platformos vadovu.

– E-komercijos versle esate jau daugiau nei dešimtmetį. Tai pakankamai įtempta, neapibrėžta verslo kryptis, kodėl ją pasirinkote?

– Tiesa, e-komercija – neapibrėžta, dinamiška, su daug technologinių, fintech ir teisinių iššūkių verčianti susidurti verslo šaka. Vis tik džiaugiuosi pasirinkęs šią veiklos kryptį. Ji turėtų būti ypač patraukli tiems, kurie negali stovėti vietoje ir siekia nuolatinio profesinio tobulėjimo.

„Pigu.lt“ veiklos pradžioje, dar 2008 metais, e. prekyba buvo gana nauja sritis, ypač Lietuvoje. Bendrovės ambicija buvo tapti rinkos lydere Lietuvoje. Net ir pasiekus tikslus, ambicija nemažėja, o tai motyvuoja.

– „Pigu.lt“ tikslas iš „geriausios vietos pirkti“ užaugo iki „geriausios vietos parduoti“. Kaip jūs matote tą transformaciją?

– Verslo pradžioje e. parduotuvės tikslas buvo tapti „geriausia vieta pirkti“. Apie tai, kad tapsime e. prekybos platforma, kuri jungs tūkstančius kitų pardavėjų, net negalvojome. Žvelgiant atgal, verta prisiminti, kad 2008–2009 m. susidūrėme su ekonomine krize, šiandien taip pat turime krizę, tik kitokio pobūdžio. Jų abiejų metu susidūrėme ne tik su iššūkiais – su „Pigu.lt“ komanda nepraleidome progos ieškoti sprendimų, galinčių lemti proveržį, tad sėkmingai pasinaudojome galimybėmis ir greitinome verslo vystymą, jį auginome.

– Ar nesuklystume šiandien „Pigu“ įvardindami lietuviškąja „Amazon“ versija?

– Iš esmės galima taip teigti. Verslo modelis ir tikslai, vertinant įvairias pasaulines e-komercijos platformas, yra panašiausi į „Amazon“ – „Pigu.lt“ pati parduoda savo prekes, bet tuo pačiu siekia, kad ir kuo daugiau išorinių pardavėjų prisijungtų bei prekiautų per e. prekybos platformą.

Vertinant vietos verslo akimis, drįsčiau sakyti, kad esame priimtinesnis variantas prekybos internete naujokams. Nemažai dalykų darome geriau nei „Amazon“ – pavyzdžiui, mūsų pardavėjai turi savo asmeninį vadybininką, kuris atsako į klausimus ir padeda prekiauti, esame labiau pasiekiami, aptarnaujame vietine kalba, kas daugeliu atveju „Amazon“ platformoje prieinama tik patiems didžiausiems pardavėjams.

Tikslas – būti žingsniu priekyje

– Ko reikia siekiant išlaikyti lyderio poziciją e-komercijoje?

– Nuolat kintanti e-komercijos verslo aplinka, technologijos, klientų žinios ir jų reiklumas bei valstybinių institucijų reguliavimai šioje srityje niekada neleidžia atsikvėpti. Per visus veiklos metus į technologinius sprendimus, infrastruktūrą, e. prekybos platformos palaikymo, klientų aptarnavimo optimizavimą bei fizinio parduotuvių tinklo plėtrą „Pigu“ investavo 10-is milijonų eurų. Visos investicijos nukreiptos ne tik prisitaikyti prie rinkos, bet ir užtikrinti geriausias pirkėjų ir pardavėjų patirtis. Čia itin svarbų vaidmenį atlieka vadovų komandos kompetencijos, lankstumas ir greitumas priimant sprendimus, duomenų valdymas ir analitika, kur ne tik naudojamos technologijos, bet ir savo srities ekspertų komanda įgyvendina dažnai vietinėje rinkoje „ledlaužiu“ įvardijamus projektus. Vienas iš bendrovės verslo principų – modeliuoti verslą į ateitį, kad būtume žingsniu priekyje.

- Vis dar sutinku manančių, kad e. prekyba yra gana paprasta verslo sritis. Tačiau toks požiūris dažnai apgauna arba pakiša koją. Pabrėžčiau, kad internetinis verslas turi visus tuos pačius principus, kurie galioja ir tradiciniams. Siekiant užtikrinti sklandžią e. prekybą, reikia ir strategijos, ir didelių investicijų, ir šios srities specialistų. Į e-komerciją siūlau žiūrėti taip pat rimtai kaip ir į bet kurį kitą verslą, tik tai veda į gerą rezultatą.

