2025-03-26 09:44

Sklypo Vilniaus oro uoste aukcioną laimėjo „GetJet Airlines“, į MRO projektą investuos 10 mln. Eur

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos oro uostų organizuotą aukcioną dėl sklypo Vilniaus oro uosto teritorijoje laimėjo aviakompanija „GetJet Airlines“. Kartu skelbtas aukcionas didesniam sklypui neįvyko neatsiradus susidomėjusių, jį ketinama ateityje rengti iš naujo.

Laimėjusiai bendrovei suteikta teisė 40 metų laikotarpiui ilgalaikės nuomos būdu valdyti 4.664 kv. m ploto sklypą Vilniaus oro uoste. Šioje vietoje „GetJet Airlines“ planuoja statyti modernų angarą, skirtą savo orlaivių techninės priežiūros ir remonto (MRO) paslaugoms plėtoti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pasak Ingos Duglas, „GetJet Airlines“ generalinės direktorės, projektavimo ir statybos darbai turėtų prasidėti jau netrukus, o pirmuosius lėktuvus techninei priežiūrai tikimasi priimti jau 2028 metais. Įmonė per 2025–2028 metus ketina į projektą investuoti 10 mln. Eur. 

Naujajame MRO angare „GetJet Airlines“ planuoja sukurti apie 50 naujų darbo vietų, pritraukdama aukštos kvalifikacijos specialistus. Komandą sudarys techninės priežiūros inžinieriai, avionikos ekspertai, technikai, variklių priežiūros specialistai, taip pat planavimo, kokybės kontrolės ir logistikos profesionalai.

Pasak „GetJet Aviation Holdings“ vadovo Dariaus Viltrakio, MRO pajėgumų trūkumas ir priklausomybė nuo išorinių tiekėjų tampa viena didžiausių problemų aviacijos sektoriuje. „Šiuo metu pasaulinė MRO infrastruktūra dirba pilnu pajėgumu, o laukimo terminai tik ilgėja. Pagal „Bain & Company“ 2024 m. tyrimą, naujos kartos variklių priežiūros terminai pailgėjo 150%, o senesnių – 35%, palyginti su priešpandeminiais laikais. Tuo tarpu avialinijos dėl gamintojų vėlavimų tiekiant naujus lėktuvus priverstos naudoti senesnius orlaivius ilgiau, kas dar labiau didina priežiūros poreikį“, – teigia D. Viltrakis. 

Naujas MRO angaras Vilniaus oro uoste yra dalis bendros įmonės strategijos plėsti techninės priežiūros pajėgumus atsižvelgiant į pasaulinį MRO pajėgumų trūkumą. D. Viltrakis sako, kad galimybė turėti savo angarą ir vykdyti techninės priežiūros darbus viduje, nepriklausomai nuo išorinių MRO paslaugų tiekėjų, tampa didžiuliu konkurenciniu pranašumu.

Prieš pasirašant žemės nuomos sutartį su Lietuvos oro uostais, „GetJet Airlines“ privalėjo pereiti valstybės patikrinimą, kurio metu buvo įvertinta bendrovės atitiktis nacionalinio saugumo interesams. 2025 m. kovo 13 d. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija patvirtino, kad „GetJet Airlines“ atitinka nacionalinio saugumo interesus ir gali vystyti žemės sklypo nuomos procesą su Lietuvos oro uostais. 

„GetJet Airlines“ per „GetJet Aviation Holdings“ ir Kipre registruotą „GJT Holdings Limited“ valdo Lietuvos pilietis Aleksandras Čeliadinas (56,4% akcijų) ir JK gyvenantis Italijos pilietis Yoaramas Allaloufas (37,6%), rodo Registrų centro duomenys. 

Pasak aviacijos rinkos tyrimų bendrovės „Oliver Wyman“, pasaulinis komercinių oro linijų orlaivių parkas per artimiausią dešimtmetį smarkiai plėsis – prognozuojama, kad iki 2035 m. jis išaugs nuo 29.000 iki 38.300 orlaivių, tai yra 32 % augimas. Ši tendencija reikšmingai padidins MRO paslaugų paklausą. 

Didžiausio sklypo nuomos konkursas neįvyko

Kaip jau skelbėme, iš pradžių aukcionuose buvo nuomoti du sklypai, užimantys 11.200 kv. m ir 4.700 kv. m plotą. Tačiau didesniuoju sklypu susidomėjusių neatsirado, jį vėliau ketinama skelbti iš naujo.

LTOU teigia prieš aukcioną gavę užklausų dėl šio sklypo, tačiau galiausiai nebuvo sulaukta nė vieno pasiūlymo. 

„Planuojame neišnuomotą sklypo dalį vėliau aukcione nuomoti pakartotinai. Jei aplinkybės bus palankios, tai ketiname atlikti dar kitais metais. Šioje vietoje svarbu stebėti investuotojų nuotaikas, realias galimybes priimti sprendimus dėl naujų investicijų Lietuvoje – būtent tai ir darysime artimiausiu laikotarpiu“, – gruodį „Verslo žinioms“ nurodė Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai.

Didžiausia MRO veiklą vykdančių įmonių koncentracija Lietuvoje yra Kauno oro uoste, o Vilniaus oro uosto teritorijoje realią MRO veiklą vykdė tik UAB „FL Technics“. Ši įmonė 2021 m. buvo išreiškusi norą veiklą plėsti, tačiau Vyriausybė to neleido, motyvuodama galimomis nacionalinio saugumo rizikomis. „FL Technics“ priklauso verslininko Gedimino Žiemelio įkurtai „Avia Solutions Group“, o kliūtimi plėtrai tapo, kaip skelbta žiniasklaidoje, šio verslininko ryšiai Rusijoje.

Sektoriaus atstovai ne kartą minėjo, kad nors MRO paslaugų poreikis globaliu mastu yra didžiulis, jaučiamas ir reikšmingas specialistų trūkumas.

Skaičiuojama, kad vien Civilinės aviacijos asociacijai (CAVIA) priklausančios MRO įmonės šiandien galėtų įdarbinti apie 1.000 žmonių. „Verslo žinių“ skaičiavimu, Lietuvoje tiesiogiai MRO veikla užsiimančiose įmonėse metų pabaigoje įdarbino virš 2.000 žmonių, maždaug pusė jų dirba Kauno ir Vilniaus oro uostose veikiančioje „FL Technics“.

52795
130817
52791