2025-06-04 05:45

„LTG Cargo“ vadovė: geležinkelis nekonkuruos su keliais tol, kol nebus teisingesnio apmokestinimo

Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Geležinkelio krovinių gabenimo bendrovės „LTG Cargo“ rezultatai pernai buvo dvejopi – bendras krovinių skaičius toliau mažėjo, tačiau pelnas ir vėl augo. „Verslo žinių“ podkaste kalbinta Eglė Šimė, bendrovės vadovė, sako, kad šiais metais pagerėjimo greičiausiai nebus, nors tikimasi juos užbaigti panašiai kaip pernai.

Viena priežasčių yra toliau menkstantys tarptautiniai srautai iš Rytų. Bendrai tarptautiniai pervežimai pernai nukrito nuo 11,8 iki 9,6 mln. t, tranzitas – nuo 6,5 iki 5,3 mln. t. Iš vienos pusės, sako pašnekovė, tokia situacija neleidžia išnaudoti visų bendrovės pajėgumų, tačiau, kita vertus, mažėjantys tranzito į Kaliningradą bei Baltarusijos kroviniai yra ženklas, jog sankcijos agresorėms veikia.

Nors vidiniai pervežimai pernai paaugo iki 16,1 mln. tonų, bendras krovos netektis kompensuoti vien jais yra beveik neįmanoma. „LTG Cargo“ konkuruoja su kelių transportu, kuris ne tik turi lankstumo pranašumą – keliais galima pasiekti kiekvieną šalies verslą, kai geležinkelio infrastruktūra yra daug retesnė, tačiau ir įkainiai. Jie, sako E. Šimė, geležinkelio atveju yra gerokai aukštesni dėl šiam sektoriui tenkančių didesnių infrastruktūros palaikymo kaštų.

52795
130817
52791