2019-04-30 14:58

„Maximos grupės“ grynasis pelnas per metus šoktelėjo 56%

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
2018 m. „Maxima grupės“ konsoliduotos pajamos, lyginant su 2017 m., padidėjo 22,1%, iki 3,451 mlrd. Eur. Konsoliduota EBITDA siekė 223,6 mln. Eur. Grupės grynasis pelnas ūgtelėjo 56%, nuo 74,9 mln. Eur, iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

„2018-ieji „Maxima grupei“ buvo ypatingi – tai augimo ir integracijos metai. Prekybos tinklo „Stokrotka“ įsigijimas praėjusį pavasarį Lenkijoje žymėjo naują organizacijos etapą. Įgyvendinę šį sandorį, tapome didžiausiu lietuviško kapitalo investuotoju Lenkijoje“, – išplatintame pranešime cituojamas Justas Riauba, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Pasak jo, kitas svarbus žingsnis planuojant tarptautinę plėtrą buvo „Standard & Poor’s“ suteiktas BB+ kredito reitingas, o vėliau – sėkmingai išplatinta 300 mln. Eur 5 m. trukmės obligacijų emisija.

Justas Riauba, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.

„Didesnį nei 22% pajamų augimą lėmė „Stokrotka“ įsigijimas ir stabilus pajamų augimas Baltijos šalyse bei Bulgarijoje. Pernai grupės įmonės ir toliau koncentravosi į naujų parduotuvių atidarymus, esamų modernizavimą, klientų aptarnavimo gerinimą ir inovatyvių sprendimų diegimą“, – vardina p. Riauba.

„Maxima grupės“ grynasis pelnas ūgtelėjo net 56%, nuo 74,9 mln. Eur iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

Investavo daugiau

Į ilgalaikį materialųjį turtą bendrovė per 2018 m. investavo daugiau nei 88 mln. Eur (2017 m. – 70,4 mln. Eur), atidarė daugiau nei 100 naujų parduotuvių, didžiąją jų dalį – Lenkijoje. Taip pat nemažai investuota į esamų parduotuvių atnaujinimą ir strateginius investicinius projektus, pavyzdžiui, savitarnos kasas.

Grupė skelbia, kad Lietuvoje ir Latvijoje pajamos didėjo atitinkamai 5,9% ir 6,4%, Estijoje – 3,8%. Mažesnį augimą Estijoje daugiausia lėmė lėtesnė mažmeninės prekybos rinkos plėtra.

Dėl naujų parduotuvių ir dviženklio rinkos augimo Bulgarijoje pajamos kilo 19,4%.

Lyginamuoju laikotarpiu veikusių parduotuvių konsoliduoti pardavimai (angl. like-for-like sales) augo 1,6%: Baltijos šalių rinkose – 1,7%, o Lenkijos kartu su Bulgarijos – 1,2%, rašoma grupės išplatintame pranešime.

Per 2018 m. iš viso atidarytos 107 naujos parduotuvės, iš jų – 84 „Stokrotka“ parduotuvės Lenkijoje (skaičiuojant nuo laikotarpio, kuomet „Maxima Grupė“ įsigijo „Emperia Holding“). Visose rinkose taip pat atnaujintos 39 parduotuvės.

Dar 30 „Aldik“ parduotuvių Lenkijoje prijungtos prie „Stokrotka“ tinklo. Atitinkamai, „Maxima grupės“ parduotuvių plotas išaugo 43%. Praėjusiais metais „Maxima grupės“ įmonėse dirbo daugiau nei 40.000 darbuotojų.

Grupės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) nuo 149,5 mln. Eur 2017 m. išaugo iki 223,6 mln. Eur 2018 m. (49,6% metinis augimas). Šį pokytį lėmė 2017 m. pabaigoje „Maxima grupės“ dalimi tapusi įmonė „Franmax“, teikianti franšizės ir aptarnavimo paslaugas grupės įmonėms.

Pardavimai internetu – ant bangos

Pardavimai per elektroninės prekybos kanalą „Barbora“ Baltijos šalyse augo beveik 50%. Šį pokytį lėmė įmonės plėtra – praėjusiais metais „Barbora“ pradėjo veikti Latvijoje ir Estijoje, taip pat išplėtė veiklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune ir Klaipėdoje.

„Maxima grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Stokrotka“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir elektroninę maisto parduotuvę „Barbora“, veikiančią Baltijos šalyse.

„Maxima Grupė“ priklauso „Vilniaus prekyba“ įmonių grupei – vienai didžiausių prekybos bendrovių Baltijos šalyse ir Centrinės bei Rytų Europos regione.

52795
130817
52791