2023-12-29 08:51

Skaitomiausi prekybos sektoriaus straipsniai 2023 m.

VŽ koliažas
VŽ koliažas
2023 m. „Verslo žinių“ prenumeratorius domino Kinijos e. prekybos platformos, vis aktyviau veikiančios Lietuvoje, nauja sostinės PC „Europa“ naudojimosi automobilių aikštele tvarka, prekybos tinklų „Lidl“ ir „Maxima“ verslo modeliai, o absoliučiai didžiausio skaitytojų, tiksliau – klausytojų, dėmesio sulaukė interviu su Marium Butausku, „Varlės“ įkūrėju.

Štai TOP 10 daugiausiai VŽ premium prenumeratorių sulaukusių prekybos sektoriaus straipsnių:

1. „Varle.lt“ įkūrėjas: „ChatGPT“ yra melagiukas“ 

Prekybos centre internete „Varle.lt“ šalia milijono populiariausių prekių aprašymų yra ir dirbtinio intelekto programėlės „ChatGPT“ komentarai. Vartotojus, regis, ši informacija intriguoja, tačiau M. Butauskas, e. parduotuvės pagrindinis akcininkas, išlieka atsargus: kiekvieną dirbtinio intelekto sugeneruotą aprašymą tenka atidžiai tikrinti, nes pasitaiko įvairių neatitikimų.

2. „PC „Europa“ akibrokštas: nemokamas parkavimas – tik perkantiems už 20 Eur“

Investicijų bendrovės „Northern Horizon Capital“ fondui pranešus apie dalies automobilių stovėjimo aikštelės prie prekybos centro „Europa“ Vilniuje perleidimą nekilnojamojo turto (NT) plėtros įmonei „Hanner“, netrukus paaiškėjo, kad prekybos centro lankytojai ja naudosis nebe tomis pačiomis sąlygomis.

3. „Kinijos e. milžinės žengia į Lietuvą: paskui „AliExpress“ jau atkeliavo dvi“

Kinijos e. prekybos mažmenininkai, siekdami diversifikuoti pajamų šaltinius ir pritraukti daugiau vartotojų, aktyviau plečia veiklą visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje. Pastaruoju metu tarp populiariausių mobiliųjų programėlių atsiduria naujo veržlaus žaidėjo „Temu“ prekių ženklo platforma.

4. „TOP influencerių e. parduotuvės: kosminiai šuoliai ir ambicingi planai“ 

Pandemijos metai imtis e. prekybos paskatino ne tik tradicinius verslus, aukso gysla tai tapo ir nuomonės formuotojams – ne vienas jų atidarė savo e. parduotuves ir auga įspūdingu tempu.

5. „Lietuvoje – dar viena nauja kiniška e. prekybos platforma“

Antra pagal dydį Kinijos e. prekybos įmonė „JD.com“ tęsia 2022 m. Europoje pradėtą plėtrą – jos Nyderlanduose registruota platforma „Ochama“ plečia veiklos geografiją, žengdama į 19 šalių, tarp jų ir į Lietuvą.

6. „Barboros“ rezultatai: didžiausi nuostoliai per veiklos istoriją, dalį jų perima „Maxima LT“

Maisto ir kitų kasdienių prekių iš „Maximos“ e. prekybininkės UAB „Barbora“ 2022-ųjų rezultatai kuklūs: sumenko pardavimo pajamos, vėl smarkiau šoktelėjo nuostoliai. Mažėjant apimčiai, traukiasi ir darbuotojų skaičius.

7. „Per „Rammstein“ koncertą uždirbs bemaž kaip per NATO viršūnių susitikimą“

Pirmas dosnus gurkšnis po ilgų ir niūrų pandemijos, karo ir visų kitų negandų kelerių metų. Taip verslai apibūdino sostinę ir Kauną drebinančius renginius – Eurolygos finalą, Vokietijos industrinio metalo muzikos grupės „Rammstein“ koncertą, NATO viršūnių susitikimą.

8. „Kaip jie tai sugeba: mažiausios kainos ir didžiausi atlyginimai“

Milžiniškus žemų kainų parduotuvių tinklus valdančios bendrovės, tokios kaip „Aldi“ ir „Lidl“, įgyvendindamos ilgalaikes rinkos didinimo strategijas, agresyviai konkuruoja su kitais mažmenininkais tiek dėl geriausių darbuotojų, tiek ir gebėdamos pasiūlyti itin konkurencingas produktų kainas. Sparčiau, nei numato įstatymai, keldamos minimalius atlyginimus, jos daro spaudimą konkurentams, vis sunkiau suvaldantiems kaštus.

9. „Titanų kova dėl rinkos: „Lidl“ ir „Maximos“ konfrontacija“

Didžiausią prekybos tinklą Lietuvoje valdanti „Maxima LT“ įgyvendina rinkos atsikovojimo programą, kurios smaigalyje – privačios etiketės produktai „Well Done“, parduotuvių formatų vienodinimas, vadovų pokyčiai, kitos paprastam pirkėjui nematomos priemonės. Laikas parodys, ar jos bus efektyvios konkuruojant su „Lidl“ – kol kas konkurentams neįkandamu riešutėliu, kasmet atsiriekiančiu po didžiausią rinkos dalį.

10. „Huracan Coffee“ vadovas V. Kratulis: jeigu kas nors ateitų pirkti, greičiausiai parduočiau (I dalis)“

Vytautas Kratulis, kavinių tinklo „Huracan Coffee“ vadovas, atsakydamas į klausimą apie verslo finansavimo galimybes, VŽ podkastų studijoje pusiau juokais prasitarė, kad dabar jau nėra taip kategoriškai nusiteikęs investuotojų atžvilgiu, kaip buvo anksčiau. Pastarieji treji metai, pasak jo, pažėrė nemenkų iššūkių, kurie ir skatina keisti požiūrį.

52795
130817
52791