Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

56
  • 2024-10-04T07:37:09+03:00

    Pakitusios geopolitikos sąlygomis...

    • 2024-10-04T08:43:48+03:00

      Visiškai sutinku... vz.lt...

    • 2024-10-04T09:09:41+03:00

      exactly

    • 2024-10-04T10:50:12+03:00

      Nesutinku dėl tokio tiesmukiškai vienpusiško pobūdžio. Manyčiau, kad DAUGELIU atveju manymas, kad "prie ruso buvo geriau" yra zyzla-mentaliteto, pastiprinto sąmoningu ar pasąmoningu nenoru palyginti gyvenimo tada ir dabar, pasekmė. (Zyzla-mentalitetas yra polinkis visur -dabartyje bei ateityje- įžiūrėti tik neigiamus dalykus bei dėl visko kaltinti valdžią, kuri zyzlų supratimu, turėtų jais pasirūpinti :). P.S.: nesutinku net su formuluote "prie ruso", nes tada gyvenome ne "prie", bet "po rusu [ruso padu]".

    • 2024-10-04T10:59:47+03:00

      Taip ir nesupratau, su kuo nesutinkate :) :) :)

    • 2024-10-04T11:03:39+03:00

      Nesutinku su vienareikšmišku "jei pvz. didelė dalis žmonių mano, kad prie ruso buvo geriau, tai ne ruso problema, o mūsų valdžios."

    • 2024-10-04T14:20:52+03:00

      https://en.wikipedia.org/wiki/Electoral_threshold

  • 2024-10-04T08:10:20+03:00

    Gyvename pasaulyje, kur kitaminčius taip paprasta apšaukti idiotais, vatnikais tautos priešais. Turime keistą situaciją, kai Lietuvoje politinėmis partijomis pasitiki tik 7% (apklaustųjų) o už Vaitkų prezidento rinkimuose balsavo virš 7%. Kiek iš tų 7% balsavo už Vaitkų, kiek prieš sistemines partijas čia jau kitas klausimas. Ant nosies kabo seimo rinkimai. Pasiklausius debatus – darosi baisu. Norėtųsi balsuoti už kažką sisteminio. Bet visos partijos atrodo kaip populistai. Tik vieni tą maskuoja išmaniau. O kai pasižiūri į kandidatu seiman deklaracijas.. kyla dar daugiau klausimų.

    • 2024-10-04T08:37:12+03:00

      1. Zmones, palaikantys imperines ruzzijos ambicijas, ir skleidziantys melaginga kremliaus propaganda ir yra teisingai vadinami vatnikais ar zombiais. Cia nereikia maisyti demokratines vertybes ir debatus tipo ar 5.65% skirti medicinai ar 5.67% su samoningai ir tikslingai skleidziama dezinformacija, kuri is esmes gresia musu salies suverinitetui ir saugumui. O ar vatnikai skleidzia dezinformacija ar del savo nesugebejimo atskirti tiesa nuo melo ar del kitu dalyku - tai yra nesvarbu. 2. Kad dabar visos (nors is tikruju ne visos ir ne visiskai) partijos atrodo kaip populistai tai cia paciu populistu ir zmoniu ju palaikanciu deka. Ir cia yra ne tik Lietuvos problema. Su populizmu reikia kovoti, ir vienas is pigesniu budu - apsimesti jais. Gauti mastancia ir samoninga visuomene daug sunkiau.

    • 2024-10-04T09:06:38+03:00

      Na, Vaitkus tai klinikinis atvejis, bet jis gerai parodo bendrą visuomenės nuovargį. Tikiu, kad tai yra balsavimo prieš pasekmė. O vanikais "patriotai" vadina visus iš eilės. Keli klausimą dėl tankų reikalingumo Lietuvoje - esi vatnikas. Nepalaikai "net-metering" esi vatnikas. Nepatinka "drakonų žudiko" eilinis išsišokimas - esi vatnikas. Nuoširdžiai perskaičiau visų vienmandatininkų mano rinkimų apylinkėje kandidatų biografijas. Nėra nei vieno, už kurį norėtųsi balsuoti.

    • 2024-10-04T10:51:49+03:00

      Labai teisingai pasakyta.

    • 2024-10-04T11:04:38+03:00

      Tai papasakok, kaip kovoti su populizmu ir kaip gauti mastancia ir samoninga ( sic ! ) visuomene ?

    • 2024-10-04T11:40:52+03:00

      Kai piliečių pareigos dydis ("duoklė") valstybei (mokesčių mokėjimas yra vienas iš jų ir dažnu atveju didžiausias) bus susietas su piliečio balso svoriu balsuojant, tada pradėsime rinkti į valdžios institucijas ne populistus, o valstybininkus. Dabar gi kiekvienas liumpinas (tas kuris daugiau gauna iš valstybės dayugiau, nei jai duoda) turi tokia pat balso teisę kaip ir tas kuris tiesiogiai (per mokesčių mokėjimą) ir/arba netiesiogiai (dalyvavimas valstybės valdyme, socialiniuose projektuose ir pan.) daug daugiau įneša/duoda valstybei. Sugalvoti kaip kiekvieno piliečio indėlį pasverti yra tikrai iššūkis, bet dabartinės technologijos yra taip toli pažengusios, kad sukūrus pačius principus juos techniškai realizuoti būtų visai realu.

    • 2024-10-04T13:01:13+03:00

      lyg ir nesunku atskirti, kur dėstoma pozicija orientuota į mūsų valstybės vystymą konstituciškai pasirinkta demokratijos kryptimi, o kur taškomasi svetimų propagandistų paruoštais paistalais, turint tikslą įpiršti svetimą mums totalitarinių režimų mąstyseną (pvz., "draugaukime ir mylėkime Rusiją, kuri tada mylės mus", nes esame maži ir silpni. Acha, švies taiki Maskvos saulė, gersime kartu vodką, užkąsdami mūsų dešromis... Na jei ir žudys rusai ką nors, tai tik ukrainiečius, kuriuos vadina "neliudi", tiesa?). Visą retransliuoja naivūs ir labai parankūs idiotai arba nesugebėje savęs realizuoti šiame gyvenime, bet labai pretenzingi savo asmeniui veikėjai, matantys galimybę iš pradžių su propaganda ir finansine parama tapti reikšmingais taikiu keliu. Nepavykus - yra B scenarijus, kurį Kremlius jau buvo įgyvendinęs 1940 m. ir kurį dabar įgyvendina Ukrainoje. Štai ir dirba vardan tos... Rusijos ir savęs.

    • 2024-10-04T13:12:25+03:00

      Tai juk pvz. Mockus, Rubicon su savo 'duokle' sudalyvavo valstybės valdyme (visų kitų nelabai žinome, nors garantuotai yra), nori visa tai legalizuoti? Kad valstybę valdytų maximiniai, senukiniai, girtekiniai ir kiti 'duoklininkai'? Grįžtume į feodalizmą per pirmą kadenciją.

    • 2024-10-04T13:22:52+03:00

      Jei sistema kaip pasverti kiekvieno piliečio indėlį bus objektyvi (kiek tai realiai įmanoma), tai valstybę nevaldys maximiniai, senukiniai, girtekiniai ir panašiai, bet aiškiai mes nueisime nuo dabartinės sistemos kai valdžia yra išrenkama liumpinų (tas kuris daugiau gauna iš valstybės dayugiau, nei jai duoda) balsais, todėl ir sprendimai valstybės mastu yra orientuoti ne į Valstybę, o į tuos kurie stovi ištiesę ranką - gyvename totalaus socializmo sąlygomis su kapitalizmo elementais ...

    • 2024-10-04T13:43:12+03:00

      Rusijoj irgi kartele i parlamenta partijom yra 7%, kuria cia siulo VZ :))

    • 2024-10-04T13:44:26+03:00

      P.S. Rask nors viena demokratine sali, kurioje patekimo i parlamento riba partijai 7%. Nerasi. Netgi sunkiai rasi su 5%. jos arba nera, arba yra 3-4%.

    • 2024-10-04T15:31:12+03:00

      jūs čia apie demokratiją, rimtai? :))) Turbūt linksmiausias šiandienos komentaras.

    • 2024-10-10T17:13:47+03:00

      manau, kovoti su populizmu reiktų atsakant į populistų bandomus kelti klausimus ir pateikiant bent trumpą argumentaciją. dabar dažnai atrodo, kad taip vadinamosios „rimtos“ partijos ignoruoja kai kuriuos populistų klausimus.

  • 2024-10-04T08:57:34+03:00

    ne procente esmė. jei kagebisto upaskio nesutvarkė ir ne ministru leido būti, juodąją buhalteriją nebaudžiamai vesti, tai procentas nepadės

  • 2024-10-04T09:51:14+03:00

    +30 metų gyvename su šita rinkimų sitema ir esama konstitucija. Ir nereikia kiekviena kartą nukritus lapui, pradėti drebėti ir skubėti kažką keisti. Turime visada gana margą seimą , turime atsvarų sitemą. Nesiblaškykime, o jei kas nervuoja ir nepatinka tai visda "sisteminės" partijos gali dirbti geriau ir daryti mažiau nesamonių.

  • 2024-10-04T10:41:01+03:00

    Ar tikrai visada geriausia viską riboti/neleisti - po to ir matome pasekmes, kad daug naujų atsiranda dalyvių, kurie įvairiai žada. O kodėl neklabama apie elektroninį balsavimą - juk daug daugiau būtų dalyvaujančių, tik nereikia pasakoti, kad negalima apsaugoti nuo kibernetinių atakų. Tada daug kitų paslaugų irgi būtų galima neleisti, nes irgi gali būti nulaužtos.

    • 2024-10-04T11:03:57+03:00

      Būtent, kad elektroninis balsavimas suteikia neribotas galimybes manipuliacijoms. Ne veltui elektroninis balsavimas pats priimtiniausias Putino Rusijoje būdas, paskutinių rinkimų į Dūmą metu Rusijos didžiųjų miestų gyventojus tiesiog vertė balsuoti elektroniniu būdu, rinkimų apylinkėse tekdavo reikalauti popierinių biuletenių. Na, aišku, tokį totalų elektroninį falsifikavimą galima suorganizuoti tik pačios valstybės rankomis, iš šalies vargiai įmanoma. Bet seną gerą balsavimą popieriniais biuleteniais sufalsifikuoti reikia daug daugiau pastangų, resursų, na ir pastebėti ir užfiksuoti tokį falsifikavimą daug lengviau.

    • 2024-10-04T11:22:13+03:00

      Bet seną gerą balsavimą popieriniais biuleteniais sufalsifikuoti reikia daug daugiau pastangų, resursų, na ir pastebėti ir užfiksuoti tokį falsifikavimą daug lengviau. ------------------------------------------------------------- Balsuojant gyvai to padaryti faktiskai neimanoma, jei yra stebetojai, ju ataskaitos ir saugomi biuleteniai VRK fiziskai.

    • 2024-10-04T11:54:51+03:00

      Š.Korėjoje balsuojama popieriniais biuleteniais - ir ten nuolat Kim III-iojo chebrytė surenka 98.5% visų registruotų rinkėjų balsų😂

  • 2024-10-04T10:47:07+03:00

    "Naudingi idiotai" valdžioje per covid pandemiją už pasivaikščiojimą miške baudė, išvažiuoti iš gyvenamosios vietos ir aplankyti senelius draudė, LGBT propagandą į mokyklas stūmė ir t.t. ir pan. Tad atėjus rinkimų laikui turim ką turim, beliko nuspręsti, kurį "naudingą idiotą" rinkti 4 metų kadencijai.

    • 2024-10-04T13:05:37+03:00

      Aplankyti senelius covid metu... Palikimo norisi greičiau?

    • 2024-10-04T13:10:51+03:00

      o tu gal genijus ar mažų mažiausiai Nobelio premijos laureatas esi ir buvai tikras, kad nežinomo visuso covido pandemija nebus baisesnė už marą, nuo kurio 14 a. mirė trečdalis Europos gyventojų (apie 34 mln. žmonių). Tauzija, mat dabar visažinis kietuoliis, o gal toks ir yra juo apsimetantis idiotas?

    • 2024-10-04T13:22:26+03:00

      O tamsta, matau, savo seneliais rūpinatės tik dėl palikimo?:) Nebūtų palikimo, tai kam jie tada reikalingi, ane? Pas mane tai kitaip, todėl ir spręsti dėl lankymo/nelankymo norisi patiems kartu su seneliais.

    • 2024-10-04T13:25:10+03:00

      Ne genijus, bet pandemijos metu sveiko proto turėjau daugiau nei tamsta čia pliurpiantis apie 14 a. marą ir belyginantis jį su covid:)

    • 2024-10-04T15:26:51+03:00

      kai kurie ligoniai save laiko sveikais. Jei nesi iš jų tarpo, vadinasi mano paskutinė prielaida (žiūr. aukščiau) yra teisinga.

    • 2024-10-04T15:42:30+03:00

      Tamstai tik saviguoda ir beliko:)

    • 2024-10-04T15:52:05+03:00

      kodėl švedai neišsigando? Todėl, kad politikai klausė mokslininkų, o mokslininkai nepadlaižiavo politikams. Covido virusas buvo viena iš koronaviruso atmainų. Pirmą kartą koronovirusas buvo nustatytas prieš 50 metų.

  • 2024-10-04T11:02:18+03:00

    23 partijos "gana jaunos demokratijos požymis"? Sakyčiau, kad tai yra vis dar neišsivadėjusio daugelio rinkėjų socialinio-politinio infantilumo požymis. Vis dar turime daug tokių, kurie mano, kad tai valdžios priedermė nuodugniai pasirūpinti jų gerove (duoti didesnes algas, sumažinti kainas, mažiau apmokestinti ir daugiau išdalinti iš biudžeto, ir kt.) ir naiviai tiki tai pažadančiais. Tokioje sociopsichologinėje terpėje ir tarpsta tos nuolat išdygstančios "gelbėtojų" ir "gerovės dalintojų" partijos. Kurios dažniausiai gimsta, išsilaiko 1-2 politinius sezonus (rinkimus) ir...tyliai numiršta, o jų vietoje - stoja kitos. Ne kol yra mulkių, tol bus ir juos mulkinančių. (Mozės laikais prireikė 40 metų, kad išmirtų ex-vergai ir užaugtų nauja ir veržli laisvės karta. Dabar vidutinė gyvenimo trukmė gerokai ilgesnė, tad, matyt, prireiks 50 ar 60 laisvės metų).

    • 2024-10-04T11:14:18+03:00

      Tavo nuomone, kodel rinkimus laimejo " gelbetoju " partijos Austrijoje, Olandijoje, stovi ant slenkscio Vokietijoje, tik grubiu polit. manipuliaciju deka vis apzaidziamos Prancuzijoje ? Ar paminetos salys laisves salygomis gyvena trumpiau nei 60 m.?

    • 2024-10-04T11:47:56+03:00

      Žr. pacituotą "VŽ" ištarmę: rašiau apie partijų skaičiaus sąsajas su "jauna demokratija", o ne apie radikalių partijų laimėjimus. (Pagal tamstą, tos paminėtos šalys vis dar turi "jauną demokratiją"?) P.S.: Suprantu, kad kiauliagnio vaikystė gali išugdyti sunkiai atsikratomus įpročius familiariai tujinti nepažįstamus asmenis, bet gal pavyktų bent apsimesti kultūringu žmogumi? :)

    • 2024-10-04T14:20:42+03:00

      Taip būtent 23partijos daug žadančios duoti. Ir negirdėjau nė vienos kuri sakytu: mažinsim biurokratų skaičių, valstybės reguliavimą, mokesčius, paslaugas ir t.t. Visos partijos nukrypusios į kairę vienodi komunistai.

    • 2024-10-04T16:07:52+03:00

      sakyčiau, paties (atsiprašau , JŪSŲ) komentaras po "P.S." labai panašus į hipsterio, kuriam iš po kelnių kyšo vyžos :)

    • 2024-10-04T16:21:37+03:00

      sociopsichologinėje terpėje ir tarpsta tos nuolat išdygstančios "gelbėtojų" ir "gerovės dalintojų" ------------------------------------------- Uzingriduk, o ka zadejo tavo mylimi koncervai? Nieko nezadejo eidami i valdzia 2020 m.? Zadejo nerealius skaidrumo standartus. Kur jie? Juk dauguma tikejo.

    • 2024-10-04T16:23:45+03:00

      P.S. Dar gi zadejo tikrus technokratus ir profesionalus vyriausybej. Kur tie profesionalai? Perzvelgus CV tai ten dauguma analfabetai. O juk zmones tikejo dauguma. Tokie pat gelbetojai.

    • 2024-10-08T16:05:10+03:00

      Rožinis chamuk , tavo kliedesiai neverti komentarų. Eik, atsigerk šalto vandenuko ir kaukštelk galvytę į durų staktą, gal praeis.:)

    • 2024-10-08T16:06:19+03:00

      Nemanau. Kokio kitokio komentaro vertas pašnekovus nuolat tujinantis chamas?

  • 2024-10-04T11:41:25+03:00

    Ne Konstitucija kalta, kad įvairūs prisiplakėliai/chunveibinai/ padlaižiai sugebėjo per paskutinius 32 m. taip sušikti padėtį Lietuvoje, kad "prie ruso buvo geriau". Ačiū partijai Tėvynei už talonus patalynei- atsiprašau, už priėjimą prie lovio

    • 2024-10-04T11:51:49+03:00

      Na ir kuo gi ta padėtis tokia "sušikta"? Ji ką, blogesnė, nei 2014 metais? 2000 metais? o gal net 1995 m.? Anais laikais nebuvo verkaujančių, kad "prie ruso buvo geriau"? Aha, kaipgis: buvo - ir gerokai daugiau, nei dabar. Puikiai pamenu prieš 20-25 metus mirgėjusius internete komentarus (įskaitant ne vieną "duodu max 5 metus iki Lietuva užsilenks" :))

    • 2024-10-04T13:08:49+03:00

      Kokia padėtis Lietuvoje? O gal tiesiog reikia nebūti paskutoniu avigalviu, nematant kiek kartų gerilesnė padėtis yra dabar?

    • 2024-10-04T13:29:19+03:00

      Geresnė tai geresnė, bet apsimetinėti kad viskas gerai gal irgi nereikėtų: 1) https://www.delfi.lt/verslas/verslas/is-kaimynu-lenku-kritika-del-lietuvos-keliu-ties-pasieniu-baigiasi-europa-120054669 2) https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/vpt-isnarste-pirkimus-kuriuos-laimejo-foxpay-sudare-salygas-uzsikelti-ikainius-120054363

    • 2024-10-04T15:37:03+03:00

      o tai kas ir kur apsimetinėja, kad VISKAS GERAI? Idealių valstybių nėra, net ir tavo brukama lenkų kritika dėl lietuviškų kelių tiesimo neįrodo, Lenkijos idealumo. Na, bet, galite susipažinti, prosze panu: Poles see what's happening. The survey results are disturbing: https://wiadomosci.wp.pl/polacy-zle-oceniaja-sytuacje-w-kraju-najnowszy-sondaz-6989137935760352a

    • 2024-10-04T15:44:00+03:00

      O kas ir kur sakė, kad Lenkija ideali? Pats sugalvojot ir pats paneigėt?:)

    • 2024-10-04T16:03:24+03:00

      na, bent jau LT kelių kokybės klausimu turbūt sutiksite, kad "prie ruso" keliai buvo geresni :))

    • 2024-10-08T16:03:03+03:00

      Kai kurie keliai buvo geresnės kokybės, kiti - ne. Gal netgi vidutiniškai pablogėjo, nors neturiu tam duomenų. Tačiau nemanau, kad kelių būklė yra šalies ekonominio lygio ar pažangsos indikatorius. Prieš 30 metų Ispanijos kelių būklė buvo pastebimai geresnė negu Airijos, nes ispanai gaunamas iš ES fondų lėšas kišo į kelius ir tiltus (o airiai - į mokslo bei technologijų vystymą). Nežinau, kaip šiandien (daugel metų nebuvau Airijoje), bet sutikite, kad ekonominkos lygio požiūriu jas net sunku lyginti.

  • 2024-10-04T15:14:40+03:00

    Autoriui reiktų pasižiūrėt toliau JAV. Nemažai senų demokratijų turi ne 2-3 partijas. O kaip tik JK ir JAV su dėl rinkimų sistemos susiformavusia oligopolija yra linksniuojamos dėl demokratijos trūkumo.

  • 2024-10-04T15:19:37+03:00

    Oi kiek botų susirinko, net žalia girelė linko. VZ turit botų problemą komentaruose, galbūt jau pribrendo laikas atsisakyti komentarų funkcijos? Nepanašu, kad ji neša didelę vertę. Manyčiau, anaiptol - devalvuoja gerą turinį.

    • 2024-10-04T16:05:12+03:00

      :) Įdomiai čia tamsta, norit atsisakyti komentarų, bet pats kažkodėl perskaitęs straipsnį lendat į komentarų skiltį:) Kitaip sakant, negerbiat nei savo nuomonės, nei savęs.

    • 2024-10-04T16:19:24+03:00

      Atsisakyk tos funkcijos. visiems palengves, kloune.

  • 2024-10-04T16:22:40+03:00

    Bandant suprasti šiuolaikinės politikos tendencijas, siūlyčiau perskaityti knygą lt kalba "Nacionalpopulizmas: maištas prieš liberaliąją demokratiją". Vertinant dabar LT vykstantį priešrinkiminį vajų, regis, visos partijos - tiek sisteminės, tiek nesisteminės- užsiima populizmu.

    • 2024-10-04T16:26:14+03:00

      t.y. pažadų nevykdymu.

  • 2024-10-09T12:47:08+03:00

    Vadino mastancius žmones idiotais dabar baisu kara kariauja ...

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791