2018-03-14 07:00

Prekybininkams vis didesnę grėsmę kelia Kinijos e. parduotuvės

 Grigorijaus Sisojevo („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Grigorijaus Sisojevo („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Lietuvos gyventojai vis aktyviau apsiperka Kinijos elektroninėse parduotuvėse. Prognozuojama, kad artimiausiais metais augimo tempai išliks milžiniški ir sieks 50% per metus. Turint omenyje mažėjantį šalies vartotojų skaičių, žinia, kad vis didesnė jų dalis apsiperka užsienyje, yra grėsmė, į kurią prekybininkai turėtų reaguoti.

Siuntų bendrovė „Omniva LT“ pernai fiziniams asmenims Lietuvoje pristatė apie 260.000 siuntų iš Kinijos, tai yra maždaug penktadalis visų bendrovės pristatytų siuntų, 2017 m. jų buvo apie 1,5 mln. Didžioji dalis kiniškų siuntų keliauja iš interneto parduotuvės „AliExpress“. Nedidelėmis, iki 1 kg, pakuotėmis paprastai siunčiami drabužiai, elektronikos prekės, elektronikos aksesuarai ir kiti nedideli daiktai. Dažniausiai siuntos vertė siekia iki keliasdešimties eurų ir neviršija ribos, nuo kurios reikia mokėti muito mokesčius. Siuntų augimo į Lietuvą tendencijos yra akivaizdžios: 2016 m. „Omniva LT“ siuntų skaičius iš Kinijos tesudarė 70.000. Šiemet vien sausį ir vasarį siuntų skaičius siekia 44.000, o pernai tuo pačiu metu jų buvo 33.000.

Priklausomai nuo mėnesio tarptautinių siuntų kiekis sudaro 10–20% visų siuntų ir nuolatos auga. Kinijos elektroninės komercijos augimo tempai leidžia daryti prielaidą, kad artimiausiais metais siuntų srautas į Lietuvą išliks didelis, sako Simonas Bielskis, „Omnivos LT“ vadovas.

52795
130817
52791