2018-06-11 14:32

LG ir Vilniaus planas: atvers stoties rajoną NT investuotojams

LG teritorijos tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių vizija. „Vilniaus plano“ vizualizacija.
LG teritorijos tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių vizija. „Vilniaus plano“ vizualizacija.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) kartu su Vilniaus miesto savivaldybe gaivins stoties rajoną – ruošiasi atverti kelią plėtoti biurus, atnaujinti geležinkelio stotį bei joje įrengti naują stotį autobusams.

Pirmadienį Mantas Bartuška, LG vadovas, bei Remigijus Šimašius, Vilniaus meras, pasirašė ketinimų protokolą.

Didesnėje nei 20 ha teritorijoje, esančioje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių, planuojama išplėtoti daugiafunkcį verslo ir mobilumo centrą „Vilnius Connect“. Be to, į rajono gaivinimo planą norima įtraukti ir apie 40 ha ploto savivaldybei priklausančios teritorijos.

Ponas Bartuška paaiškino, kad patys LG į šį projektą neinvestuos, bet konkursų būdu teritoriją atvers privačioms investicijoms.

LG teritorija, kurioje galėtų būti plėtojami NT projektai. „Regios“ atvaizdas.

„Apie kaštus anksti kalbėti. Atliktos analizės rodo, kad principas – industrinės teritorijos iškėlimas į nuošalias vietas, atveriant kelią NT vystytojams kurti centrą – kuria naudą tiek LG, tiek valstybei. Patys nenumatome investuoti – sieksime (investicijas – VŽ)  pritraukti per partnerystes, atvirus konkursus“, – spaudos konferencijoje kalbėjo p. Bartuška.

Pagal koncepciją, LG atlaisvintų teritoriją, kurioje šiuo metu įsikūrę lokomotyvų remonto depai. Kol kas bendrovė konkrečiai negalėjo įvardyti, kur perkeltų remonto depus.

Pasak sostinės mero, pagrindinis projekto tikslas – siekis, kad Vilniaus centras peržengtų geležinkelį: „Jei Vilniaus centras per praėjusius porą dešimčių sėkmingai peržengė Nerį, kol kas per geležinkelį į pietų pusę neperžengė.“ 

„Vieno transporto centro atsiradimas yra didžiulis privalumas. Dabartinė autobusų stotis ne tokios būklės, kuri derėtų sostinei. Ant vienos ašies reikia sujungti viešąjį transporto terminalą, geležinkelio stotį ir naują autobusų stotį, kuri būtų iššūkis dabartinei ir pagerintų susisiekimą“, – sakė p. Šimašius.

Anot mero, naujai autobusų stočiai bus ieškomas privatus operatorius. Savivaldybė iš savo pusės žada rūpintis miesto susisiekimo infrastruktūra, konkrečiu atveju, kad į stotį būtų patogu atvažiuoti aplinkkeliu. Į naująją stotį iš geležinkelio peronų būtų galima patekti požeminiu tuneliu.

LG būstinė Mindaugo / Basanavičiaus g. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ketinimų protokole numatyta galimybė būsimuose biuruose įkurdinti LG centrinę būstinę bei Vilniaus miesto savivaldybės administraciją. Tačiau galutinis sprendimas dar nepriimtas. Pasak p. Bartuškos, bendrovė svarsto galimybę iškraustyti būstinę iš „relikto“ Mindaugo gatvėje. 

Nors nei konkretūs planai, jų įgyvendinimo terminai nenumatyti, p. Šimašiaus teigimu, stoties rajonas pasikeisti galėtų per per penkerius metus.

Turėjo planų antrai stočiai Pilaitėje

Praėjusių metų spalį p. Šimašius prasitarė, kad sostinė galėtų turėti antrą stotį. Buvo galvota apie vietą Pilaitėje, V. Pociūno gatvėje, 2,9 ha ploto sklype, kuris panaudos sutartimi priklauso savivaldybei. Norėta įrengti 11 autobusų stotelių, taip pat 279 vietų lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelė miesto poreikiams.

VŽ paklaustas, ar tokia galimybė vis dar numatyta sostinės planuose, meras paaiškino, kad viskas priklauso nuo verslo iniciatyvos – jei atsirastų norinčių investuoti, miestas vertintų tokio projekto potencialią. Dabar, pasak jo, logiškiausia bendrą transporto mazgą sutelkti vienoje vietoje, ypač dėlto, kad su dabartinės stoties savininku bendros kalbos dėl rekonstrukcijos rasti nepavyko.

VŽ rašė, kad V. Pociūno gatvėje „Ogmios“ grupė ruošia naujo „outlet“ prekybos centro projektą. Planuojama stotis turėtų įsikurti greta esančiame sklype. Čia projektuojamas išskirtinis keturių aukštų prekybos centrą su didele maisto parduotuve, kino teatru, sporto klubu, maitinimo ir prekybos erdvėmis.

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Miesto valdžia jau kurį laiką nesutaria su netoli senamiesčio stotį valdančiu verslininku. Savivaldybė norėtų, kad privatus operatorius sutvarkytų stotį, o UAB Vilniaus autobusų stotis vienintelis akcininkas Andriejus Paleičikas „Lietuvos rytui“ praėjusių metų spalį teigė, kad darbus stabdo savivaldybė.

Andriejus Paleičikas yra Ivano Paleičiko, buvusio UAB „Lukoil Baltija“ vadovo, sūnus. Paleičikų šeima netiesiogiai kontroliuoja UAB „Viada LT“.

[infogram id="f49fbe88-c66e-4534-b7b0-28522d50861f" prefix="525" format="interactive" title="UAB Vilniaus autobusų stotis finansiniai rezultatai"]

52795
130817
52791