„airBaltic“ rado investuotoją
„Lufthansa“ įsigytos konvertuojamosios akcijos bus pakeistos į paprastąsias įvykus galimam „airBaltic“ pirminiam viešam akcijų siūlymuo (IPO).
„Lufthansa“ dalis bus apibrėžta atsižvelgiant į galimo IPO įvertį. Tačiau nurodoma, kad „Lufthansa“ dalis bus ne mažesnė kaip 5%.
„airBaltic“ svetainėje rašoma, jog ši sutartis įtvirtina strateginę šios įmonės ir „Lufthansa Group“ partnerystę.
Sandorį planuojama užbaigti 2025 m. antrąjį ketvirtį, jį dar turės patvirtinti konkurenciją prižiūrinčios institucijos. Po sandorio užbaigimo „Lufthansa“ paskirs vieną savo atstovą į „airBaltic“ stebėtojų tarybą.
Sandoris, „airBaltic“ teigimu, leis įgyvendinti bendrovės augimo planus, didinti orlaivių nuomos su įgula pasiūlą, sustiprins bendrovės pozicijas rinkoje. Tuo metu „Lufthansa Group“ sustiprins savo kaip strateginės „airBaltic“ partnerės vaidmenį.
Latvijos valstybė valdo 97,97% „airBaltic“ akcijų, tačiau ieškojo strateginio investuotojo, taip pat šiais metais planuojama surengti pirminį bendrovės akcijų siūlymą (IPO).
VŽ primena, jog „Lufthansa“ dar 2024 m. rugsėjį pranešė svarstanti galimybę įsigyti „airBaltic“ akcijų.
„airBaltic“ taip pat skelbė besitikinti per savo pirminį viešą akcijų platinimą (IPO) pritraukti 300 mln. Eur. Po jo Latvijos valstybei turėtų likti ne mažiau kaip 25% ir viena šios kompanijos akcija.
Aviakompanija taip pat prieš pirminį akcijų siūlymą ruošėsi pertvarkyti savo akcinio kapitalo struktūrą, padengti praėjusių metų nuostolius.
Martinas Gaussas, bendrovės „airBaltic“ vadovas, yra davęs interviu VŽ, kuriame kalbėjo apie pasiruošimą IPO, delsimą dėl nežinomybės, kaip pasisuks JAV prezidento rinkimų rezultatai.
Pašnekovas tuomet atskleidė, kad aviakompanijos planuose – 100 lėktuvų iki 2030 m., intensyvesnė veikla už Baltijos šalių ribų – „pelningesniuose regionuose, su skirtingais veiklos metodais“.