„Maximos grupės“ grynasis pelnas per metus šoktelėjo 56%

Publikuota: 2019-04-30
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2018 m. „Maxima grupės“ konsoliduotos pajamos, lyginant su 2017 m., padidėjo 22,1%, iki 3,451 mlrd. Eur. Konsoliduota EBITDA siekė 223,6 mln. Eur. Grupės grynasis pelnas ūgtelėjo 56%, nuo 74,9 mln. Eur, iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

„2018-ieji „Maxima grupei“ buvo ypatingi – tai augimo ir integracijos metai. Prekybos tinklo „Stokrotka“ įsigijimas praėjusį pavasarį Lenkijoje žymėjo naują organizacijos etapą. Įgyvendinę šį sandorį, tapome didžiausiu lietuviško kapitalo investuotoju Lenkijoje“, – išplatintame pranešime cituojamas Justas Riauba, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Pasak jo, kitas svarbus žingsnis planuojant tarptautinę plėtrą buvo „Standard & Poor’s“ suteiktas BB+ kredito reitingas, o vėliau – sėkmingai išplatinta 300 mln. Eur 5 m. trukmės obligacijų emisija.

nuotrauka::1left

„Didesnį nei 22% pajamų augimą lėmė „Stokrotka“ įsigijimas ir stabilus pajamų augimas Baltijos šalyse bei Bulgarijoje. Pernai grupės įmonės ir toliau koncentravosi į naujų parduotuvių atidarymus, esamų modernizavimą, klientų aptarnavimo gerinimą ir inovatyvių sprendimų diegimą“, – vardina p. Riauba.

„Maxima grupės“ grynasis pelnas ūgtelėjo net 56%, nuo 74,9 mln. Eur iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

Investavo daugiau

Į ilgalaikį materialųjį turtą bendrovė per 2018 m. investavo daugiau nei 88 mln. Eur (2017 m. – 70,4 mln. Eur), atidarė daugiau nei 100 naujų parduotuvių, didžiąją jų dalį – Lenkijoje. Taip pat nemažai investuota į esamų parduotuvių atnaujinimą ir strateginius investicinius projektus, pavyzdžiui, savitarnos kasas.

Grupė skelbia, kad Lietuvoje ir Latvijoje pajamos didėjo atitinkamai 5,9% ir 6,4%, Estijoje – 3,8%. Mažesnį augimą Estijoje daugiausia lėmė lėtesnė mažmeninės prekybos rinkos plėtra.

Dėl naujų parduotuvių ir dviženklio rinkos augimo Bulgarijoje pajamos kilo 19,4%.

Lyginamuoju laikotarpiu veikusių parduotuvių konsoliduoti pardavimai (angl. like-for-like sales) augo 1,6%: Baltijos šalių rinkose – 1,7%, o Lenkijos kartu su Bulgarijos – 1,2%, rašoma grupės išplatintame pranešime.

Per 2018 m. iš viso atidarytos 107 naujos parduotuvės, iš jų – 84 „Stokrotka“ parduotuvės Lenkijoje (skaičiuojant nuo laikotarpio, kuomet „Maxima Grupė“ įsigijo „Emperia Holding“). Visose rinkose taip pat atnaujintos 39 parduotuvės.

Dar 30 „Aldik“ parduotuvių Lenkijoje prijungtos prie „Stokrotka“ tinklo. Atitinkamai, „Maxima grupės“ parduotuvių plotas išaugo 43%. Praėjusiais metais „Maxima grupės“ įmonėse dirbo daugiau nei 40.000 darbuotojų.

Grupės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) nuo 149,5 mln. Eur 2017 m. išaugo iki 223,6 mln. Eur 2018 m. (49,6% metinis augimas). Šį pokytį lėmė 2017 m. pabaigoje „Maxima grupės“ dalimi tapusi įmonė „Franmax“, teikianti franšizės ir aptarnavimo paslaugas grupės įmonėms.

Pardavimai internetu – ant bangos

Pardavimai per elektroninės prekybos kanalą „Barbora“ Baltijos šalyse augo beveik 50%. Šį pokytį lėmė įmonės plėtra – praėjusiais metais „Barbora“ pradėjo veikti Latvijoje ir Estijoje, taip pat išplėtė veiklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune ir Klaipėdoje.

„Maxima grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Stokrotka“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir elektroninę maisto parduotuvę „Barbora“, veikiančią Baltijos šalyse.

„Maxima Grupė“ priklauso „Vilniaus prekyba“ įmonių grupei – vienai didžiausių prekybos bendrovių Baltijos šalyse ir Centrinės bei Rytų Europos regione.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 11

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
Didžiųjų prekybininkų plėtra: atidarys dešimtis naujų parduotuvių Premium 1

Penki didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“ šiais metais naujoms parduotuvėms...

Prekyba
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Atvirkštinis PVM mobiliesiems telefonams – nuo 2019 m. rugpjūčio 1 d. 9

Vyriausybė papildė prekių ir paslaugų, kurioms taikomas atvirkštinis PVM, sąrašą. Tokiu būdu Vyriausybė...

Finansai
2019.05.16
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Seimas įvedė naujų ribojimų penkiems didžiausiems prekybininkams

Penkiems didžiausią rinkos dalį turintiems prekybininkams įvesti nauji reikalavimai: draudžiama reikalauti iš...

Prekyba
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
„Švyturys GO“ – mėgstamiausias nealkoholinis alus Lietuvoje Verslo tribūna 2

Lietuvoje fiksuojama nauja tendencija – itin sparčiai populiarėja nealkoholinis alus ir jo kokteiliai.

Prekyba
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau