Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Publikuota: 2018-04-02
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie ieško savų kozirių.

Aptarnavimas ir asortimentas – vieni iš svarbiausių dalykų, leidžiančių pritraukti pirkėją ir jo jau nebepaleisti.

Tačiau kaip formuoti asortimentą, vieno recepto nėra. Net jei prekiaujama ta pačia produkcija, kiekvienas parduotuvės savininkas renkasi savo taktiką.

Eugenijus Petraitis, UAB „Floros melodija“ direktorius, tvirtina, kad gėlių parduotuvėje gausa yra vienas svarbiausių dalykų.

„Jei pasistatysi kelias vazas su gėlėmis, jos gali būti pačios gražiausios, bet pirkėjas ateis, apsižvalgys ir apsisuks ant kulno. Jam atrodys, kad nėra iš ko pasirinkti. Todėl nuo pat pradžių parduotuvę kone užverčiau įvairiausiomis gėlėmis“, – patirtimi dalijasi Druskininkų verslininkas.

Anot jo, toks pasirinkimas pasiteisino – įmonės pajamos nuolat didėja, ji pateko į „Gazelė 2017“ sąrašą.

Mažiau yra daugiau

O štai Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė, yra visai priešingos nuomonės: jos gėlių parduotuvėje, esančioje Vilniaus senamiestyje, vyrauja minimalizmas. Dar daugiau – čia nėra populiariausių gėlių: rožių ar gvazdikų.

„Būna, kad pirkėjai, pirmą kartą atėję į parduotuvę, nustemba. Ir vieni, nesuradę, tarkim, rožių, išeina ir negrįžta, o kiti, pamatę neįprastų gėlių, tampa nuolatiniais klientais“, – pasakoja verslininkė.

Išeinančių pirkėjų ji net nebando sulaikyti, nes žino, kad jie visai kitoks klientų segmentas. Ponia Jagelavičienė parinko tokį asortimentą, kad jis patiktų nestandartinių augalų ar sprendimų geidžiantiems pirkėjams.

„Aplinkui yra daug bankų, reklamos agentūrų, kurių darbuotojai ieško kažko tokio, kurio nėra kitur. Atėję į mūsų parduotuvę dažniausiai tai randa. Su daugeliu jų jau bendrauju ne kaip su pirkėjais, bet kaip su bičiuliais. Tai – vienas iš smulkiojo verslo didžiausių pranašumų, nes joks prekybos centras tokio artimo ryšio nesukurs“, – sako „Gėlių lauko“ vadovė.

Tokio paties stiliaus parduotuvę ji prieš pusantrų metų atidarė Užupyje – sostinės rajone, kurio gyventojai irgi yra kiek kitokie, nestandartinio mąstymo. Parduotuvė pirkėjų nestokoja ir ten.

„Nesakau, kad tos gėlių parduotuvės, kurios pardavinėja rožes ir kitas populiariausias gėles, yra geresnės ar blogesnės už mano. Jų klientas vienoks, mano – kitoks. Taip ir turi būti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Narbuto“ patirtis: kaip prisibelsti iki „Amazon“ ar BMW Premium 4

Daugiau nei 90% savo gaminių eksportuojančios „Narbuto“ įmonių grupės pardavimai nuo 2010 m. iki praėjusių...

Rinkodara
2018.11.13
Prekybos centrus iškeitė į firmines parduotuves – sprendimas pasiteisino Premium 1

Daugelis smulkių gamintojų tiki, kad jei jų produkcija atsidurtų prekybos tinklų lentynose, atsirastų antras...

Agroverslas
2018.11.12
Patarimai smulkiesiems: kaip pritraukti pirkėjų į savo parduotuvę

Smulkieji prekybininkai turi parodyti kur kas daugiau išmonės, kad išlaikytų pirkėjo lojalumą. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.10
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Kainų akcijos: veiksmingiausios strategijos

Daugiau nei pusė akcijų neduoda rezultatų, kurių buvo tikimasi, ar generuoja neigiamą grąžą ir tik apie 35%...

Trejos devynerios degtindarius įklampino į teismų maratoną Premium 1

Lietuvos apeliacinis teismas atmetė žemesnės instancijos teismų nutartis, kuriomis „Vilniaus degtinės“ prekės...

Šokiruojanti žinutė reklamoje geriau nei blizgi frazė Premium

Žmonės paprastai dažniau ir aktyviau sureaguoja į žinutę, kuri kalba apie praradimus nei apie galimas naudas.

Rinkodara
2018.10.31
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ – apie pardavimų ir rinkodaros strategijas prie vieno stalo Premium 2

„Bitė Lietuva“ pardavimų augimo modelyje išskiria keturis svarbiausius ingredientus: įmonės kultūrą,...

Rinkodara
2018.10.30
Privati etiketė: rinkos dalis auga, „Lidl“ keičia standartus Premium 12

„Nielsen“ duomenimis, šiemet sausį–rugpjūtį mažmeninės prekybos tinklų parduotuvėse privačių prekės ženklų...

Nuolaidų akcijos: didieji duomenys atveria naujų galimybių Premium

Europoje 30% mažmeninės prekybos pajamų gaunama parduodant prekes akcijų metu, tačiau net 60% akcijų neduoda...

Vartojimo pokyčiai: dažniau renkasi nealkoholinius gėrimus 18

Nealkoholinis alus tampa neatsiejama alaus kategorijos dalimi. Bent kartą per mėnesį jį vartoja 42,8%...

Rinkodara
2018.10.27
Pardavimai: greiti verslai valgo didelius ir lėtus

Pardavimo funkcija yra svarbiausias variklis, kuris visą verslą stumia pirmyn, o laimi tie, kurie kasdien...

Rinkodara
2018.10.23
„Kakė Makė“: apie pamokas, naują vardą ir pasaulines ambicijas Premium 9

Iš vaikiškų knygų į prekės ženklą išaugusios „Kakės Makės“ valdytojai perdėlioja ilgalaikę strategiją ir su...

Rinkodara
2018.10.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau