Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Dar visai neseniai buvo manoma, kad lietuviškus prekės ženklus sugeba kurti vien stambusis verslas, bet ir jis sunkiai konkuruoja su visame pasaulyje garsiais užsienio prekių ženklais, istoriją skaičiuojančiais šimtmečiais.
Dabar padėtis pasikeitė – vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad turėdami savo prekės ženklą galės lengviau išsiskirti, sudominti klientą ir paversti jį lojaliu pirkėju. Žinoma, geriausia yra tuomet, kai prekės ženklo istorija yra apipinama mitais.
Savo prekės ženklas
„Pavyzdžiui, „Tiffany & Co“ sukūrė ir išleido savo sugalvotą istoriją, pagal kurią sužadėtuvių žiedas turi būti iš baltojo aukso ir su deimantu. „Tiffany & Co“ sukūrė net įprastu tapusį žiedo dėžutės dizainą ir formulę, kad deimanto kaina turi būti trijų atlyginimų dydžio. Ir žmonės tuo tiki“, – VŽ yra pasakojęs Klaipėdos juvelyras Laimonas Viluckas.
Juvelyrikos darbus jis gamina jau keliolika metų. Prieš tai klientus priimdavo savo bute, tačiau p. Viluckas suprato, kad reikia sukurti daugiau pridėtinės vertės. Tad šiemet įsikūręs naujame biure, juvelyras keičia ir veiklos formą. Iki šiol pagal individualios veiklos pažymą dirbęs p. Viluckas registruoja mažąją bendriją „Laimoonas“, toks bus ir prekės ženklas.
Įsigijo konkurentą
Koks svarbus prekės ženklas verslui, jau žino ir Marius Babravičius, sostinės UAB „SProjects“ direktorius.
Įmonė yra sukūrusi savo prekės ženklą „Sportcup“, kurį sporto ir kitokių renginių organizatoriai jau įsidėmėjo. Tačiau tais metais, kuomet bendrovė įsigijo konkurentų prekės ženklą „Triumfas“, jų apyvarta nuo 50.000 Eur šovė iki 107.000 Eur.
„Kai iš konkurentų, kurie keitė verslo kryptį ir nusprendė atsisakyti prekybos prizais, išgirdau pasiūlymą pirkti „Triumfą“, svarstymai truko lygiai vieną dieną. Tikriausiai tai buvo vienas iš geriausių sprendimų, nes kartu su prekės ženklu gavome ir jam lojalių pirkėjų, taigi mūsų klientų bazė iš karto išaugo dvigubai. Tai atspindi ir apyvarta“, – pasakoja p. Babravičius.
Kuria vis daugiau
Kad Lietuvos verslas vis drąsiau investuoja į savo prekės ženklą, patvirtina ir statistika: nacionalinių prekės ženklų registracijų skaičius Lietuvoje pernai išaugo 8,4%, iki 2.887.
„Nesitikėjome, kad taip sparčiai 2017 m. augs vietos prekių ženklų registracijos, nes jau 2016 m. skaičiavome bemaž 17% šuolį, – apibendrindamas tendencijas yra sakęs Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. – Prie to labiausiai prisidėjo geri Lietuvos ūkio rodikliai. Skirtingai nei patentai, prekių ženklai greičiau reaguoja į teigiamą ekonominę situaciją, augantį eksportą, tad ir matome kilimą. Esame kaip lakmuso popierėlis.“
Vis dėlto, sukurti prekės ženklą nėra nei paprasta, nei pigu. Neseniai „Gazelės“ kalbinti „Kavos namų“ akcininkai į prekės ženklą „Pupa“ investavo apie 100.000 Eur.
Investicijos ne veltui – jau dabar pardavimai gerokai išaugo, o kai prekės ženklas dar labiau sustiprės, tikimasi, jis padės „pasistumdyti“ parduotuvių lentynose su užsienio gamintojų produkcija.