Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Publikuota: 2018-04-02
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie ieško savų kozirių.

Aptarnavimas ir asortimentas – vieni iš svarbiausių dalykų, leidžiančių pritraukti pirkėją ir jo jau nebepaleisti.

Tačiau kaip formuoti asortimentą, vieno recepto nėra. Net jei prekiaujama ta pačia produkcija, kiekvienas parduotuvės savininkas renkasi savo taktiką.

Eugenijus Petraitis, UAB „Floros melodija“ direktorius, tvirtina, kad gėlių parduotuvėje gausa yra vienas svarbiausių dalykų.

„Jei pasistatysi kelias vazas su gėlėmis, jos gali būti pačios gražiausios, bet pirkėjas ateis, apsižvalgys ir apsisuks ant kulno. Jam atrodys, kad nėra iš ko pasirinkti. Todėl nuo pat pradžių parduotuvę kone užverčiau įvairiausiomis gėlėmis“, – patirtimi dalijasi Druskininkų verslininkas.

Anot jo, toks pasirinkimas pasiteisino – įmonės pajamos nuolat didėja, ji pateko į „Gazelė 2017“ sąrašą.

Mažiau yra daugiau

O štai Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė, yra visai priešingos nuomonės: jos gėlių parduotuvėje, esančioje Vilniaus senamiestyje, vyrauja minimalizmas. Dar daugiau – čia nėra populiariausių gėlių: rožių ar gvazdikų.

„Būna, kad pirkėjai, pirmą kartą atėję į parduotuvę, nustemba. Ir vieni, nesuradę, tarkim, rožių, išeina ir negrįžta, o kiti, pamatę neįprastų gėlių, tampa nuolatiniais klientais“, – pasakoja verslininkė.

Išeinančių pirkėjų ji net nebando sulaikyti, nes žino, kad jie visai kitoks klientų segmentas. Ponia Jagelavičienė parinko tokį asortimentą, kad jis patiktų nestandartinių augalų ar sprendimų geidžiantiems pirkėjams.

„Aplinkui yra daug bankų, reklamos agentūrų, kurių darbuotojai ieško kažko tokio, kurio nėra kitur. Atėję į mūsų parduotuvę dažniausiai tai randa. Su daugeliu jų jau bendrauju ne kaip su pirkėjais, bet kaip su bičiuliais. Tai – vienas iš smulkiojo verslo didžiausių pranašumų, nes joks prekybos centras tokio artimo ryšio nesukurs“, – sako „Gėlių lauko“ vadovė.

Tokio paties stiliaus parduotuvę ji prieš pusantrų metų atidarė Užupyje – sostinės rajone, kurio gyventojai irgi yra kiek kitokie, nestandartinio mąstymo. Parduotuvė pirkėjų nestokoja ir ten.

„Nesakau, kad tos gėlių parduotuvės, kurios pardavinėja rožes ir kitas populiariausias gėles, yra geresnės ar blogesnės už mano. Jų klientas vienoks, mano – kitoks. Taip ir turi būti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gamintojai rado nebrangų būdą klientus paraginti pirkti Premium

Kuo daugiau pirkėjas sužino apie produktą, tuo stipriau užsimano jį įsigyti. Todėl vis dažniau gamintojai...

Rinkodara
2018.04.23
„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 25

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Nauja atlygio sistema pritraukė vyresnių pardavėjų Premium 10

Pasikeitus atlyginimo sistemai mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ savo salonuose pastebėjo dvigubai...

Vadyba
2018.04.12
Verslas be biuro ar parduotuvės. Ką daryti, kad klientai nebijotų pirkti Premium

Kuo mažesnės sąnaudos, tuo patrauklesnę kainą galima pasiūlyti pirkėjui. E. prekyba leidžia išvengti...

Rinkodara
2018.04.09
Reklamos rinka auga, TV išlaiko savo kąsnį

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko...

Rinkodara
2018.04.03

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau