Restoranai po karantino: kaip pasiruošti atidarymui

Publikuota: 2021-02-17
Vilniaus vaizdai antro karantino metu. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Vilniaus vaizdai antro karantino metu. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausybei atlaisvinus pirmojo karantino ribojimus, nemažai viešojo maitinimo verslų nebuvo tam pasiruošę – ilgai lauktas leidimas veikti užklupo netikėtai, tad dėl aplaidumo buvo prarasta ne viena darbo savaitė. Pagrindiniais veiklos etapais, ruošiantis apgalvotam ir konstruktyviam gastronominio objekto atidarymui po karantino, dalijasi Jurgita Viltrakienė ir Ieva Vaičiūnaitė, gastronominės konsultacijų agentūros „kitchen Rules“ specialistės.

Darbai virtuvėje ar salės baldų atnaujinimas gali būti svarbi pasiruošimo dalis, tačiau anaiptol ne vienintelė.

Lankydamiesi kitose šalyse dažnai stebimės: interjerui skiriama tiek mažai dėmesio, o restoranai, kavinės – vis tiek pilnos svečių. Kodėl? Nes ši veikla – daugiau nei vien maitinimas. Tai aptarnavimo verslas, kurio ilgalaikiškumo pamatą sudaro svetingumo kultūra.

Siekiant, kad personalas įsisavintų šią kultūrą, reikalingas pilnavertis darbuotojų parengimas.

Būtent todėl šį laiką verta išnaudoti edukacijai: darbuotojų bei vadovų aptarnavimo mokymams, kompetencijų kėlimui, įmonės strategijos „Ką keisime po karantino“ ar net plėtros planavimui, pranešime pataria „kitchen Rules“ atstovės.


Svarbiausių pasirengimo atidarymui veiksmų atmintinė:

•Numatykite pardavimų tikslus. Įvertinkite pelningiausius patiekalus ir gėrimus, kurie turi sudaryti 70% visos apyvartos. Svarbu: pamirškite kainą kaip vienintelį ir pagrindinį jūsų verslo įrankį.

• Peržiūrėkite senąjį ir paruoškite naują meniu, remdamiesi suformuotais pardavimų tikslais. Neskubėkite atsisakyti išskirtinių patiekalų ir gėrimų, kurie, nors ir neatitinka užsibrėžtų maržų lygio, kuria Jūsų unikalumą.

• Remdamiesi pardavimų planais bei darbuotojų kompetencijomis, suburkite reikalingą komandą.

• Inventorizacija. Ne tik virtuvės, baro, sandėlio, bet ir socialinių tinklų. Ne tik pačios kavinės, restorano ar baro, bet ir darbuotojų, kurie yra geriausi Jūsų verslo įvaizdžio advokatai, galintys greičiausiai pasidalinti naujienomis.

• Pasirinkite tris pagrindinius konkurentus ir analizuokite jų stipriąsias bei silpnąsias puses. Paskirkite atsakingą kolegą, kuris galėtų atlikti tai kiekvieną savaitę, nes rinka bus labai dinamiška, prisitaikanti prie naujų, per karantiną susiformavusių vartotojų įpročių.

• Paruoškite kelis veiklos planus. Jeigu nepasiseks planas A, visi žinos, kad imamasi plano B.

• Kuo aiškiau apibrėžkite savo veiklos pozicionavimą. Ar teiksite tik maitinimo paslaugas? Kokią pridėtinę vertę galėsite kurti savo lojaliems, o kokią – naujiems klientams? Įgyvendindami šį žingsnį, atsižvelkite į šiandieninį kontekstą: tikėtina, kad per karantiną visi išmokome gaminti, todėl kavinėse, restoranuose ir kitose gastronominėse erdvėse ieškosime naujų patirčių. O jei šios paliks įspūdį, norėsime juo dalintis su savo artima aplinka ir, žinoma, socialinių tinklų sekėjais.

• Sudalyvaukite svetingo aptarnavimo mokymuose, kuriuose gvildenamos organizacijos kultūros ir išskirtinumo temos. Tai užtikrins lojalių svečių ratą, o vertinant ilgalaikę perspektyvą – ir verslo pelningumą. Mokymus organizuoti galima darbuotojams priimtina forma – pvz., naudojantis vidine feisbuko grupe, kurioje patogu žiūrėti vaizdo pamokas, diskutuoti, dalintis naujienomis ir taip bendrai kurti tvirtą pagrindą savo gastronominiam projektui.

Susitelkite į klientų poreikius

„Visas gastronomijos sektorius Europoje uždarytas, tačiau tikėtina, kad jau neilgam. Nekantru sulaukti tos dienos, kai gatvės ir restoranai bus pilni, o prie įėjimų drieksis eilės. Tai bus lyg „kečupo efektas“ – visi vienu ypu iššaus į tas pačias vietas“, – įžvalgomis pranešime dalijasi Mikas Hohnenas,  HORECA konsultantas.

Pasak jo, šiuo laiku natūraliai išaugusias apyvartas verslas stengsis išnaudoti maksimaliai.

„Ar tai gerai?  Trumpalaikėje perspektyvoje – taip: tikėtina, kad rezultatai pranoks mūsų lūkesčius. Tačiau ilgalaikėje distancijoje tai tikrai nebus lemiamas veiksnys, užtikrinantis apyvartų stabilumą ar nuolat augantį pelną“, – įspėja konsultantas.

Ką tuomet daryti?

Lektoriaus M. Hohneno, parašiusio knygą „Best! No need to be cheap if you are“, nuomone, labai svarbu jau dabar sustoti ir susimąstyti, jei norime pelningai dirbti ir vystyti savo verslą. Atsakykite sau į keletą klausimų: kaip priimsite sugrįžusius lojalius klientus? Kaip pasveikinsite naujus veidus, smalsaujančius ir norinčius išbandyti ką nors naujo?

„Turime užtikrinti, kad mūsų suplanuoti veiksmai kiekvienam klientui sužadintų norą vėl sugrįžti. Atvėrę duris po pandemijos, mes turėsime visiškai unikalią galimybę ir vėl sukurti ypatingą patirtį, užtikrinančią kliento lojalumą. Todėl jau šiandien turime pradėti dirbti su savo komanda, formuodami aiškius aptarnavimo kultūros sprendimus, įsigilindami į visų klientų tipus, perprasdami jų poreikius ir sprendimo galimybes“, – pataria sistemą „Pelno grandinė“ (angl. Profit chain) išvystęs paslaugų vadybos ekspertas.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilnius jau rengiasi lauko kavinių sezonui

Praėjusių metų pavasarį Vilnius tapo viena didžiule lauko kavine – skaičiuojama, jog po atviru dangumi mieste...

Laisvalaikis
2021.03.03
Kas bendro tarp antsvorio ir ilgesnio gyvenimo Premium

Vidutinio amžiaus žmonės, priaugę antsvorio, gyvena ilgiau nei jų bendraamžiai, visą gyvenimą išlaikę gerą...

Laisvalaikis
2021.02.28
Virtuvės šefas L. Čeprackas: didžioji dalis jau numirusi, tik ne visi apie tai žino Premium 13

„Kai beveik prieš metus pasakiau, kad ateina restoranų verslo pakasynos, sulaukiau ne vienos pašaipios...

Laisvalaikis
2021.02.17
Restoranai po karantino: kaip pasiruošti atidarymui

Vyriausybei atlaisvinus pirmojo karantino ribojimus, nemažai viešojo maitinimo verslų nebuvo tam pasiruošę –...

Laisvalaikis
2021.02.17
„McDonald’s“ išgyvenimo strategijos Premium

Pravažiuoju naftos perdirbimo gamyklas ir Naujojo Džersio skyrybų advokatų lauko reklamas, kamuojamas vis...

Laisvalaikis
2021.02.07
„Local Pub“ patirtis: kada geriau atleisti visus darbuotojus, o kada – išleisti į prastovą Premium

Atleisti per vieną dieną visus įmonės darbuotojus – sunkus, bet ryžtingas žingsnis. Tačiau kartais jis...

