„Maximos grupės“ grynasis pelnas per metus šoktelėjo 56%

Publikuota: 2019-04-30
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2018 m. „Maxima grupės“ konsoliduotos pajamos, lyginant su 2017 m., padidėjo 22,1%, iki 3,451 mlrd. Eur. Konsoliduota EBITDA siekė 223,6 mln. Eur. Grupės grynasis pelnas ūgtelėjo 56%, nuo 74,9 mln. Eur, iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

„2018-ieji „Maxima grupei“ buvo ypatingi – tai augimo ir integracijos metai. Prekybos tinklo „Stokrotka“ įsigijimas praėjusį pavasarį Lenkijoje žymėjo naują organizacijos etapą. Įgyvendinę šį sandorį, tapome didžiausiu lietuviško kapitalo investuotoju Lenkijoje“, – išplatintame pranešime cituojamas Justas Riauba, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Pasak jo, kitas svarbus žingsnis planuojant tarptautinę plėtrą buvo „Standard & Poor’s“ suteiktas BB+ kredito reitingas, o vėliau – sėkmingai išplatinta 300 mln. Eur 5 m. trukmės obligacijų emisija.

nuotrauka::1left

„Didesnį nei 22% pajamų augimą lėmė „Stokrotka“ įsigijimas ir stabilus pajamų augimas Baltijos šalyse bei Bulgarijoje. Pernai grupės įmonės ir toliau koncentravosi į naujų parduotuvių atidarymus, esamų modernizavimą, klientų aptarnavimo gerinimą ir inovatyvių sprendimų diegimą“, – vardina p. Riauba.

„Maxima grupės“ grynasis pelnas ūgtelėjo net 56%, nuo 74,9 mln. Eur iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

Investavo daugiau

Į ilgalaikį materialųjį turtą bendrovė per 2018 m. investavo daugiau nei 88 mln. Eur (2017 m. – 70,4 mln. Eur), atidarė daugiau nei 100 naujų parduotuvių, didžiąją jų dalį – Lenkijoje. Taip pat nemažai investuota į esamų parduotuvių atnaujinimą ir strateginius investicinius projektus, pavyzdžiui, savitarnos kasas.

Grupė skelbia, kad Lietuvoje ir Latvijoje pajamos didėjo atitinkamai 5,9% ir 6,4%, Estijoje – 3,8%. Mažesnį augimą Estijoje daugiausia lėmė lėtesnė mažmeninės prekybos rinkos plėtra.

Dėl naujų parduotuvių ir dviženklio rinkos augimo Bulgarijoje pajamos kilo 19,4%.

Lyginamuoju laikotarpiu veikusių parduotuvių konsoliduoti pardavimai (angl. like-for-like sales) augo 1,6%: Baltijos šalių rinkose – 1,7%, o Lenkijos kartu su Bulgarijos – 1,2%, rašoma grupės išplatintame pranešime.

Per 2018 m. iš viso atidarytos 107 naujos parduotuvės, iš jų – 84 „Stokrotka“ parduotuvės Lenkijoje (skaičiuojant nuo laikotarpio, kuomet „Maxima Grupė“ įsigijo „Emperia Holding“). Visose rinkose taip pat atnaujintos 39 parduotuvės.

Dar 30 „Aldik“ parduotuvių Lenkijoje prijungtos prie „Stokrotka“ tinklo. Atitinkamai, „Maxima grupės“ parduotuvių plotas išaugo 43%. Praėjusiais metais „Maxima grupės“ įmonėse dirbo daugiau nei 40.000 darbuotojų.

Grupės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) nuo 149,5 mln. Eur 2017 m. išaugo iki 223,6 mln. Eur 2018 m. (49,6% metinis augimas). Šį pokytį lėmė 2017 m. pabaigoje „Maxima grupės“ dalimi tapusi įmonė „Franmax“, teikianti franšizės ir aptarnavimo paslaugas grupės įmonėms.

Pardavimai internetu – ant bangos

Pardavimai per elektroninės prekybos kanalą „Barbora“ Baltijos šalyse augo beveik 50%. Šį pokytį lėmė įmonės plėtra – praėjusiais metais „Barbora“ pradėjo veikti Latvijoje ir Estijoje, taip pat išplėtė veiklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune ir Klaipėdoje.

„Maxima grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Stokrotka“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir elektroninę maisto parduotuvę „Barbora“, veikiančią Baltijos šalyse.

„Maxima Grupė“ priklauso „Vilniaus prekyba“ įmonių grupei – vienai didžiausių prekybos bendrovių Baltijos šalyse ir Centrinės bei Rytų Europos regione.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
05:45
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 7

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 3

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau