Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Publikuota: 2018-04-15
Marius Babravičius, UAB „SProjects“, dirbančios su prekės ženklu „Sportcup“, direktorius ir bendraturtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Marius Babravičius, UAB „SProjects“, dirbančios su prekės ženklu „Sportcup“, direktorius ir bendraturtis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Dar visai neseniai buvo manoma, kad lietuviškus prekės ženklus sugeba kurti vien stambusis verslas, bet ir jis sunkiai konkuruoja su visame pasaulyje garsiais užsienio prekių ženklais, istoriją skaičiuojančiais šimtmečiais.

Dabar padėtis pasikeitė – vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad turėdami savo prekės ženklą galės lengviau išsiskirti, sudominti klientą ir paversti jį lojaliu pirkėju. Žinoma, geriausia yra tuomet, kai prekės ženklo istorija yra apipinama mitais.

Savo prekės ženklas

„Pavyzdžiui, „Tiffany & Co“ sukūrė ir išleido savo sugalvotą istoriją, pagal kurią sužadėtuvių žiedas turi būti iš baltojo aukso ir su deimantu. „Tiffany & Co“ sukūrė net įprastu tapusį žiedo dėžutės dizainą ir formulę, kad deimanto kaina turi būti trijų atlyginimų dydžio. Ir žmonės tuo tiki“, – VŽ yra pasakojęs Klaipėdos juvelyras Laimonas Viluckas.

Nuotrauka::1

Juvelyrikos darbus jis gamina jau keliolika metų. Prieš tai klientus priimdavo savo bute, tačiau p. Viluckas suprato, kad reikia sukurti daugiau pridėtinės vertės. Tad šiemet įsikūręs naujame biure, juvelyras keičia ir veiklos formą. Iki šiol pagal individualios veiklos pažymą dirbęs p. Viluckas registruoja mažąją bendriją „Laimoonas“, toks bus ir prekės ženklas.

Įsigijo konkurentą

Koks svarbus prekės ženklas verslui, jau žino ir Marius Babravičius, sostinės UAB „SProjects“ direktorius.

Įmonė yra sukūrusi savo prekės ženklą „Sportcup“, kurį sporto ir kitokių renginių organizatoriai jau įsidėmėjo. Tačiau tais metais, kuomet bendrovė įsigijo konkurentų prekės ženklą „Triumfas“, jų apyvarta nuo 50.000 Eur šovė iki 107.000 Eur.

Nuotrauka::2

„Kai iš konkurentų, kurie keitė verslo kryptį ir nusprendė atsisakyti prekybos prizais, išgirdau pasiūlymą pirkti „Triumfą“, svarstymai truko lygiai vieną dieną. Tikriausiai tai buvo vienas iš geriausių sprendimų, nes kartu su prekės ženklu gavome ir jam lojalių pirkėjų, taigi mūsų klientų bazė iš karto išaugo dvigubai. Tai atspindi ir apyvarta“, – pasakoja p. Babravičius.

Kuria vis daugiau

Kad Lietuvos verslas vis drąsiau investuoja į savo prekės ženklą, patvirtina ir statistika: nacionalinių prekės ženklų registracijų skaičius Lietuvoje pernai išaugo 8,4%, iki 2.887.

„Nesitikėjome, kad taip sparčiai 2017 m. augs vietos prekių ženklų registracijos, nes jau 2016 m. skaičiavome bemaž 17% šuolį, – apibendrindamas tendencijas yra sakęs Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. – Prie to labiausiai prisidėjo geri Lietuvos ūkio rodikliai. Skirtingai nei patentai, prekių ženklai greičiau reaguoja į teigiamą ekonominę situaciją, augantį eksportą, tad ir matome kilimą. Esame kaip lakmuso popierėlis.“

Vis dėlto, sukurti prekės ženklą nėra nei paprasta, nei pigu. Neseniai „Gazelės“ kalbinti „Kavos namų“ akcininkai į prekės ženklą „Pupa“ investavo apie 100.000 Eur.

Investicijos ne veltui – jau dabar pardavimai gerokai išaugo, o kai prekės ženklas dar labiau sustiprės, tikimasi, jis padės „pasistumdyti“ parduotuvių lentynose su užsienio gamintojų produkcija.

FOTOGALERIJA „Sportcup“ parduotuvė ir dirbtuvės (18 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Jasinavičius: kaip dirbti efektyviau be optimizavimo Premium 2

Atsargų valdymo algoritmai vidutiniškai 95% geriau prognozuoja prekių turėjimo lentynose ir apyvartumo...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
Reputacijos lyderė „Thermo Fisher“: svarbu veiksmai, o ne dirbtiniai šūkiai Premium

Geriausios reputacijos titulą trečius metus iš eilės pelno moderniųjų biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher...

Rinkodara
2018.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau