2024-11-26 13:12

Rastos Vilniuje sudužusio lėktuvo juodosios dėžės, pradedamas duomenų nuskaitymas

Teisingumo ministerijos nuotr.
Teisingumo ministerijos nuotr.
Vilniuje pirmadienį nukritusio lėktuvo „Boeing 737-476“ skrydžio duomenų savirašis (Flight Data Recorder (FDR)) ir kabinos pokalbių savirašis (Cockpit Voice Recorder (CVR)) buvo rasti ir apie 11.30 val. išimti iš lėktuvo nuolaužų, praneša Teisingumo ministerija.

Saugos tyrimą atliekanti tyrėjų grupė ėmėsi savirašių duomenų nuskaitymo proceso organizavimo veiksmų.

Šie lėktuvo komponentai įrašinėja pilną skrydžio informaciją ir yra itin svarbūs tiriant katastrofas. Savirašiai visuomenei dažniau žinomi neoficialiu „juodosios dėžės“ pavadinimu, kilusiu nuo tų laikų, kai jos pirmąkart pradėtos naudoti. Nepaisant to, jau daugybę dešimtmečių jos dažomos ryškia oranžine spalva, kad būtų lengviau randamos avarijų atveju. 

Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius pradėjo saugos tyrimą po to, kai lapkričio 25 d. anksti ryte lėktuvas „Boeing 737-476“ nukrito netoli Tarptautinio Vilniaus oro uosto.

Lėktuvas „Boeing 737-476“ (nacionalinis ir registracijos ženklai EC-MFE), naudojamas oro linijų bendrovės „SwiftAir“, (skrydžio Nr. BCS18D) skrido maršrutu iš Leipcigo oro uosto, Vokietijos Federacinės Respublikos.

Vadovaujantis pirmine informacija, lėktuve buvo 2 įgulos nariai ir 2 keleiviai, nurodo Teisingumo ministerija. Anksčiau skelbta, kad „Boeing 737-476“ skrido du Ispanijos bei po vieną Lietuvos bei Vokietijos piliečius. Lėktuvos pilotas iš Ispanijos žuvo incidento vietoje, jo tautietis gydomas Santaros klinikose. Išgyvenusių įgulos narių būklė yra skirtinga, pareigūnų pirmadienį pateiktais duomenimis, mažiausiai nukentėjo Lietuvos pilietis.

Antradienį į tyrimą įsitraukė aviacijos ekspertai iš Vokietijos. Ekspertų iš JAV ir Ispanijos laukiama atvykstant šiandien.

Po incidento Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius pradėjo saugos tyrimą. Jo tikslas – užkirsti kelią avarijoms ateityje.

Anot ministerijos, saugos tyrimu nesiekiama nustatyti, kas kaltas ar atsakingas. Saugos tyrimas yra nepriklausomas nuo teisminio ar administracinio proceso, kuriuo siekiama nustatyti, kas kaltas ar atsakingas, nėra su juo susiję ir neturi jam poveikio.

Kaip pranešta anksčiau, teisėsaugos institucijos pirmadienį pradėjo ikiteisminį tyrimą. Prokuratūros atstovai antradienį nurodė, kad sabotažo ar teroro akto elementų tyrime kol kas nenustatyta. Iki šiol dėl nelaimės apklausta ne mažiau kaip 19 liudytojų.

Artūras Urbelis, Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento vyriausiasis prokuroras. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Artūras Urbelis, Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento vyriausiasis prokuroras. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Objektyvūs požymiai, kurie yra nustatyti, leidžia atlikti tyrimą ta linkme, kuria mes atliekame. Jei toje kryptyje mes nustatysime kitų objektyvių duomenų, kurie leistų tyrimą tęsti kita linkme, mes ją tęsime. Tikrai negalime kalbėti prielaidomis, – spaudos konferencijoje sakė Arūnas Urbelis, Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento vyriausiasis prokuroras. – Visuomenėje buvo ir visokių politikų pasisakymų – aš tikrai, ko gero, vengčiau spekuliacijų apie teroro aktą ar kitą veiksmą, kol mes neturime jokių objektyvių aplinkybių.“

Jis patvirtino, kad dabartinė tiriama versija yra susijusi  klaida, kilusi nusileidimo metu – tiriama, kaip galėjo kilti tokia klaida ir kokios ji kilmės.

„Čia yra plačioji versija – tai, kad įvyko lakūno klaida, žmogiška klaida, ekipažo nario klaida, ar gali būti klaida, susijusi su techniniais duomenimis. Mes ta linkme ir tiriame“, – nurodė A. Urbelis.

Abu tyrimai bus atliekami nepriklausomai vienas nuo kito ir jų išvados nebūtinai bus paskelbtos vienu metu. 

52795
130817
52791