Su komanda džiaugiamės, kad daugiau nei 90 proc. pardavėjų mūsų e. prekybos platformoje skaičiuoja pardavimus. Jų sėkmė rodo ir tai, kad pirkėjai „Pigu.lt“ randa prekes, kokių ieško. Būtent platus asortimentas, prieinamos kainos ir patogus apsipirkimas vienoje vietoje ir lemia geras klientų patirtis.

– Vis tik „Pigu.lt“ fizinių prekybos taškų plėtra signalizuoja, kad pirkėjai linkę prekes gauti ir apžiūrėti gyvai.

– Fizinės parduotuvės, kurios šiuo metu veikia kaip užsakymų atsiėmimo punktai, pirmiausia atsirado bandant kovoti su klientų baimėmis gauti ne tą arba ne tokią prekę, kurios tikėjosi. Atėjęs atsiimti užsakymą klientas galėdavo įsitikinti prekės kokybe. Tačiau pirkėjai jau gerokai išprusę ir žinantys savo kaip vartotojo teises, tad ilgainiui „Pigu.lt“ fizinės parduotuvės tapo greito atsiėmimo punktais su ten parduodamomis aktualiausiomis sezono prekėmis, kurias dažniausiai klientas nori gauti čia ir dabar.

Karantino metu fizinės parduotuvės išsprendė dėl kurjerių tarnybų užimtumo strigusį užsakymų pristatymo klausimą ir netgi pakėlė klientų apsipirkimo įvertinimo kartelę, nes net ir tokiu sudėtingu metu pavyko pagerinti rodiklius. Ateityje, manome, kad fiziniai prekybos taškai stipriai prisidės komunikuojant asortimento naujienas, tad plėtros planai nesustoja.

Kas toliau?

– Kas laukia šios konkurencingos rinkos žaidėjų?

– Kai pradėjome verslą, mūsų pagrindiniai konkurentai buvo fizinės prekybos vietos. Šiandien – konkurencinis laukas gerokai suintensyvėjęs ir išsiplėtęs, apimantis ne tik fizines, bet ir lokalias bei tarptautines e. prekyvietes. Baltijos rinka, kažkada užsienio verslams atrodžiusi per maža, šiandien darosi patraukli. Tai lemia mūsų regiono ekonominis augimas, vartotojų išprusimas, padidėjusi perkamoji galia, poreikis gauti kokybiškas prekes, platų asortimentą. Manau, kad konkurencija tik stiprės. Tai rodo ir „Amazon“ įžengimas į Lenkiją, „Zalando“ plėtra Baltijos šalyse. Todėl bet kuriam verslui, kuris žengia į e-komerciją, reikia gerai įsivertinti savo strategiją tokioje konkurencinėje aplinkoje.

Sunku prognozuoti keletą metų į priekį, kai šiandien situacija tokia nestabili. E-komercijos rinka nesustos, tik nebus tokio ženklaus šuolio. Palaipsniui pereisime į nuoseklų augimą. Verslų indėlis į e-komerciją niekur nedings, klientai perka ir pirks internetu, vis labiau atrasdami tokio apsipirkimo patogumą. Gal įdomesnių pokyčių matysime prekių ženklų TOP sąrašuose, nes klientams vis aktualesnė tampa ekologija, verslo tvarumo idėja, matysime ir rinkodaros veiksmų strategijų pokyčius, kanalų ir biudžetų rokiruotes. Na, o kalbant apie „Pigu.lt“ prekybos centrą internete, tai ne mažesnio augimo sieksime ir šiemet.

– Kokios karantino pamokos gali čia pasitarnauti?

Viena iš išmoktų pamokų buvo tai, kad nereikia pamesti fokuso ir laikytis duotų pažadų klientams ir pardavėjams. Siekdami užtikrinti tokią pat gerą apsipirkimo patirtį, pamatę didelį kurjerių užimtumą, užsakymų pristatymo spragas užpildėme išplėsdami savo fizinių atsiėmimo punktų tinklą. Drąsus ir greitas sprendimas pirmojo karantino metu gelbėjo ir per antrąjį, kai išaugo ne tik parduotuvių, bet ir jų siūlomo asortimento kiekis mūsų prekybos centre internete. Tad orientacija į gerą apsipirkimo patirtį, klientų ir partnerių aptarnavimą ir toliau lieka vienas esminių mūsų siekių. Verta turėti minty, kad ateityje klientų lūkesčiai tik augs.

– O kas toliau laukia „Pigu.lt“?

– Ir toliau gerinsime klientų patirtį. Svarbu, kad jie rastų visas norimas prekes, kad jų paieška būtų patogesnė, kad iškilus klausimams atsakymus gautų greičiau – t. y., kad visą savo apsipirkimo patirtį klientai vertintų geriau. Tobulinsime ir savo e. prekybos sistemą, kad pardavėjai, kurie ateina prekiauti per „Pigu.lt“ e. prekybos platformą, gautų geriausias galimybes prekiauti, analizuoti savo pardavimus ir atlikti rinkodarinius veiksmus, kurie, žinoma, lemtų rezultatus, kurių jie tikisi.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Personalo valdymas pandemijos metu: ilgoms diskusijoms laiko neliko Verslo tribūna

Pamenate begalines diskusijas įmonėse, kokias sąlygas ir kokiomis aplinkybėmis sudaryti darbuotojams dirbti...

Reshape! Business
2021.03.30
Pakeitus požiūrį į IT, aplikacijai sukurti gali pakakti ir keleto savaičių Verslo tribūna 2

Galimybė greitai prisitaikyti prie aplinkos iššūkių pandemijos ribojimų akivaizdoje tapo atsparumo sąlyga...

Reshape! Business
2021.03.29
E-komercija atvėrė daugiau galimybių verslui, tačiau ir čia lengvo kelio nėra Verslo tribūna

Žinome, kad istorija mėgsta kartotis. E-komercijai veržiantis į naujas aukštumas, kalbiname vietos rinkos e.

Reshape! Business
2021.03.24
ES investicijos į MTEP: sukurtos inovacijos didina konkurencingumą Verslo tribūna 1

Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (MTEP) bei šioje srityje įgyvendinami šalies bendrovių projektai...

Reshape! Business
2021.03.18
Tiekimo grandinė: vyksta esminiai pokyčiai Verslo tribūna

Pasaulis jau daugiau nei metus mėgina susidoroti su žmogiškaisiais ir ekonominiais iššūkiais, kuriuos sukėlė...

Reshape! Business
2021.03.18
Skaitmeninė ateitis – per ES remiamus projektus Verslo tribūna

Pokyčiai, technologijos, skaitmenizavimas – šios sąvokos linksniuojamos daugelio įmonių, didelių ir mažų,...

Reshape! Business
2021.02.25
Kodėl daugiau perkame internetu: kaip per metus pasikeitė šalies gyventojų kasdienybė Verslo tribūna

Koronaviruso pandemija iš pamatų pakeitė ne tik mūsų kasdienę rutiną, bet ir  apsipirkimo įpročius. Dar iki...

Reshape! Business
2021.02.25
D. Maksimavičius: „Tele2“ išmoktos karantino pamokos Verslo tribūna

Beveik metus dėl pandemijos visiškai kitaip darbą organizuojantys verslai į įprastas vėžes greičiausiai...

Reshape! Business
2021.02.25
Projektų valdymas: pandemijos pamokos ir iššūkiai Verslo tribūna

Pandemija atsėlino jau prieš metus, ir per šį laikotarpį daugeliui verslų teko pripažinti: be pokyčių – nė iš...

Reshape! Business
2021.02.24
Verslo strategija: laikas užkurti antrą variklį Verslo tribūna 1

2020-aisiais pasaulį užgriuvusi pandemija daugelį verslų užvertė sunkiai išsprendžiamais rebusais, o...

Reshape! Business
2021.02.04
„Pigu.lt“ e. prekybos platforma per metus pritraukė apie 2000 pardavėjų: viršyti apyvartos lūkesčiai ir pagalba šimtams verslų Verslo tribūna 8

Verslo pasaulį pernai sukausčiusi koronaviruso pandemija ir toliau diktuoja savo taisykles – tęsti savo...

Reshape! Business
2021.01.27
G. Mažeika: „Kai kuriems verslams – tai ne krizė, o tiesiog stipriai pasikeitusi verslo aplinka“ Verslo tribūna

Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai” ekspertai nuolat intensyviai dirba su įmonių...

Reshape! Business
2021.01.26
„Reshape! Business“: kaip staigius pokyčius paversti gairėmis, vedančiomis į verslo augimą   Verslo tribūna

Pandemija paveikė valstybes, bendruomenes, įmones, kiekvieną visuomenės narį atskirai. Visiems teko išmokti...

Reshape! Business
2021.01.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku