Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Aptarnavimas ir asortimentas – vieni iš svarbiausių dalykų, leidžiančių pritraukti pirkėją ir jo jau nebepaleisti.
Tačiau kaip formuoti asortimentą, vieno recepto nėra. Net jei prekiaujama ta pačia produkcija, kiekvienas parduotuvės savininkas renkasi savo taktiką.
Eugenijus Petraitis, UAB „Floros melodija“ direktorius, tvirtina, kad gėlių parduotuvėje gausa yra vienas svarbiausių dalykų.
„Jei pasistatysi kelias vazas su gėlėmis, jos gali būti pačios gražiausios, bet pirkėjas ateis, apsižvalgys ir apsisuks ant kulno. Jam atrodys, kad nėra iš ko pasirinkti. Todėl nuo pat pradžių parduotuvę kone užverčiau įvairiausiomis gėlėmis“, – patirtimi dalijasi Druskininkų verslininkas.
Anot jo, toks pasirinkimas pasiteisino – įmonės pajamos nuolat didėja, ji pateko į „Gazelė 2017“ sąrašą.
Mažiau yra daugiau
O štai Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė, yra visai priešingos nuomonės: jos gėlių parduotuvėje, esančioje Vilniaus senamiestyje, vyrauja minimalizmas. Dar daugiau – čia nėra populiariausių gėlių: rožių ar gvazdikų.
„Būna, kad pirkėjai, pirmą kartą atėję į parduotuvę, nustemba. Ir vieni, nesuradę, tarkim, rožių, išeina ir negrįžta, o kiti, pamatę neįprastų gėlių, tampa nuolatiniais klientais“, – pasakoja verslininkė.
Išeinančių pirkėjų ji net nebando sulaikyti, nes žino, kad jie visai kitoks klientų segmentas. Ponia Jagelavičienė parinko tokį asortimentą, kad jis patiktų nestandartinių augalų ar sprendimų geidžiantiems pirkėjams.
„Aplinkui yra daug bankų, reklamos agentūrų, kurių darbuotojai ieško kažko tokio, kurio nėra kitur. Atėję į mūsų parduotuvę dažniausiai tai randa. Su daugeliu jų jau bendrauju ne kaip su pirkėjais, bet kaip su bičiuliais. Tai – vienas iš smulkiojo verslo didžiausių pranašumų, nes joks prekybos centras tokio artimo ryšio nesukurs“, – sako „Gėlių lauko“ vadovė.
Tokio paties stiliaus parduotuvę ji prieš pusantrų metų atidarė Užupyje – sostinės rajone, kurio gyventojai irgi yra kiek kitokie, nestandartinio mąstymo. Parduotuvė pirkėjų nestokoja ir ten.
„Nesakau, kad tos gėlių parduotuvės, kurios pardavinėja rožes ir kitas populiariausias gėles, yra geresnės ar blogesnės už mano. Jų klientas vienoks, mano – kitoks. Taip ir turi būti“, – įsitikinusi pašnekovė.