„Linavos“ kongrese renkama vadovybė

Gausiai Belmonto centre Vilniuje susirinkusius vežėjus pasveikinęs Vladislavas Kondratovičius, susisiekimo viceministras, palinkėjo, kad būtų priimti teisingi sprendimai, nes jie nulems ateityje gerą transporto įmonių veiklą.
Umberto de Pretto, Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU generalinis sekretorius, pažymėjo, kad „Linava“ yra viena didžiausių TIR knygelių naudotojų, o vertinant pagal įsigytų TIR knygelių skaičių, tenkantį vienam gyventojui – didžiausia.
„Linava“ pernai išdavė 195.000 vienetų TIR knygelių. Pagal šį rodiklį asociacija užėmė 5 vietą pasaulyje, 2-ą – Europos Sąjungoje.
Domėjosi lėšomis
Tačiau vežėjams rūpėjo ne tik „Linavos“ reikšmė, bet finansai, dėl kurių pastaraisiais metais kyla daug nesutarimų.
Mindaugas Kapleris, UAB „Samarina“ vadovas, klausdamas IRU atstovo pažymėjo, kad po to, kai „Linavos“ vadovybė iššvaistė garantinį foną, buvo padidinta TIR kaina, kad tas fondas būtų papildomai atstatytas ir vežėjai papildomai dar surinko daugiau 8 mln. Lt perteklinio fondo.
„Dauguma vežėjų tuos pinigus nori atgauti, nes visiems šiuo metu yra sunku“, – sakė p. Kapleris. Tačiau jis nurodė, kad susigražinti pinigų neleidžia asociacijos generalinis sekretorius Ričardas Malkus, nes to neleidžia daryti IRU.
Ponas de Pretto, teigė, kad tai buvo jo griežta rekomendacija, o papildomas fondas reikalingas, nes prisiimamos didelės atsakomybės už garantijas.
„Dažnai sako, kad turime daug pinigų, tačiau pati IRU dar neturi pakankamai pinigų, kad padengtų visas atsakomybes, – sakė p. De Pretto. – Todėl buvo mano instrukcijos „Linavai“, kad sukurtų papildomus rezervus.“
Tačiau jis griežtai nurodė, kad vežėjai neturi galimybių atgauti lėšų – jei nebus fondo, nebus nei „Linavos“, nei IRU, nei TIR sistemos.
Kongreso vedėjams, asociacijos vadovybei, prašant nesileisti į smulkmenas, pasigirdo reikalavimai šūksniais ir švilpimu suteikti galimybę paklausti svečio.
Nors iš Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos atstovų skambėjo raginimai išlikti vieningiems, ginčytis koridoriuose, o ne viešumoje, tačiau nepasitenkinimo šūksnių buvo girdėti ir tvirtinant mandatų komisiją, nes norėjusieji pasisakyti priekaištavo, kad nėra mikrofonų.
Rinkosi iš dviejų
Šiandien daug laiko karštoms diskusijoms, 2013 m. biudžeto išlaidoms, Revizijos komisijos ataskaitos aptarimams skyrę vežėjai išklausė ir trijų pretendentų į prezidento postą Algimanto Kondrusevičiaus, Erlando Mikėno ir Vytauto Milėno prisistatymų.
Ponas Kondrusevičius teigė, kad trūksta tolerancijos ir reikalinga vežėjų vienybė.
"Laukia labai nepaprastas metas. Gal būt praėjusioje kadencijoje nelabai supratome vieni kitų lūkesčius ir tikslus, nebuvo tos vienybės, ir, galbūt, nenuveikėme tiek, kiek galėjome. Mano, kandidatuojančio dar vienai kadencijai, viena pirmųjų užduočių ir bus asociacijos suvienijimas. Net ir su didžiausiais oponentais galima rasti vieną vardiklį", - sakė p. Kondrusevičius.
Ponas Mikėnas, "Vedautos autotransporto" vadovas, asociacijos prezidiumo narys, taip akcentavo asociacijos susiskaldymą ir vadovo, kuris vienytų visus narius, stoką, negailėjo kritikos dabartinei vadovybei.
"Tapęs prezidentu svarbiausiu tikslu laikysiu jūsų verslo sąlygų gerinimą", - žadėjo p. Mikėnas.
Jis taip pat žadėjo, kad sumažės TIR knygelių kainos.
"Peržiūrėję 2012 m. biudžetą pamatėme, kiek yra laisvų lėšų, kurias būtų galima panaudoti vežėjų verslo sąlygų gerinimui. 2013 m. mums nepavyko, biudžetas buvo sudarytas sekretoriato darbuotojų. 2014 m. yra parengtas perteklinis 7,7 mln. Lt biudžetas, kai sekretoriatas siūlo 3,5 mln. Lt. Manau, kad racionaliai panaudojus lėšas, sumažinus išlaidas reprezentacinėms, teisinėms paslaugoms, gynimuisi prieš vežėjus, matau realią galimybę sumažinti TIR kainas", - sakė p. Mikėnas.
Tiek p. Kondrusevičiaus, tiek p. Mikėno vežėjai teiravosi, ką skirtų į generalinio sekretoriaus postą, tačiau konkrečių asmenybių kandidatai nenurodė, tik žadėjo tartis su būsimuoju prezidiumu.
Ponas Milėnas savo kalboje taip pat minėjo asociacijos skaudulius – susiskaldymą, didelės išlaidas teisinėms, organizacinėms paslaugoms, vis tik vežėjus informavo, kad atsiima savo kandidatūrą.
Slaptame balsavime p. Kondrusevičius buvo perrinktas dar dviejų metų kadencijai, pranešė asociacija. Jis gavo 217 vežėjų balsų, o p. Mikėnas - 166 balsus.