Aukcionų namai „Christie's“ ir „Sotheby's“ skelbia apie rekordinius metus
Skelbiama, jog „Christie's“ aukcionuose surinko 7,2 mlrd. USD, dar 1,2 mlrd. USD gavo iš privačių pardavimų. Šių metų rezultatas viršijo 7,1 mlrd. USD, kuriuos įmonė uždirbo 2021m., kai meno pasaulis mėgino atsigauti po COVID-19 pandemijos, smarkiai sutrukdžiusios aukcionų veiklai.
„2022 m., nepaisant sudėtingos makroaplinkos, „Christie's“ pasiekė didžiausius visų laikų pasaulinius pardavimus“, – teigė Guillaume'as Cerutti, aukciono generalinis direktorius, turėdamas omenyje ekonominius iššūkius, kuriuos sukėlė infliacija ir karas Ukrainoje.
Jis pažymėjo „meno ir prabangos rinkų atsparumą, nepaprastą kelių pagrindinių meno kolekcijų sėkmę, įskaitant nepamirštamą Paulo Alleno kolekcijos pardavimą, ir mūsų komandų visame pasaulyje patirtį bei sunkų darbą“.
VŽ rašė, jog lapkričio 9-osios vakarą Niujorke vykusiame „Christies“ aukcione 60 meno kūrinių iš P. Alleno, vieno iš „Microsoft“ įkūrėjų, kolekcijos, buvo parduoti už precedento neturinčią 1,5 mlrd. USD sumą – tai didžiausia aukcionuose kada nors gauta suma.
Ankstesniame „Christie's“ aukcione, vykusiame gegužę, amerikiečių poparto krikštatėviu vadinamo Andy Warholo 1962 m. sukurtas legendinės aktorės Marilyn Monroe portretas „Shot Sage Blue Marylin“ buvo parduotas „Christie's“ aukcione už 195 mln. USD ir tapo brangiausiu aukcione parduotu XX a. meno kūriniu.
„Christie's“ pardavimai tolygiai augo visus metus – liepą aukcionų namai skelbė, kad per pirmąjį šių metų pusmetį jų pardavimai išaugo iki 4,1 mlrd. USD, t. y. 17% daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Kas perka
Skelbiama, jog didžioji „Christie's“ pirkėjų dalis (40%) šiemet buvo iš Šiaurės ir Pietų Amerikos, 2021 m. jie sudarė 35%, o pirkėjų iš Azijos sumažėjo.
Nepaisant to, pasak prancūzų milijardieriaus Francois Pinault, kurio kontroliuojančioji bendrovė „Artemis“ valdo „Christie's“, Azijos pirkėjai buvo „absoliučiai svarbūs“ bendrai P. Alleno kolekcijos pardavimo sėkmei.
Aukcionų namai teigė, kad rekordinių rezultatų padėjo pasiekti ir „naujos kartos kolekcininkai“: 35% visų pirkėjų 2022 m. aukcionuose dalyvavo pirmą kartą, o 34% jų galima pavadinti tūkstantmečio kartos, arba milenialsų, atstovais.
„Christie's“ teigimu, Azija turi „sparčiausiai augančią naujų kolekcininkų bazę“.
G. Cerutti pažymėjo, jog automobilių ir nekilnojamojo turto objektų pardavimai nėra įtraukti į rezultatus.
„Sotheby's“ vejasi
Praėjusią savaitę „Sotheby's“ aukcionų namai paskelbė, kad bendra pardavimų prognozė metų pabaigai sudarys 8 mlrd. USD, palyginti su 7,3 mlrd. USD 2021-aisiais.
Šie duomenys apima meno ir prabangos daiktus, taip pat namus ir kolekcinius automobilius.
Tarp pavykusių „Sotheby's“ pardavimų galima paminėti to paties Andy Warholo ikoninį septintojo dešimtmečio šilkografijos atspaudą „Baltoji nelaimė“ („White Disaster (White Car Crash 19 Times“), lapkritį „Sotheby's“ aukcionų namuose Niujorke parduotą už 85 mln. USD.
Aukciono namai, priklausantys Prancūzijos ir Izraelio telekomunikacijų magnatui Patrickui Drahi, pažymėjo, kad klientų bazė Azijoje „sparčiai plečiasi“ ir kad jie „vidutiniškai išleidžia (skaičiuojant vienam asmeniui tenkančias išlaidas) daugiau, nei kolekcininkai iš kitur“.