2024-09-14 17:30

A. Warholo įamžintos „Campbell's“ sriubos skardinės tampa istorija

Andy Warholo „Campbell's Soup II“ (1969) Dalvičo paveikslų galerijoje (Dulwich Picture Gallery) Londone, 2012 m. Luke'o MacGregoro („Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Andy Warholo „Campbell's Soup II“ (1969) Dalvičo paveikslų galerijoje (Dulwich Picture Gallery) Londone, 2012 m. Luke'o MacGregoro („Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Tiksliau, istorija tampa ne garsiosios poparto žvaigždės Andy Warholo (1928–1987) įamžintos skardinės, o 155-erius metus veikiančios JAV bendrovės „Campbell Soup“ pavadinimas – ji paskelbė apie planus atsisakyti žodžio „sriuba“ ir persivadinti į „The Campbell's Company“.

„Istorinio pokyčio“ priežastis yra ta, jog vis daugiau vartotojų renkasi užkandžius ir atsisako paruoštų sriubų, todėl bendrovė, norėdama juos patraukti, įsigijo kitų maisto produktų linijų. 

Be sriubų linijos, „Campbell“ dabar valdo užkandžių prekės ženklus „Goldfish“, „Snyder's of Hanover“, „Cape Cod“, „Pepperidge Farm“ ir kitus. Neseniai „Campbell“ taip pat nusipirko „Sovos Brands“, gaminančią populiarius itališko maisto prekių ženklus, pavyzdžiui, „Rao's“ padažus.

„Šis subtilus, bet svarbus pokytis išsaugo bendrovės vardo žinomumą, reputaciją ir per 155-erius metus sukurtą kapitalą, sykiu geriau atspindėdamas visą bendrovės portfelio apimtį“, – CNN cituoja Marką Clouse, „Campbell Soup“ generalinį direktorių. Pavadinimo pakeitimui turi pritarti akcininkai per metinį bendrovės susirinkimą lapkritį. 

Nors sriuba yra svarbi „Campbell“ verslo dalis, dabar ji sudaro mažesnę jos pardavimų dalį. Praėjusiais metais kompanijos gaminamų užkandžių pardavimai išaugo 13%, o sriubų – vos 3%.

Rinkos ekspertų vertinimu, senosios maisto produktų bendrovės, tokios kaip „Campbell“, keičia kryptį, siekdamos užimti didesnę užkandžių rinkos dalį, kurią rinkos tyrimų bendrovė „Circana“ įvertino daugiau nei 200 mlrd. USD.

„Circana“ duomenimis, beveik pusė amerikiečių teigia, kad per dieną suvalgo bent tris užkandžius. „Užkandžiai yra didelė, patraukli ir ilgaamžė kategorija, kurios svarba vartotojams ir toliau auga“, – teigiama ir JAV maisto produktų gamybos milžinės „Kellanovos“ (arba „Kellogg's“), kuriai priklauso „Cheez-Its“, „Pringles“ ir kiti prekių ženklai, pranešime.

Peiktos ir brangiausios 

Grįžtant prie A. Warholo ir skardinių, kurios vadinamos bene geriausiai žinomais Amerikos moderniojo meno vaizdais, – menininkas išpopuliarėjo kurdamas įvariaspalvius garsių savo amžininkų, populiariosios kultūros ikonų portretus – Marilyn Monroe, Elvio Presley'o, Michaelo Jacksono ir kitų. Taip pat – ir savo paties, nepasidrovėjęs prisiskirti prie garsenybių. Techniškai tai įgyvendinti leido šilkografijos technika, iki A. Warholo naudota tik komercinėje spaudoje.

Be garsenybių, A. Warholas mėgo vaizduoti paprasčiausius vartotojimo objektus. Neatskiriama jo paties kasdienybės dalis buvo konservuota „Campbell’s“ sriuba, taigi, jai menininkas pašventė 32 kūrinių ciklą (1962). Paklaustas, kodėl pasirinko tapyti sriubos skardines, A. Warholas atsakė be užuolankų: 

„Aš kasdien valgydavau tuos pačius pietus, regis, dvidešimt metų, vis tą patį ir tą patį.“ 

Kasdienis jo valgis tapo kūrinio, kurį sudaro nutapytos 32 skardinės – po vieną kiekvienam iš skonių, kuriais tuo metu prekiavo „Campbell's“, tema. Pasak dailės kritikų, kartodamas beveik identišką vaizdą, A. Warholas pabrėžė produkto pakuotės vienodumą bei visuotinumą ir paneigė tapybos kaip išradingumo ir originalumo priemonės idėją.

Beje, publikai parodytos sriubos skardinės tapo labiausiai kritikuojamu jo kūriniu. „Ar tai menas?”, – baisėjosi meno kritikai, piešiniuose įžvelgdami tik reklamą. Nepaisant to, mūsų dienomis šios skardinės yra vertinamos kaip vienas brangiausių popmeno darbų. 

Ir, įdomumo dėlei, – A. Warholo darbų muziejus, bene didžiausias vieno menininko muziejus, kuriame eksponuojami jo darbai ir asmeniniai daiktai, veikia Pitsburge, JAV. 
 

52795
130817
52791