Gazelė
2021.02.04
Mėsos pramonės milžinių akistata su tvarumo reikalavimais Premium

Josie Angus dabar sunkūs laikai. Galvijų fermoje Australijos tyruose dienas leidžiančiai 46-erių moteriai,...

Pramonė
2021.01.30
Prievaizdai susiprato, kad smulkiuosius gamintojus reikia vertinti kitaip Premium

Nesvarbu, kad nedidelėje alkoholio įmonėje yra vos keli darbuotojai – kone vieno žmogaus reikia vien tik...

Gazelė
2021.01.26
Dviejų restoranų savininkas: uždariau juos, kad nerizikuočiau savo vardu Premium

Per karantiną maitinimo įstaigos gali tiekti maistą išsinešti ar pristatyti jį pagal užsakymą, tačiau tokia...

Gazelė
2021.01.25
Kol Pakruojy įkūrė spirito varyklą, turėjo nueiti kryžiaus kelius Premium 1

Verslininkų, norinčių gaminti stiprųjį alkoholį, veikiausiai atsirastų, tačiau atbaido daugybė reikalavimų,...

Gazelė
2021.01.22
Vyno prekyba: mažiau, bet kokybiškiau Premium

2020-ieji vyno pasauliui nebuvo lengvi: visuotinė pandemija uždarė restoranus, viešbučius, sustabdė keliones.

Laisvalaikis
2021.01.19
Alkoholio reklamos draudimas: kaip drambliui pralįsti pro adatos skylutę Premium 2

Šiais sudėtingais laikais, kai daugybės verslo įmonių kvėpavimo aparatas yra ne kas kita, o prekyba...

Laisvalaikis
2021.01.13
Paruoštukų verslas tik atrodo paprastas: pasiteisina retam Premium

Ruošinių arba produktų, kuriuos reikia pasigaminti patiems, paklausa auga, tačiau ji neatstoja tiesioginės...

Gazelė
2021.01.13
Kiek kainuoja burbuliukai: akcizai putojančiam vynui įvairiose šalyse

Šią šventinę savaitę visame pasaulyje šaunamas putojantis vynas – žmonės atsisveikina su keistais,...

Laisvalaikis
2020.12.31
Restoranai užversti vakarienių užsakymais, kurie per šventes keliaus į namus Premium 1

Šiemet kaip niekad gausu restoranų, siūlančių per šventes į namus pristatyti Kūčių vakarienę ar kalėdinius...

Gazelė
2020.12.21
Susidomėjimas „bemėse mėsa“ neblėsta – alternatyvų ieško ir lietuviai Premium

Tokių startuolių kaip „Beyond Meat“ ar „Impossible Foods“ pradėtas mėsos alternatyvų bumas neblėsta – į...

Pramonė
2020.11.24
Gelbėjasi patys: atleido trečdalį žmonių, skaičiuoja, kiek sutaupytų „šešėlyje“ Premium 6

Dėliojant paramos priemones verslui, svarstoma apie mechanizmus, kad ji pasiektų ir tuos, kurie buvo paveikti...

Gazelė
2020.11.11
„McDonald's“ valgiaraštyje atsiras „McPlant“ – mėsainis be mėsos 2

Daugėjant žmonių, nevalgančių mėsos, didžiausias pasaulyje greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald's“...

Paslaugos
2020.11.10
Gaja: skonio kelionė į Pjemontą Premium

Pasaulyje siaučiant pandemijai, deja, tenka atsisakyti fizinių kelionių. Tačiau keliauti galima ne tik...

Laisvalaikis
2020.11.08
„Taurakalnio“ vadovė M. Čereškaitė: turėsim pradėti nuo nulio Premium 3

„Ši krizė bus ilgesnė, negu bet kuri kita buvusi, ir jai pasibaigus mes kitaip gyvensim, kitaip matysim.

Laisvalaikis
2020.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku