„Bitė“ irgi atsisako popierinių sutarčių
„Šiuo atnaujinimu pasiekėme du svarbius tikslus: salonuose, aptarnaudami privačius klientus, atsisakėme popierinių sutarčių ir pavertėme šį procesą išmaniu. Taip pat atnaujinome savo vidinę klientų aptarnavimo sistemą. Tai leidžia klientams be didelių pastangų suprasti visas pagrindines sutarties sąlygas, o mūsų specialistams – darbuotis kur kas sparčiau“, – pasakoja Daiva Pajedaitė, bendrovės „Bitė Lietuva“ klientų aptarnavimo ir procesų vadovė.
Sumažėjo kaštai
Į šį projektą bendrovė investavo beveik 200.000 Eur. Klientams labiausiai matomas pokytis – beveik pusantro šimto specialių sutarčių pasirašymo įrenginių (specializuotų planšetinių kompiuterių). Juose klientai mato esminę sutarties informaciją, o panorėję gali įsijungti ir visą sutarties versiją.
„Telekomunikacijų bendrovių sutartys dėl verslo specifikos gana ilgos ir kompleksiškos. Klientai dažnai nenori skirti laiko į jas gilintis. Po šio atnaujinimo jiems to daryti nebereikės, nes ekrane matys visus pagrindinius sutarties punktus“, – teigia p. Pajedaitė.
Pasirašius sutartį elektroniniu būdu, ji bus klientui išsiunčiama el. paštu ir iš karto išsaugoma „Bitės“ e. dokumentų archyve.
Antroji atnaujinimo dalis – nauja, paprastesnė vidinė klientų aptarnavimo sistema. Anot p. Pajedaitės, tai reiškia, kad aptarnavimo procese liks gerokai mažiau vietos žmogiškosioms klaidoms, o kai kurie procesai taps kur kas greitesni.
„Pavyzdžiui, naują SIM kortelę aktyvuosime 10 kartų greičiau nei iki šiol. Tai leis mūsų konsultantams daugiau bendrauti su klientais ir mažiau pildyti įvairias formas“, – sako „Bitės“ klientų aptarnavimo ir procesų vadovė.
Naująją „Bitės“ klientų aptarnavimo sistemą kūrė programavimo paslaugų įmonė „Inventi“. „Bitė“ Lietuvoje turi 53 salonus į kurių atnaujinimą pernai iš viso investavo 1 mln. Eur.
Išsaugojo 400 medžių
„Tele2“, kaip minėta, pasirašyti sutartis salonuose tik elektroniniu būdu siūlo jau apie pusantrų metų. Bendrovė skaičiuoja, kad per šį laikotarpį operatorius sutaupė net 22,5 tonos popieriaus. Tai maždaug 400 medžių – skaičiuojama, kad 1 tonai biuro popieriaus pagaminti vidutiniškai yra iškertama apie 18 medžių, sunaudojama apie 40 kubinių metrų vandens ir apie 2.500 kilovatų energijos.
„Ieškome ir kuriame išmanius sprendimus, kurie mažina poveikį gamtai ir yra naudingi verslui“, – komentuoja Mindaugas Kežionis, „Tele2“ produktų skyriaus vadovas.
Jis pabrėžia, kad 2016 m. rudenį pradėjus naudoti elektronines sutarčių pasirašymo priemones, be aplinkosauginio efekto, dar ir padidėjo klientų aptarnavimo greitis, sumažėjo archyvavimo, transportavimo, administravimo išlaidos, o inventorizacijos procesas tapo daug efektyvesnis. Beje, Lietuvos „Tele2“ yra pirmoji visoje grupėje klientams pasiūliusi tokį sprendimą.
Ponas Kežionis priduria, kad šiuo metu įmonėje daugiau nei 70% pasirašomų sutarčių yra elektroninės. Popierinės sutartys vis dar rengiamos, kai jas reikia pristatyti paštu, jei taip numato įstatymai arba to pageidauja klientas.
„Telia“ naujovės – vasarą
„Telia Lietuva“ elektroniniu būdu pasirašyti sutartis šiuo metu siūlo tik verslo klientams ir privatiems klientams, kai paslaugos suteikiamos namuose. Pavyzdžiui, kai klientas kartu su interneto tiekimo sutartimi persikelia į kitą butą ir „Telia“ meistras ateina įjungti interneto (ir televizijos) naujoje gyvenamojoje vietoje.
Privatiems klientams, užsukantiems į bendrovės salonus, vis dar siūlomos popierinės sutartys. Bet Audrius Stasiulaitis, „Telia Lietuvos“ atstovas spaudai sako, kad taip bus neilgai. Esą jau šių metų vasarą bendrovė irgi atsisakys popierinių sutarčių ir siūlys jas pasirašyti tik elektroniniu būdu.
Beje, panašius sprendimus – skaitmeninio parašo planšetes – nuo praėjusių metų gruodžio diegia ir Lietuvos paštas. Bendrovės atstovai sako, kad investicijos greitai pasiteisino, nes pastebimai paspartėjo klientų aptarnavimas ir gerokai sumažėjo išlaidos popieriui.