Vadovų MBA studijų nauda – postūmis kurti naujus verslo modelius

Publikuota: 2019-03-06
Prof. dr. Thomas Osburgas iš Fresenius verslo mokyklos Miunchene.
Prof. dr. Thomas Osburgas iš Fresenius verslo mokyklos Miunchene.

Į komandas susibūrę skirtingų įmonių Lietuvoje vadovai sprendžia užduotį, kaip versle panaudoti skaitmenines technologijas. Užduotį vadovams padiktavo ISM Vadybos ir ekonomikos universitete viešintis profesorius Thomas Osburgas iš Fresenius verslo mokyklos Miunchene. ISM universitetas tapo pirmuoju universitetu Lietuvoje, siūlančiu visiškai akredituotą Vadovų MBA studijų programą. Šias studijas baigę aukščiausiojo lygmens vadovai iš karto imasi įgyvendinti pokyčius ir praktiškai diegti inovacijas.

Į Lietuvą atvykstantys žinomų verslo mokyklų lektoriai susipažįsta su studijuojančiais vadovais ir netrukus ima dalytis vertingomis žiniomis bei įžvalgomis.

Pakviestas dėstyti į Vadovų MBA studijų programą ISM universitete prof. dr. Th. Osburgas susidomėjęs seka studentų diskusiją ir pakursto intrigą netikėtais pavyzdžiais, kaip pažangus verslas išnaudoja skaitmenines technologijas, kad suteiktų papildomą vertę vartotojams, sumažintų veiklos kaštus ar sukurtų naują verslo modelį.

Pokyčių centre – žmonės

Ne vieną dešimtmetį tarptautinėse verslo kompanijose dirbęs ekspertas domisi ir tyrinėja inovacijų, rinkodaros, tvarumo, skaitmeninės transformacijos temas. Anot prof. dr. Th. Osburgo, vykstanti transformacija paveikia ištisas sistemas – vertybes, visuomenes, valstybes, industrijas, kompanijas ir, galiausiai, atskirų individų gyvenimo būdą. „Pasikeičia ne vien, ką, kur ir kada veikiame. Pokyčiai paveikia mūsų tapatybę – keičiasi tai, kas mes esame“, – pabrėžia profesorius iš Vokietijos.

Vadovų MBA studijų lektorius pastebi, kad šiandien dalyvaudami skaitmeninėje transformacijoje verslo lyderiai pernelyg daug dėmesio skiria technologijoms ir mažai kalba apie žmones, jų gebėjimą priimti inovacijas ir prisitaikyti prie naujų sąlygų. „Permainos privalo turėti labai aiškų tikslą, kurį supranta ir palaiko visi organizacijos nariai. Todėl šiuolaikiniams verslo lyderiams tenka atlikti daug komunikacijos užduočių. Jiems būtini vadinamieji minkštieji įgūdžiai. Juk įkvėpti ir entuziastingi komandos nariai padeda atrasti nuostabių galimybių, pavyzdžiui, pasiūlo idėją naujam verslo modeliui“, – teigia prof. dr. Th. Osburgas.

Mokslininko teigimu, skaitmenizacija skatina kurti platformas, naudotis duomenų mokslu ir dirbtiniu intelektu, tad žmonių poreikius patenkina ne daiktai, o paslaugos. „Šiandien viskas tampa paslauga. Net didžiausi automobilių pramonės koncernai jau kalba ne apie automobilių pardavimus, o apie mobilumo paslaugų paketus, kai vartotojai transporto priemonę gauna tik tada, kai jos išties prireikia“, – pavyzdį pateikia ekspertas.

„Kita vertus, skaitmeninė transformacija neturi būti suvokiama kaip prievolė kurti naują verslo modelį. Technologijos gali paveikti labai smulkius aspektus, pavyzdžiui, sumažinti atitinkamus kaštus, paskatinti nedidelius patobulinimus ir inovacijas. Taigi, pokytis versle nebūtinai yra revoliucinis“, – priduria profesorius.

Profesoriaus įžvalgos – ir iš kasdienybės

Svečias pripažįsta, kad nuolat girdi kalbas, jog naujos technologijos nušluos senąsias. Tarsi paneigdamas šią nuomonę prof. dr. Th. Osburgas į diskusiją įterpia kasdienių pavyzdžių: „Pastebėjau, kad Miuncheno oro uoste ne vienas žmogus šiandien skaitė popierinę knygą. Vadinasi, jų pasirinkimas geriausiai patenkino tuo metu buvusį poreikį. Prisipažinsiu, aš taip pat skaitau popierines knygas – mėgaujuosi atostogaudamas paplūdimyje. Gulėdamas pliaže galiu skaityti visą dieną. Tačiau saulei leidžiantis skaityti knygą man tampa nepatogu – pavargsta ranka, sumažėja šviesos ir dėl to kenčia akys. Tada išsitraukiu savo elektroninę skaityklę – ekranas šviečia, įrenginys plonas ir lengvas – galiu laikyti dviem pirštais. Taigi, technologijos tiesiog užtikrina, kad galiu rinktis, kas konkrečiu metu man yra geriausia. Tai yra viena iš pamokų verslui – mąstyti ir identifikuoti, kokie gali būti net ir labai trumpalaikiai, momentiniai vartotojų poreikiai“.

Įgytas žinias jau pritaikė praktiškai

Kada skaitytojai renkasi elektronines, o kada – popierines knygas, puikiai supranta ir „Pegaso“ knygynų tinklą valdančios bendrovės „ALG knygynai“ generalinė direktorė Lina Zairienė. Pernai Vadovų MBA studijas baigusi L. Zairienė teigia, kad būtent su aukščiausiojo lygmens vadovais ir puikiais dėstytojais ISM universitete praleistas laikas paskatino įgyvendinti inovatyvius sumanymus.  

nuotrauka::1 left

„Kartu su komanda sudėliojome naują verslo modelį ir atidarėme naujos koncepcijos parduotuvę „Panoramos“ prekybos centre Vilniuje. Taigi mažmeninės prekybos sektoriuje praktiškai pritaikiau Vadovų MBA studijų metu įgytas žinias – keičiau struktūrą, apibrėžiau funkcijas, kėliau iššūkius ir t. t. Kurti pokyčius ir matyti, kad sumanymai dera tarpusavyje bei atitinka pažangias užsienio praktikas, yra didelis malonumas. Įsitikinau, kad Vadovų MBA studijos yra puikiai pritaikytos šiuolaikiniam verslui ir lyderiams“, – teigia L. Zairienė. Pašnekovė įsitikinusi, programa yra labai novatoriška, dėstytojai kompetentingi, gerai pasirengę, galintys pateikti įvairių pavyzdžių, įžvalgų iš naujausių tyrimų, o svarbiausia – itin taiklių, esminių klausimų, kuriuos kiekvienas Vadovas 4.0 turi apmąstyti, kad rastų atsakymus.

„Visą savo gyvenimą gyvenu Lietuvoje, todėl galbūt pasąmoningai verslą Lietuvoje matau kaip vienintelę teritoriją. Tuomet dalyvauju studijose ir suprantu, kad perprantu globalų požiūrį, atrandu kryptis, kur link juda tarptautinis verslas. Taip pat suprantu, kad Lietuva nėra atskira sala – mūsų verslai ir organizacijos priklauso tam pačiam globaliam kontekstui, mus veikia panašios įtakos ir transformacijos, – dalijasi L. Zairienė, – Vadovų MBA studijų programai atrinkti pirmaujančių užsienio verslo mokyklų lektoriai visiškai patenkino mano lūkesčius, nes atskleidė ekonomines, vadybines, socialines šių dienų tendencijas ir padėjo globalius reiškinius atrasti Lietuvoje. Jie įkvėpė mus naujiems sumanymams net ir kasdienėje asmeninėje veikloje“.

Praturtėjo kitų vadovų patirtimi

Anot L. Zairienės, per metus trunkančias Vadovų MBA studijas vyksta unikali dėstytojų ir studentų sąveika, persmelkianti tobulėjimo ir bendradarbiavimo dvasia. „Studijuoti susirenka skirtingų sričių ir sektorių vadovai. Dalijamės unikalia patirtimi, kartu sprendžiame vieni kitų problemas, diskutuojame, atrandame unikalių savo organizacijų savybių. Tai suteikia labai daug žinių ir naudos“, – įsitikinusi bendrovės „ALG knygynai“ generalinė direktorė L. Zairienė.

Bendrovės vadovė prisimena, kad jau kurį laiką ieškojo studijų, kurios galėtų patenkinti jos poreikius ir atspindėtų šių dienų verslo iššūkius. „Vadovų MBA studijas pasirinkau dėl dviejų priežasčių. Pirma, ši studijų programa Lietuvoje yra įgyvendinama pirmą kartą, yra visiškai akredituota ir patvirtinta Studijų kokybės vertinimo centro. Suteikiamas Verslo administravimo (MBA) vadovams magistro laipsnis ir dvigubas ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto ir Kauno technologijos universiteto diplomas. Antra, studijų programa labai išplečia akiratį, nėra skirta gilintis į vieną siaurą sritį, o padeda suvokti globalų vaizdą, plačią dėlionę. Daug dėmesio skiriama strateginiam mąstymui, gebėjimui kurti viziją, taip pat lyderystei ir savirefleksijai“, – pabrėžia L. Zairienė.

Lyderystės iššūkių kyla ne tik versle

Ne veltui savo paskaitose prof. dr. Th. Osburgas akcentuoja Vadovo 4.0 lyderystės svarbą. Apie lyderystę kalba ir kiti Vadovų MBA studijų lektoriai, atvykę iš garsių užsienio verslo mokyklų: Londono aukštosios ekonomikos ir politikos mokslų mokyklos (LSE), Danijos technologijos universiteto (DTU), Vienos ekonomikos ir verslo universiteto (WU) ir kitų. ISM Vadovų MBA studijų programoje lyderystei skirtas vienas iš keturių modulių, kuris tęsiasi 12 mėnesių – visą studijų laikotarpį.

Pasak prof. dr. Th. Osburgo, šiandien verslo lyderio ir Vadovo 4.0 laukia ne tik su technologijomis ir organizacijos kultūra susiję iššūkiai. Profesorius atkreipia dėmesį, kad lyderiams tenka pripažinti, jog didelė dalis visuomenės nėra pasirengusi ir kartais net priešinasi skaitmenizacijos pokyčiams, inovacijoms. „Greta kitų lyderio iššūkių itin svarbios tampa edukacijos ir komunikacijos užduotys. Juk technologinis neraštingumas gali sužlugdyti net labai pažangius pasiūlymus ir inovacijas. Taigi vadovai įsipareigoja įrodyti, kad naujos technologijos visuomenei suteikia išmatuojamos vertės ir daro gyvenimą geresnį, – teigia svečias iš Vokietijos, – Inovacija tampa ne viskas, ką sukuria išradėjai, o tik tai, ką vartotojai priima. Tad reputacija ir pasitikėjimas yra labai svarbūs“.

Dalyvaudami profesoriaus iš Miuncheno paskaitoje antrosios Vadovų MBA laidos studentai diskutuodami nagrinėja teoriją ir praktinius pavyzdžius. Apibendrindamas diskusiją prof. dr. Th. Osburgas akcentuoja, kad kiekvienas verslo lyderis turi suvokti, kur ir kada iš tiesų reikia pokyčių. „Ar esate girdėję apie restoraną Nyderlanduose, kuris lankytojams patiekia 3D spausdintuvu atspausdintus patiekalus? Kyla klausimas, ar tai išties prasminga ir pažangu, ar tai – tiesiog triukas patraukti vartotojų dėmesį. Mat pokyčiai vardan pokyčių neturi prasmės – tai turime suvokti pirmiausia“, – aiškina prof. dr. Th. Osburgas, skatindamas į Vadovų MBA studijas susirinkusius aukščiausiojo lygmens vadovus ugdyti lyderystės kompetencijas ir siekti didesnių karjeros iššūkių įgyvendinant pokyčius bei diegiant inovacijas.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
ERROR: Script GetRssFeed.vbs is missing!
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau