„DPD Lietuva“ Vilniuje dirbs su 60 komercinių elektromobilių

Nuo antradienio DPD Lietuva Vilniuje pradeda naudoti 2 mln. Eur kainavusį naujų komercinių elektromobilių parką, kuriais bus išvežiojamos siuntos.
Bendrovė praneša į aplinkos neteršiančias transporto priemones ir joms reikiamą infrastruktūrą investavusi apie 2 mln. Eur. DPD Lietuva vadovai Vilniuje surengtoje konferencijoje patvirtino, kad šis sprendimas padidins veiklos kaštus, tačiau sumažins aplinkos taršą. Deklaruojama, kad dabar 60 Vilniuje pradedančių dirbti 60 VW e-Crafter elektrinių furgonų metinę įmonės veiklos taršą sumažins 270 tonų CO2.
Grupės mastu esame pasižadėję iki 2025 m. sumažinti CO2 emisiją vienai siuntai 30%, o šalies lygmeniu esame įsipareigoję siuntas pristatyti, tausodami aplinką, aiškino Robertas Vilkaitis, bendrovės generalinis direktorius.
Specialiai 60-iai elektromobilių įmonėje įrengtos 62 įkrovimo vietos, iš kurių dvi yra didelės galios, o likusios 11 kW, skirtos naktimis įkrauti furgonus. Toks sprendimas reikalavo ir padidinti įmonės logistikos centre esančio elektros įvado galią, ir suderinti visų elektromobilių įkrovimo grafikus, siekiant tolygiai paskirstyti turimą elektros galią.
Parama padidino apimtį
DPD Lietuva vadovas pasakojo, kad prie šio projekto įgyvendinimo prisidėjo tiek Volkswagen importuotojai, tiek elektros stoteles įrengusi Kauno įmonė Elinta Charge, tiek ir finansinę paramą perkamiems elektromobiliams suteikusi Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) prie Aplinkos Ministerijos.
Kalbėdamas apie valstybės suteiktą paramą atnaujinant automobilių parką, R. Vilkaitis akcentuoja, kad įmonė sprendimą investuoti į elektromobilius buvo priėmusi dar prieš paskelbtą programą verslo įmonėms, tačiau atsiradus jai, pasinaudojo parama ir nusprendė padidinti permainų mastą.
Iš pradžių planavome įsigyti 50 elektromobilių, tačiau gavę paramą, šį skaičių išauginome iki 60-ties. Parama, kurios teikimą koordinuoja APVA, mus maloniai nustebino, sako DPD Lietuva vadovas. Jis sako, kad nepaisant valstybės paramos, investicija į elektromobilius iš verslo pusės šiandien vis dar yra rizikinga.
Vertinant vien ekonomines aplinkybes, elektromobiliai kol kas nėra itin racionali alternatyva tradiciniams variantams dyzeliniams mikroautobusams. Aplinkai draugiškų transporto priemonių kaina gali būti net du ar tris kartus aukštesnė nei pastarųjų modelių. Tuo pat metu kyla ir kiti iššūkiai, pavyzdžiui, infrastruktūros sukūrimas ar įvairūs logistiniai apribojimai mažesnis atstumas, kurį vienu įkrovimu gali nuvažiuoti elektromobilis, temperatūros įtaka baterijos talpai ir kt.
Dėl to privalėjome įrengti papildomas įkrovimo stoteles, keisti įprastus maršrutus, numatyti papildomus greito krovimo sprendimus dienos eigoje, apgalvoti elektromobilių pakeitimus gedimo ar išsikrovimo atveju ir daug kitų aspektų, kurie nebūdavo aktualūs eksploatuojant automobilius su vidaus degimo varikliais. Vis dėlto visi šie nepatogumai buvo laikini, o kartą radę į juos atsakymus, ateityje to daryti nebeturėsime, teigia R. Vilkaitis.
Siuntų tarnybos vadovas taip pat sako, kad apsisprendimą pirkti elektromobilius paskatino ir tai, kad rinkoje atsirado tinkamo dydžio modeliai, o vairuotojai vertina tyliai veikiantį elektros motorą bei galimybę akumuliatorių įkrovimo metu iš anksto pašildyti saloną.
Vykdo daugiau projektų
Prieš įsigydama iki šiol didžiausią, vienoje vietoje įkraunamų komercinių elektromobilių parką, DPD Lietuva jau dvejus metus bandė mažesnį elektra varomą Nissan e-NV200. Kiti taršą mažinantys įmonės projektai buvo Naujamiestyje įrengtas siuntų rūšiavimo mikro centras, iš kurio siuntas į Senamiestį ir centrą kurjeriai pristato pėsčiomis, elektriniais paspirtukais ar triračiais.
R. Vilkaitis sako, kad 2023 metais Vilniuje ketinama elektrifikuoti visą Vilniuje dirbančių furgonų parką. 2027 metais tą patį ketinama padaryti penkiuose didžiausiuose šalies miestuose, o 2030 m. elektrifikacija turėtų pasiekti visus šalyje veikiančius įmonės skyrius.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti