VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-03-12 06:00

Registrų centro teikiami nestandartiniai duomenų rinkiniai – pagalba verslui

Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas Darius Mickevičius.
Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas Darius Mickevičius.
Šiais laikais informacija, duomenys, jų rinkiniai ir gebėjimas juos pritaikyti kasdieniuose procesuose gali padėti pasiekti proveržį, įgauti konkurencinį pranašumą ar tiesiog priimti faktais, o ne prielaidomis ar įsitikinimais pagrįstą sprendimą. Gebėjimas absorbuoti didelį duomenų kiekį iš skirtingų informacijos šaltinių neretai tampa lemiamu veiksniu gerinant klientų patirtį, o tai tampa itin svarbu aršioje konkurencinėje kovoje. Nestandartiniai duomenų sprendimai – tai ta pridėtinė vertė, kurią savo klientams gali pasiūlyti pagrindinius nacionalinius duomenis tvarkantis Registrų centras.

Per dvi dešimtis nacionalinės reikšmės registrų ir informacinių sistemų prižiūrintis Registrų centras yra savotiška pagrindinių nacionalinių duomenų megabiblioteka. Duomenys ir informacija į šią megabiblioteką patenka skirtingomis formomis ir iš skirtingų duomenų šaltinių. Sukaupus didžiulį kiekį duomenų savaime suprantama kyla visuomenės, verslo atstovų ir pačios valstybės poreikis įdarbinti šiuos duomenis sprendimų priėmimui ir naujų paslaugų ar produktų sukūrimui, esamų sprendimų tobulinimui.

Registrų centras viena ar kita forma duomenų rinkinius teikia nuo savo veiklos pradžios. Tačiau anksčiau tai būdavo daroma tik vieno konkretaus registro ar informacinės sistemos rėmuose. Vis dėlto, bemaž prieš penkerius metus įmonėje pradėtas vystyti „duomenų sandėlis“ atvėrė platesnes duomenų panaudojimo galimybes – tai leido apjungti kelių skirtingų registrų ir informacinių sistemų duomenis, juos analizuoti ir parengti duomenų rinkinius iš skirtingų duomenų šaltinių.

„Nestandartinių duomenų rinkinių teikimas leidžia mūsų klientams gauti nestandartinius, specialiai jų poreikiams pritaikytus duomenų rinkinius kliento pageidaujamu būdu ir forma. Tokiu būdu Registrų centras gali padėti išspręsti verslui kylančius iššūkius. Pavyzdžiui, remiantis duomenimis ir sukurtais algoritmais, galime sudaryti prekybos centrų vystymui palankiausių vietų žemėlapį, padėti nustatyti atliekų šalinimo konteinerių vietų bei kiekio poreikį, konkrečioje teritorijoje numatyti infrastruktūros plėtros galimybes“, – sako Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas Darius Mickevičius.

Jo teigimu, klientai iš esmės gali gauti visus Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenis, kurių teikimo neriboja galiojantys teisės aktai. Be to, jis pabrėžia, kad teikiant asmens duomenis būtina įvertinti ir Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatas, tad kiekvienu atveju duomenų gavėjas turi pagrįsti prašomų duomenų poreikį ir aiškiai nurodyti duomenų naudojimo tikslą.

Aktualūs duomenys – efektyvus sprendimo pagrindas

Nuolat besikeičiančiame ir iššūkių kupiname pasaulyje aktuali informacija ir gebėjimas ją efektyviai pritaikyti sprendimo priėmimo procese daugeliu atveju tampa pagrindiniu veiksniu, nuo kurio priklauso siekiamo rezultato, kuriamos paslaugos ar produkto sėkmė. Registrų centro teikiami duomenys jų gavėjams leidžia greičiau reaguoti į pasikeitusią situaciją, operatyviai atliepti savo klientų poreikius.

„Tos įstaigos ar institucijos, kurios neturi ar nesinaudoja aktualiais duomenimis, tiesiog netenka galimybės savo veiklos ir procesų vertinti remdamiesi faktas. Taigi tokiais atvejais jiems belieka pasikliauti nuojauta, kuri, deja, neretai apgauna ir pasekmės tuomet gali būti nemalonios. Neturint nuolat aktualios ir reikalingos informacijos rizikuojama susidurti su reputacijos ar net veiklos rizikomis“, – pasakoja Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas D. Mickevičius.

Anot jo, šiuo metu didžiausio klientų susidomėjimo sulaukia Nekilnojamojo turto registro, Gyventojų registro, Juridinių asmenų registro ir Adresų registro duomenų rinkiniai. Registrų centras kiekvieną mėnesį sulaukia apie 100 skirtingų užklausų dėl įvairių duomenų rinkinių poreikio.

„Klientų sulaukiame įvairių – vieni kreipiasi jau tiksliai žinodami, ko nori, arba išdėsto problemą, kurią duomenų pagalba norėtų spręsti. Tuomet Registrų centro duomenų analitikų komanda jiems gali sukurti ir pasiūlyti optimalų sprendimą ir pateikti duomenis klientui patogiu būdu ir formatu. Dauguma klientų, pirmąkart išbandę nestandartinių duomenų sprendimų paslaugą, pastebi naudą ir vėliau sugrįžta su naujais poreikiais“, – kalba D. Mickevičius.

Pasak jo, Registrų centro teikiama nestandartinių duomenų sprendimų paslauga yra nuolat tobulinama, investuojama į duomenų sistemas, taip pat į su duomenimis dirbančių specialistų kompetencijų ugdymą, kad klientams būtų galima pasiūlyti kuo geresnį ir patogesnį sprendimą.

Pagreitino procesus, sumažino klaidų tikimybę

„Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas Pavel Ladziato.
„Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas Pavel Ladziato.

Vienu iš nestandartinių duomenų sprendimu jau kurį laiką sėkmingai naudojasi vienas didžiausių šalyje bankų „Swedbank“. Bendradarbiaujant Registrų centro ir banko specialistams prieš porą metų buvo sukurtas klientų duomenų apsikeitimo sprendimas, leidžiantis bankui kiekvieną dieną turėti aktualią informaciją apie visus savo privačius ir verslo klientus. „Swedbank“ tapo pirmuoju Lietuvoje veikiančiu banku, savo veikloje naudojančių tokį sprendimą. Šiuo metu šią paslaugą Registrų centras teikia dar keliems klientams.

„Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas Pavel Ladziato teikia, kad tokiu būdu bankas gali akimirksniu gauti visus aktualius duomenis, tad klientams nebereikia atskirai pateikti dokumentų, o banko darbuotojams – suvedinėti duomenų į banko sistemas ar skambinti klientams pritrūkus aktualios informacijos. Anot jo, banko viduje tai pagreitina procesus, pavyzdžiui, galima per trumpesnį laiką išnagrinėti prašymus dėl finansavimo ir duoti atsakymą klientui.

„Apsikeitimas duomenimis tarp Registrų centro ir „Swedbank“ sistemų vyksta automatizuotu būdu, kuris pagreitina procesus ir sumažina žmogiškųjų klaidų tikimybę. Dar vienas svarbus aspektas yra monitoringo paslauga. Ji veikia taip, kad pasikeitus gyventojo duomenims Registrų centro sistemose, bankas apie pokyčius informuojamas automatiškai. Taip esame tikri, kad visada turime aktualiausią informaciją apie „Swedbank“ klientus, nebėra poreikio klientui kas kažkiek laiko priminti atnaujinti duomenis“, – kalba. P. Ladziato.

Pasak jo, bendradarbiavimo patirtis su Registrų centru pozityvi – jo valdomos sistemos veikia sklandžiai, o jame dirbantys specialistai visada pasirengę ieškoti konstruktyvių sprendimų, kurie palengvintų procesus ir verslui, ir gyventojams.

„Swedbank“ atstovo teigimu, analogiškos institucijos Latvijoje ir Estijoje suteikia priėjimą prie didesnio kiekio nemokamų duomenų, bet neturi taip sklandžiai veikiančių apsikeitimo duomenimis sprendimų. Be to, pasak P. Ladziato, Lietuvoje taikoma Registrų centro kainodara sudaryta taip, kad skatintų skaitmeninių, automatizuotų sprendimų diegimą, tokiu būdu prisidedama ir prie skaitmeninių paslaugų plėtros.

Daugiau informacijos apie Registrų centro siūlomą nestandartinių duomenų sprendimų paslaugą galima rasti interneto svetainėje adresu www.registrucentras.lt/p/1555. Kilus klausimų galima kreiptis el. paštu [email protected].

52795
130817
52791