Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-24 12:38
2025-11-21 11:10
2025-11-20 12:08
2025-11-16 16:07
2025-11-13 15:42
2025-11-08 12:45
2025-10-31 09:52
2025-10-25 13:47
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Reikšmingesnis kiekis automobilių baterijų iš Lietuvos į perdirbimo gamyklas turėtų patekti maždaug po 5 metų, kai esamų elektromobilių talpa dėl tūkstančių įkrovimo ciklų turėtų sumažėti iki 40-70%. Viename automobilyje yra maždaug tiek baterijų talpos kiek tūkstantyje telefonų. Tai reiškia, kad perdirbimo pajėgumai kurie dabar siekia 50% padvigubės kai kasmet po penkių šimtų automobilių baterijų bus atiduodamos perdirbti. Tiesa, daugelis baterijų perdirbimo procesų yra patentuoti, todėl dažnai laikomi paslaptyje. Prieš perdirbant baterijas jas tenka išardyti, o šis procesas priskiriamas prie pavojingų ir reikalauja griežto perdirbimo proceso reikalavimų laikymosi. Baterijų perdirbimo procesai yra skirstomi į cheminius, terminius ir biocheminius. Kol kas labiausiai paplitę cheminiai, kurie sukuria daugiausiai antrinių cheminių medžiagų junginių.