VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-11-27 06:45

Garsiausių gamintojų gėrimai iš pirmų rankų: Prike Shop ir Prike Drinks Boutique

„Prike Lietuva“ pardavimų direktorius Andrej Ragelevič.
„Prike Lietuva“ pardavimų direktorius Andrej Ragelevič.
Šiais metais įmonė „Prike Lietuva“ švenčia 20-ąjį gimtadienį. Per porą dešimtmečių keitėsi ne tik lietuvių vartojimo kultūra bei įpročiai, bet ir būdai, kur įsigyti kokybiškų gėrimų. Vis dažniau išrankūs vartotojai mieliau renkasi specializuotas gėrimų parduotuves, kur galima tikėtis profesionalų patarimų.

Pirkėjai išdrįsta eksperimentuoti

„Dar prieš penkiolika metų pirkėjo krepšelyje dominavo alus, degtinė ir brendis. Sunku patikėti, bet tada restoranams, ypač mažesniuose miesteliuose, buvo sunku parduoti vyną, jis buvo tik baltasis, raudonasis, būtinai saldus, beveik niekas nežinojo apie vyno regionus, vynuogių veisles ir jų savybes. Dabar jaučiame, kad žmonės turi žinių, daug keliauja, domisi, nori daugiau paragauti ir pažinti“, – pasakoja „Prike Lietuva“ pardavimų direktorius Andrej Ragelevič.

Jam pritaria ir „Prike Drinks Boutique“ vadovas Mindaugas Tamošiūnas. „Anksčiau gėrimai buvo tiesiog skirti gėrimui. Dabar tai yra gastrokultūros dalis. Mūsų parduotuvės klientai ne šiaip perka vyną ir kitus gėrimus. Jie teiraujasi, prie kokių patiekalų juos galės derinti. Būna, kad užsuka pasitarti jau žinodami, ką ruoš vakarienei, ir klausia patarimo, koks vynas geriausiai derėtų. Beje, drąsiausi derina ne tik vyną, kas yra labiausiai įprasta, bet eksperimentuoja su dūminiu viskiu ar tekila“, – patirtimi dalijasi M. Tamošiūnas.

Ant bangos ir kokteiliai

Paklausti apie gėrimų madas, pašnekovai pripažįsta, kad vis dar populiarūs kokteiliai, tačiau ir čia pastebimi džiuginantys kokybiniai pokyčiai. „Baruose miksologai renkasi kokybiškesnius ingredientus. Pavyzdžiui, jei anksčiau buvo naudojamas brendis, dabar jį keičia konjakas, – pastebi A. Ragelevič. – Prieš penkiolika metų „Hennessy VSOP“ turbūt niekas nedrįso maišyti į kokteilius. Dabar tai tapo bemaž norma.“

Dar viena populiarėjanti tendencija – gamintojo paruošti kokteiliai. Tai – dažniausiai jaunimo pasirinkimas. Jie nori čia ir dabar įsigyti jau paruoštą kokteilį butelyje ar skardinėje ir jį ragauti bet kur. Dar prieš penkerius metus to nebuvo.

Tokie aukštos kokybės kokteiliai, kaip „DE KUYPER Passion Fruit Martini“ ir „DE KUYPER Expresso Martini“, nenusileidžia baruose paruoštiems konteiliams, yra pripažinti ekspertų ir pelnę ne vieną apdovanojimą. Gerai žinomo „Tanqueray“ prekinio ženklo naujiena džino ir toniko paruošti naudoti kokteiliai skirti mėgautis aukštos kokybės klasikiniu kokteiliu neužsukant į barą.

„Prike Drinks Boutique“ vadovas Mindaugas Tamošiūnas.

Sąmoningas pasirinkimas šventėms

Lietuva sparčiai žengia koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis, kuriose vis daugiau dėmesio skiriama sąmoningam vartojimui, sveikesniems pasirinkimams ir tvariems produktams. Vienas ryškiausių šios krypties pavyzdžių – „Acala“ nealkoholinė putojanti arbata, tapusi nauju šventimo simboliu tiems, kurie nori mėgautis gyvenimo akimirkomis be alkoholio. Tai aukščiausios kokybės ekologiška putojanti arbata, kurios skonis ir elegancija drąsiai konkuruoja su tradiciniais putojančiais vynais. „Acala“ atspindi šiuolaikinį požiūrį į šventę – kai sveikata, sąmoningumas ir stilius dera vienoje vietoje.

Vis daugiau lietuvių renkasi tokį gėrimą ne tik dėl noro rūpintis savimi, bet ir dėl siekio švęsti taip pat kaip visi – su taure rankose, tik joje ne alkoholis, o gurmaniška putojanti arbata verta tosto. „Kai pradėjome dirbti su šiuo produktu, prisipažinsiu, nelabai tikėjau jo sėkme, – dalinasi M. Tamošiūnas. – Bet dabar mano nuomonė visiškai pasikeitusi. Vertinu, kiek gėrimo gamintojai investuoja į jo kokybę ir pozicionavimą.“

Sparčiai augant nealkoholinių vynų kategorijai „Prikė Lietuva“ skiria didelį dėmesį atrinkti geriausius rinkoje, tokius kaip prancūzų gamintojo „Oddbird“ nealkoholinį vyną, kuriam pagaminti naudojami tradiciniai vyndarystės metodai, jis brandinamas net iki 12 mėnesių, todėl kiekvienas butelis atspindi tikrąją savo kilmės esmę ir siūlo vyno patirtį be alkoholio.

Edukuojantis bendravimas su pirkėju

Stebėdama tendencijas, kad lietuviai vis dažniau pirmenybę teikia kokybei, „Prike Lietuva“ didžiuojasi savo asortimente turėdama didžiąją dalį premium klasės gėrimų. A. Ragelevič paaiškina, kas yra šie produktai: „Pirmiausia, tai – kokybė, pastovumas, prekinio ženklo pasaulinis žinomumas, partnerių ir vartotojų edukacija. Tokie yra mūsų partnerių „Diageo“ ir „Moët Hennessy“ kompanijų produktai. Daugelio gėrimų gamintojų istorija tęsiasi dešimtmečius ar net šimtmečius, o svarbiausia – jokių kompromisų dėl kokybės.“

„Prike AS“ Baltijos šalyse atstovauja didžiausią stipriųjų gėrimų koncerną pasaulyje „Diageo“, kuriam priklauso „Johnnie Walker“, „Guinness“, „Tanqueray“, „Baileys“, „Captain Morgan“, „Gordon’s“, „Smirnoff“. Taip pat dirba su didžiausiu prabangos koncernu „LVMH“. Pastarasis savo portfelyje turi „Hennessy“, „Moët & Chandon“, „Veuve Clicquot“, „Dom Pérignon“, „Glenmorangie“ ir kiti.

Didžiąją dalį įmonės portfelio sudaro vynas iš visų pasaulio regionų, kuris nuolatos atnaujinamas. Bet pagrindinis atrankos kriterijus visada išlieka kokybė.

Ilgą laiką šie produktai buvo prieinami tik restoranams, barams, kavinėms. Kai kurie gamintojai net nesutikdavo parduoti mažais kiekiais kuriamų gėrimų, nes jie niekada neparduodami prekybos tinkluose. Bet prieš penkerius metus buvo atidaryta pirmoji „Prike Drinks Boutique“ parduotuvė, kurioje didelė pasiūla išskirtinės kokybės gėrimų. „Dauguma parduotuvės pirkėjų yra nuolatiniai. Jiems patinka asmeninis bendravimas, galimybė pasitarti, net pasidalinti įspūdžiais apie anksčiau įsigytus gėrimus. Darbo dienomis jie perka verslo dovanas, o savaitgaliais atvyksta įsigyti gėrimų sau.“

Taip pat pastebėjau, kad žmonės vertina patikimumą, kurį gali užtikrinti žinomi prekiniai ženklai, nors pakankamai dažnai iš jų išgirstu: kokias naujienas turite? Todėl tenka sukti galvą, kaip į lentynas sutalpinti visas naujienas“, – šypsosi „Prike Drinks Boutique“ vadovas M. Tamošiūnas, vyno prekyboje turintis dvidešimties metų patirtį.

Pirkėjų patogumui elektroninė prekyba 

„Prike Shop“ vadybininkė Dovilė Liachovičiūtė.

Prekybos kanalą e-parduotuvę „Prike Lietuva“ atidarė prieš porą metų. Šis kanalas suteikia iškirtinės kokybės vertintojams ir mėgėjams įsigyti vyno ir kitų gėrimų, kurie yra skirti restoranams, barams. Kai kurie jų labai reti, gaminami nedideliais kiekiais. Šių gėrimų nėra galimybės įsigyti prekybos centruose. Svarbu ir tai, kad visus šiuos gėrimus tiesiai iš gamintojų importuoja „Prike Lietuva“.

E-parduotuvės vadybininkė Dovilė Liachovičiūtė pastebėjo, kad lietuviai vis dar turi įprotį apie gėrimus susirinkti informaciją e-parduotuvėje, bet jų įsigyti važiuoja į „Prike Drinks Boutique“. „Lietuviai ir šioje srityje labai konservatyvūs. Tačiau ir čia pardavimai auga, todėl įmonei neturėti e-parduotuvės būtų labai nešiuolaikiška. Suprantame, kad tai ne tik pardavimo, bet ir edukacijos kanalas“, – teigia D. Liachovičiūtė.

Pastebima, kad šia paslauga vis dažniau naudojasi nuošalesnių vietovių gyventojai, pavyzdžiui, sodybų savininkai, kuriems kur kas patogiau, kai gėrimai atvežami, nei važiuoti jų įsigyti į prekybos centrą, o paskui gabentis į užmiestį. Įdomu, kad e-parduotuvės pirkėjai taip pat įsigyja premium kategorijos gėrimų. Tarp lyderiaujančių prekių yra vienų metų derliaus arba prestižo kategorijos šampanas, kurio nėra galimybės įsigyti prekybos centruose.  

„Pirkėjai teiraujasi, ar gėrimų pristatymas per kurjerius yra saugus. Galiu patikinti, kad taip. Pirma, mūsų šalyje yra daug prekybos alkoholiu apribojimų. Gėrimų negali užsisakyti nepilnamečiai. Taip pat jų negalima palikti paštomatuose, todėl jie tikrai nenukentės dėl netinkamos temperatūros. E-prekyboje patogumas ir saugumas neatsiejami“, – patikina D. Liachovičiūtė. 

52795
130817
52791