Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Publikuota: 2018-04-02
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie ieško savų kozirių.

Aptarnavimas ir asortimentas – vieni iš svarbiausių dalykų, leidžiančių pritraukti pirkėją ir jo jau nebepaleisti.

Tačiau kaip formuoti asortimentą, vieno recepto nėra. Net jei prekiaujama ta pačia produkcija, kiekvienas parduotuvės savininkas renkasi savo taktiką.

Eugenijus Petraitis, UAB „Floros melodija“ direktorius, tvirtina, kad gėlių parduotuvėje gausa yra vienas svarbiausių dalykų.

„Jei pasistatysi kelias vazas su gėlėmis, jos gali būti pačios gražiausios, bet pirkėjas ateis, apsižvalgys ir apsisuks ant kulno. Jam atrodys, kad nėra iš ko pasirinkti. Todėl nuo pat pradžių parduotuvę kone užverčiau įvairiausiomis gėlėmis“, – patirtimi dalijasi Druskininkų verslininkas.

Anot jo, toks pasirinkimas pasiteisino – įmonės pajamos nuolat didėja, ji pateko į „Gazelė 2017“ sąrašą.

Mažiau yra daugiau

O štai Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė, yra visai priešingos nuomonės: jos gėlių parduotuvėje, esančioje Vilniaus senamiestyje, vyrauja minimalizmas. Dar daugiau – čia nėra populiariausių gėlių: rožių ar gvazdikų.

„Būna, kad pirkėjai, pirmą kartą atėję į parduotuvę, nustemba. Ir vieni, nesuradę, tarkim, rožių, išeina ir negrįžta, o kiti, pamatę neįprastų gėlių, tampa nuolatiniais klientais“, – pasakoja verslininkė.

Išeinančių pirkėjų ji net nebando sulaikyti, nes žino, kad jie visai kitoks klientų segmentas. Ponia Jagelavičienė parinko tokį asortimentą, kad jis patiktų nestandartinių augalų ar sprendimų geidžiantiems pirkėjams.

„Aplinkui yra daug bankų, reklamos agentūrų, kurių darbuotojai ieško kažko tokio, kurio nėra kitur. Atėję į mūsų parduotuvę dažniausiai tai randa. Su daugeliu jų jau bendrauju ne kaip su pirkėjais, bet kaip su bičiuliais. Tai – vienas iš smulkiojo verslo didžiausių pranašumų, nes joks prekybos centras tokio artimo ryšio nesukurs“, – sako „Gėlių lauko“ vadovė.

Tokio paties stiliaus parduotuvę ji prieš pusantrų metų atidarė Užupyje – sostinės rajone, kurio gyventojai irgi yra kiek kitokie, nestandartinio mąstymo. Parduotuvė pirkėjų nestokoja ir ten.

„Nesakau, kad tos gėlių parduotuvės, kurios pardavinėja rožes ir kitas populiariausias gėles, yra geresnės ar blogesnės už mano. Jų klientas vienoks, mano – kitoks. Taip ir turi būti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Jasinavičius: kaip dirbti efektyviau be optimizavimo Premium 2

Atsargų valdymo algoritmai vidutiniškai 95% geriau prognozuoja prekių turėjimo lentynose ir apyvartumo...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau