2025-06-12 05:47

„LTG Cargo“ vadovė E. Šimė: apie pervežimų Lietuvoje lubas, jungtis su Europa ir karinių krovinių reikšmę

Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Geležinkelio krovinių gabenimo bendrovės „LTG Cargo“ rezultatai pernai buvo dvejopi – bendras krovinių skaičius toliau mažėjo, tačiau pelnas ir vėl augo. Eglė Šimė, bendrovės vadovė, sako, kad šiais metais pagerėjimo greičiausiai nebus, nors tikimasi juos užbaigti panašiai kaip pernai. Pašnekovė taip pat aptaria esamus ir galimus krovinių maršrutus su Vakarų ir Centrine Europa, augančius karinio mobilumo užsakymus ir paaiškina, kodėl Lietuvoje iš vidaus rinkos sugeneruoti daugiau negu 30 mln. tonų krovinių per metus yra neįmanoma.

„LTG Cargo“ pelnas pernai paaugo iki 23,2 mln. Eur, bet krovinių pervežimo apimtis mažėjo 5,8%, iki 25,7 mln. tonų. „Verslo žinių“ podkaste kalbinta E. Šimė teigė įmonės rezultatus 2024 m. vertinanti kaip labai gerus, nes pavyko pasiekti beveik visus išsikeltus tikslus. Nors krovinių sumažėjimas lemia ir mažesnį bendrovės efektyvumą, vadovė sako, kad tai kartu rodo efektyvų darbą su sankcijomis Rusijai ir Baltarusijai ir todėl yra „užprogramuotas“.

Nors krovinių srautas mažėja, bendrovė nuolat įsigyja naujų riedmenų, nes mato potencialių krovinių, kurie galėtų judėti geležinkeliu. Naujų vagonų reikia dar ir dėl to, kad ilgus metus dalis riedmenų būdavo nuomojami iš Baltarusijos, tačiau prasidėjus karui Ukrainoje tai nebedaroma.

52795
130817
52791