Tyrimas: sporto prekių ir dviračių pramonė investuos, kad tiekimo grandinės trumpėtų

Pasak sporto prekes ir dviračius gaminančių įmonės vadovų, didėjančios sąnaudos, recesijos grėsmė, žemas vartotojų pasitikėjimas ir nuolatiniai veiklos iššūkiai ateityje sukels sunkumų.
Tai viena iš pagrindinių išvadų naujausioje WFSGI (Pasaulinės sporto prekių pramonės federacijos) ir McKinsey parengtoje metinėje ataskaitoje.
Prognozuojama, kad tiekimo grandinės trikdžių eroje vis daugiau įmonių, siekdamos sumažinti riziką ir sutrumpinti tiekimo grandinę ieškos naujų tiekimo partnerių arba investuos į gamyklas. Tiesa, pabrėžiama, kad verslams teks rasti tinkamą pusiausvyrą tarp taupymo ir investicijų, rašo Bike Europe.
Dviračių pramonė augo
Dviračių pramonei, palyginti su kitomis šakomis, pasisekė: pastaruosius 2 metus buvo fiksuojamas tvirtas augimas, prilygstantis arba viršijantis iki pandemijos buvusį lygį.
2022 m. antrąjį pusmetį ekonominės perspektyvos pablogėjo, didėjant susirūpinimui dėl geopolitinio nestabilumo ir palūkanų normų trajektorijos. Visgi įmonės vykdė didelius užsakymus tiek tikėdamosi paklausos, tiek siekdamos išvengti 2021 m. tiekimo grandinės iššūkių, o pirmojo pusmečio rezultatai buvo labai teigiami. Tačiau dėl karo Ukrainoje poveikio didėjo infliacija, o padidėjusios žaliavų ir energijos sąnaudos paskatino kai kurias bendroves didinti kainas.
Tuo metu vartotojų nuotaikos buvo prastesnės: ketinančių įsigyti sporto prekių sumažėjo 40%. Tiesa, tiekimo grandinės palaipsniui tapo patikimesnės, tačiau staigus pagaminamos produkcijos kiekio padidėjimas kartu su sumažėjusiomis vartotojų išlaidomis lėmė atsargų perteklių.
Tyrimą atlikusių analitikų duomenimis, tikimasi, kad 2023 m. vartotojų nuotaikos išliks prastos. Dėl to sporto prekes ir dviračius gaminančios įmonės turės sutelkti dėmesį tiek į užsakymų išsaugojimą, tiek į atsparumo, pasirengimo netikėtiems iššūkiams, didinimą.
Prognozuojama, kad 2023 m. šiai pramonės šakai daugiausia įtakos turės 4 pagrindinės tendencijos:
- Pirma, didėjant vartotojų lūkesčiams ir stiprėjant prekės ženklo svarbai, prekės ženklo aktualumas taps vis svarbesnis.
- Antra, įmonės sparčiau mažins anglies dioksido išmetimą ir plės žiedinius verslo modelius.
- Trečia, vis daugiau bendrovių, siekdamos sumažinti nutrūkusių tiekimo grandinių riziką, rinksis geografiškai arčiau esančius tiekėjus.
- Galiausiai, ši pramonės šaka pritrauks daugiau privačių investicijų, nes numatoma grąža bus gana didelė.
Žinomiausi problemų išvengs
Robberto de Kocko, WFSGI prezidento ir generalinio direktoriaus, teigimu, pastaruoju metu įmonių vadovai daugiausia diskutavo apie trumpesnės tiekimo grandinės kūrimą, ypač dviračių pramonėje.
Pastaraisiais metais Europoje buvo pastatyta daug surinkimo gamyklų, tačiau, kaip matome, ryšys su tiekimo grandine Azijoje vis dar kelia iššūkių, komentavo jis.
Reikiamų detalių, komponentų pramonės sukūrimas yra unikalus procesas, o Europos automobilių pramonė parodė, kad tam gali prireikti kelių dešimtmečių.
Tyrimo autoriai akcentuoja, kad sugebantys daug ir efektyviai gaminti verslai bei aukščiausios klasės prekių ženklai greitai žengs į priekį dviračių pramonėje, o vidutinio dydžio įmonėms susidurs su sunkumais.
Būtent aukštos kokybės prekės ženklų dviračiai gaminami Lietuvoje.
VŽ rašė, kad Šiaulių dviračių gamykla Baltik vairas užsakymais jau užpildyta tiek 2023, tiek 2024 m.
Versle visada būna bangavimas, gerus metus veja sunkūs. Šiandien tie iššūkiai labai greitai keičiasi ir jie nesusiję tik su finansais kaip per 2008 m. krizę. Pasimokėme lankstumo, nors manėme, kad visada galime prisitaikyti prie naujų sąlygų, pasakojo Nerijus Gužauskas, Baltik vairo vadovas.
Jo teigimu, sunku ir išlaikyti gamybos, valdymo procesus, kad viskas veiktų, kaip iš anksto sudėliota, ir taip pat būti pasiruošus greitai viską pakeisti ir prisitaikyti prie naujos aplinkos, naujų taisyklių. Be to, kai kurių detalių iš Pietų Azijos šalių ir tenka laukti mėnesius.
Pasak direktoriaus, sunkiausia padėtis vis dar yra aukščiausios klasės (premium) detalių segmente išaugus paklausai, dėl unikalių detalių varžosi gamintojai visame pasaulyje.
VŽ rašė, kad Nyderlandų dviračių įmonė Pon.Bike Kėdainiuose atidarys elektrinių dviračių gamyklą. Jos pajėgumas sieks iki 600.000 dviračių per metus. Bus gaminami dviračiai su prekės ženklais Gazelle, Kalkhoff, Focus ir Urban Arrow.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti