2020-04-12 21:00

Laisvas mokytojas laisvoje mokykloje

Reiškinių tyrinėjimu paremtas mokymasis mokytojams mentoriams tikrai yra išėjimas į kosmosą. Agnės Klimčiauskaitės-Janavičienės nuotr.
Reiškinių tyrinėjimu paremtas mokymasis mokytojams mentoriams tikrai yra išėjimas į kosmosą. Agnės Klimčiauskaitės-Janavičienės nuotr.
Apie Suomijos švietimo stebuklą sunku neišgirsti, pastaraisiais metais savąjį įžiebė ir Estija. Lietuva toliau tiksi prie švietimo reformų balanos – kol aukšti ponai inertiškai stumdo švietimo šaškes, stebuklus bando susikurti paprasti mokytojai: tiesiog ima į rankas Geros mokyklos koncepciją, ieško gerų kitų šalių pavyzdžių ir juos pritaiko, savarankiškai pertvarko ugdymo programas ir kuria alternatyvų švietimą.    

Ką daryti, kai mokinys gali papasakoti apie viduramžius iš istorijos ar muzikos pamokų perspektyvos, bet, paklaustas apie literatūrą ar socialinį kontekstą, paprašytas bendrai apibūdinti epochą, praranda amą, kai lyg ir žino, kas tas Mikalojus Konstantinas Čiurlionis ar Vincas Kudirka, bet nesuveda galų, jog ir muzikos, ir literatūros ar istorijos pamokose kalbama apie vieną ir tą patį asmenį? Kurti tarpdisciplininę mokymosi koncepciją, integruotą mokymąsi.

52795
130817
52791