Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Publikuota: 2018-04-15
Marius Babravičius, UAB „SProjects“, dirbančios su prekės ženklu „Sportcup“, direktorius ir bendraturtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Marius Babravičius, UAB „SProjects“, dirbančios su prekės ženklu „Sportcup“, direktorius ir bendraturtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Dar visai neseniai buvo manoma, kad lietuviškus prekės ženklus sugeba kurti vien stambusis verslas, bet ir jis sunkiai konkuruoja su visame pasaulyje garsiais užsienio prekių ženklais, istoriją skaičiuojančiais šimtmečiais.

Dabar padėtis pasikeitė – vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad turėdami savo prekės ženklą galės lengviau išsiskirti, sudominti klientą ir paversti jį lojaliu pirkėju. Žinoma, geriausia yra tuomet, kai prekės ženklo istorija yra apipinama mitais.

Savo prekės ženklas

„Pavyzdžiui, „Tiffany & Co“ sukūrė ir išleido savo sugalvotą istoriją, pagal kurią sužadėtuvių žiedas turi būti iš baltojo aukso ir su deimantu. „Tiffany & Co“ sukūrė net įprastu tapusį žiedo dėžutės dizainą ir formulę, kad deimanto kaina turi būti trijų atlyginimų dydžio. Ir žmonės tuo tiki“, – VŽ yra pasakojęs Klaipėdos juvelyras Laimonas Viluckas.

Nuotrauka::1

Juvelyrikos darbus jis gamina jau keliolika metų. Prieš tai klientus priimdavo savo bute, tačiau p. Viluckas suprato, kad reikia sukurti daugiau pridėtinės vertės. Tad šiemet įsikūręs naujame biure, juvelyras keičia ir veiklos formą. Iki šiol pagal individualios veiklos pažymą dirbęs p. Viluckas registruoja mažąją bendriją „Laimoonas“, toks bus ir prekės ženklas.

Įsigijo konkurentą

Koks svarbus prekės ženklas verslui, jau žino ir Marius Babravičius, sostinės UAB „SProjects“ direktorius.

Įmonė yra sukūrusi savo prekės ženklą „Sportcup“, kurį sporto ir kitokių renginių organizatoriai jau įsidėmėjo. Tačiau tais metais, kuomet bendrovė įsigijo konkurentų prekės ženklą „Triumfas“, jų apyvarta nuo 50.000 Eur šovė iki 107.000 Eur.

Nuotrauka::2

„Kai iš konkurentų, kurie keitė verslo kryptį ir nusprendė atsisakyti prekybos prizais, išgirdau pasiūlymą pirkti „Triumfą“, svarstymai truko lygiai vieną dieną. Tikriausiai tai buvo vienas iš geriausių sprendimų, nes kartu su prekės ženklu gavome ir jam lojalių pirkėjų, taigi mūsų klientų bazė iš karto išaugo dvigubai. Tai atspindi ir apyvarta“, – pasakoja p. Babravičius.

Kuria vis daugiau

Kad Lietuvos verslas vis drąsiau investuoja į savo prekės ženklą, patvirtina ir statistika: nacionalinių prekės ženklų registracijų skaičius Lietuvoje pernai išaugo 8,4%, iki 2.887.

„Nesitikėjome, kad taip sparčiai 2017 m. augs vietos prekių ženklų registracijos, nes jau 2016 m. skaičiavome bemaž 17% šuolį, – apibendrindamas tendencijas yra sakęs Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. – Prie to labiausiai prisidėjo geri Lietuvos ūkio rodikliai. Skirtingai nei patentai, prekių ženklai greičiau reaguoja į teigiamą ekonominę situaciją, augantį eksportą, tad ir matome kilimą. Esame kaip lakmuso popierėlis.“

Vis dėlto, sukurti prekės ženklą nėra nei paprasta, nei pigu. Neseniai „Gazelės“ kalbinti „Kavos namų“ akcininkai į prekės ženklą „Pupa“ investavo apie 100.000 Eur.

Investicijos ne veltui – jau dabar pardavimai gerokai išaugo, o kai prekės ženklas dar labiau sustiprės, tikimasi, jis padės „pasistumdyti“ parduotuvių lentynose su užsienio gamintojų produkcija.

FOTOGALERIJA „Sportcup“ parduotuvė ir dirbtuvės (18 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais 1

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių –...

Rinkodara
2018.12.01
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
Antras „Lidl“ ėjimas – šį kartą su lietuviškumo korta Premium 12

Prieš kelerius metus Lietuvoje startavęs prekybos tinklas „Lild“ pirkėjų simpatijas bandė pelnyti mažesnėmis...

Rinkodara
2018.11.23
Pirkėjams nuolaidų jau neužtenka, nori ir dovanų Premium

Smulkieji prekybininkai, prisijungiantys prie išpardavimo akcijų, tomis dienomis pardavimus padidina 40–50%.

Rinkodara
2018.11.22
Geriausiai aptarnaujančios vaistinės – lyderė išlaiko pozicijas Premium

Vaistinių tyrimą atlikę slaptieji pirkėjai nustatė, kad Lietuvoje klientus geriausiai aptarnauja „Benu“,...

Rinkodara
2018.11.21
Interviu su trečios didžiausios drabužių prekybininkės vadove: pagrindinis iššūkis – suburti gerą komandą Premium 5

Penkiolika metų Lenkijos prekybos bendrovės LPP valdomoje „LPP Lithuania“ dirbanti Irina Gromova, pradėjusi...

Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau