„Maximos grupės“ grynasis pelnas per metus šoktelėjo 56%

Publikuota: 2019-04-30
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

2018 m. „Maxima grupės“ konsoliduotos pajamos, lyginant su 2017 m., padidėjo 22,1%, iki 3,451 mlrd. Eur. Konsoliduota EBITDA siekė 223,6 mln. Eur. Grupės grynasis pelnas ūgtelėjo 56%, nuo 74,9 mln. Eur, iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

„2018-ieji „Maxima grupei“ buvo ypatingi – tai augimo ir integracijos metai. Prekybos tinklo „Stokrotka“ įsigijimas praėjusį pavasarį Lenkijoje žymėjo naują organizacijos etapą. Įgyvendinę šį sandorį, tapome didžiausiu lietuviško kapitalo investuotoju Lenkijoje“, – išplatintame pranešime cituojamas Justas Riauba, „Maxima Grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Pasak jo, kitas svarbus žingsnis planuojant tarptautinę plėtrą buvo „Standard & Poor’s“ suteiktas BB+ kredito reitingas, o vėliau – sėkmingai išplatinta 300 mln. Eur 5 m. trukmės obligacijų emisija.

nuotrauka::1left

„Didesnį nei 22% pajamų augimą lėmė „Stokrotka“ įsigijimas ir stabilus pajamų augimas Baltijos šalyse bei Bulgarijoje. Pernai grupės įmonės ir toliau koncentravosi į naujų parduotuvių atidarymus, esamų modernizavimą, klientų aptarnavimo gerinimą ir inovatyvių sprendimų diegimą“, – vardina p. Riauba.

„Maxima grupės“ grynasis pelnas ūgtelėjo net 56%, nuo 74,9 mln. Eur iki 116,7 mln. Eur 2018 m.

Investavo daugiau

Į ilgalaikį materialųjį turtą bendrovė per 2018 m. investavo daugiau nei 88 mln. Eur (2017 m. – 70,4 mln. Eur), atidarė daugiau nei 100 naujų parduotuvių, didžiąją jų dalį – Lenkijoje. Taip pat nemažai investuota į esamų parduotuvių atnaujinimą ir strateginius investicinius projektus, pavyzdžiui, savitarnos kasas.

Grupė skelbia, kad Lietuvoje ir Latvijoje pajamos didėjo atitinkamai 5,9% ir 6,4%, Estijoje – 3,8%. Mažesnį augimą Estijoje daugiausia lėmė lėtesnė mažmeninės prekybos rinkos plėtra.

Dėl naujų parduotuvių ir dviženklio rinkos augimo Bulgarijoje pajamos kilo 19,4%.

Lyginamuoju laikotarpiu veikusių parduotuvių konsoliduoti pardavimai (angl. like-for-like sales) augo 1,6%: Baltijos šalių rinkose – 1,7%, o Lenkijos kartu su Bulgarijos – 1,2%, rašoma grupės išplatintame pranešime.

Per 2018 m. iš viso atidarytos 107 naujos parduotuvės, iš jų – 84 „Stokrotka“ parduotuvės Lenkijoje (skaičiuojant nuo laikotarpio, kuomet „Maxima Grupė“ įsigijo „Emperia Holding“). Visose rinkose taip pat atnaujintos 39 parduotuvės.

Dar 30 „Aldik“ parduotuvių Lenkijoje prijungtos prie „Stokrotka“ tinklo. Atitinkamai, „Maxima grupės“ parduotuvių plotas išaugo 43%. Praėjusiais metais „Maxima grupės“ įmonėse dirbo daugiau nei 40.000 darbuotojų.

Grupės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) nuo 149,5 mln. Eur 2017 m. išaugo iki 223,6 mln. Eur 2018 m. (49,6% metinis augimas). Šį pokytį lėmė 2017 m. pabaigoje „Maxima grupės“ dalimi tapusi įmonė „Franmax“, teikianti franšizės ir aptarnavimo paslaugas grupės įmonėms.

Pardavimai internetu – ant bangos

Pardavimai per elektroninės prekybos kanalą „Barbora“ Baltijos šalyse augo beveik 50%. Šį pokytį lėmė įmonės plėtra – praėjusiais metais „Barbora“ pradėjo veikti Latvijoje ir Estijoje, taip pat išplėtė veiklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune ir Klaipėdoje.

„Maxima grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Stokrotka“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir elektroninę maisto parduotuvę „Barbora“, veikiančią Baltijos šalyse.

„Maxima Grupė“ priklauso „Vilniaus prekyba“ įmonių grupei – vienai didžiausių prekybos bendrovių Baltijos šalyse ir Centrinės bei Rytų Europos regione.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 2

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
16:32
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
15:21
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
13:42
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
12:30
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
11:09
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
09:42
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
05:45
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Lietuvių tinklui „Supersol“ Ispanijoje ieško pirkėjo 1

Liuksemburgo bendrovė „Carson S.a.r.l.“, kurią netiesiogiai kontroliuoja verslininkas Nerijus Numavičius,...

Prekyba
2019.11.18
„Akropolis“ ruošiasi „Jamam“  1

Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyks didžiųjų...

Prekyba
2019.11.18
„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m. 2

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų...

Prekyba
2019.11.18
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Išleista „Prekybos sektoriaus apžvalga 2019“  1

„Verslo žinios“ pristato leidinį, skirtą prekybininkams ir šiuo verslo sektoriumi besidomintiems žmonėms.

Prekyba
2019.11.18
Latvijoje jau veikia „Rimi Drive“, Lietuvoje – kitąmet 1

Latvijoje atidaryta „Rimi“ elektroninė parduotuvė, kartu pradėjo veikti ir „Rimi Drive“ – čia e. parduotuvės...

Prekyba
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau