Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Publikuota: 2018-04-02
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Kuo skirtingesni pardavėjai, tuo pirkėjas turi didesnį pasirinkimą.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie ieško savų kozirių.

Aptarnavimas ir asortimentas – vieni iš svarbiausių dalykų, leidžiančių pritraukti pirkėją ir jo jau nebepaleisti.

Tačiau kaip formuoti asortimentą, vieno recepto nėra. Net jei prekiaujama ta pačia produkcija, kiekvienas parduotuvės savininkas renkasi savo taktiką.

Eugenijus Petraitis, UAB „Floros melodija“ direktorius, tvirtina, kad gėlių parduotuvėje gausa yra vienas svarbiausių dalykų.

„Jei pasistatysi kelias vazas su gėlėmis, jos gali būti pačios gražiausios, bet pirkėjas ateis, apsižvalgys ir apsisuks ant kulno. Jam atrodys, kad nėra iš ko pasirinkti. Todėl nuo pat pradžių parduotuvę kone užverčiau įvairiausiomis gėlėmis“, – patirtimi dalijasi Druskininkų verslininkas.

Anot jo, toks pasirinkimas pasiteisino – įmonės pajamos nuolat didėja, ji pateko į „Gazelė 2017“ sąrašą.

Mažiau yra daugiau

O štai Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė, yra visai priešingos nuomonės: jos gėlių parduotuvėje, esančioje Vilniaus senamiestyje, vyrauja minimalizmas. Dar daugiau – čia nėra populiariausių gėlių: rožių ar gvazdikų.

„Būna, kad pirkėjai, pirmą kartą atėję į parduotuvę, nustemba. Ir vieni, nesuradę, tarkim, rožių, išeina ir negrįžta, o kiti, pamatę neįprastų gėlių, tampa nuolatiniais klientais“, – pasakoja verslininkė.

Išeinančių pirkėjų ji net nebando sulaikyti, nes žino, kad jie visai kitoks klientų segmentas. Ponia Jagelavičienė parinko tokį asortimentą, kad jis patiktų nestandartinių augalų ar sprendimų geidžiantiems pirkėjams.

„Aplinkui yra daug bankų, reklamos agentūrų, kurių darbuotojai ieško kažko tokio, kurio nėra kitur. Atėję į mūsų parduotuvę dažniausiai tai randa. Su daugeliu jų jau bendrauju ne kaip su pirkėjais, bet kaip su bičiuliais. Tai – vienas iš smulkiojo verslo didžiausių pranašumų, nes joks prekybos centras tokio artimo ryšio nesukurs“, – sako „Gėlių lauko“ vadovė.

Tokio paties stiliaus parduotuvę ji prieš pusantrų metų atidarė Užupyje – sostinės rajone, kurio gyventojai irgi yra kiek kitokie, nestandartinio mąstymo. Parduotuvė pirkėjų nestokoja ir ten.

„Nesakau, kad tos gėlių parduotuvės, kurios pardavinėja rožes ir kitas populiariausias gėles, yra geresnės ar blogesnės už mano. Jų klientas vienoks, mano – kitoks. Taip ir turi būti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šalti skambučiai mirė: naujos kartos pardavėjai - intravertai 9

Gerų pardavėjų reikėjo visada, tačiau kuo toliau, tuo labiau jų mažėja, parduoti darosi vis sudėtingiau, o...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kinijos rinka: kodėl svarbu pradėti nuo prekės ženklo registracijos ir patikimo platintojo Premium

Lietuvos įmonės vis dažniau imasi bandymų žengti į Kinijos rinką. Didžiausia pasaulyje perkamoji galia...

Rinkodara
2018.09.10
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

„Vilkyškių“ kefyro istorija „Iki“: svarbesnis ne pirkėjų balsas, o tinklo verdiktas Premium 20

Nuo vasaros vidurio prekybos centro „Iki“ lentynose neliko „Vilkyškių“ prekės ženklo kefyro. VŽ šaltiniai...

Rinkodara
2018.09.06
„Balticbest“ paskelbta geriausia kūrybinė Lietuvos agentūra 1

Geriausios Baltijos šalių reklamos agentūros titulas „Balticbest“ festivalyje šiemet teko Latvijos bendrovei...

Rinkodara
2018.09.03
Nuobodulys pražudo net kiečiausią motyvaciją Premium

Net ir nedidelė įmonė gali paskatinti darbuotojus dirbti geriau, jei jiems bus pasiūlyta tarpusavyje...

Rinkodara
2018.09.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau