2013-10-11 03:01

Planšetės toliau ryja kompiuterius

Pirkėjų dėmesiui nukrypus į jutiklinius išmaniuosius prietaisus, kompiuterių pardavimai nusirito į penkerių metų žemumas. Krintančioje pasaulinėje rinkoje, pasak ekspertų, tik JAV matyti pirmieji atsigavimo ženklai.

Pasauliniai kompiuterių pardavimai trečiąjį ketvirtį krito 8,6%, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Kaip rodo technologijų rinkos tyrimų kompanijos „Gartner“ ataskaita, tai žemiausias lygis nuo 2008 m.

Per liepą – rugsėjį parduota 80,3 mln. kompiuterių, tai yra šeštas ketvirtis iš eilės, kai kompiuterių pardavimai krinta. Penkerių metų prasčiausias rezultatas pasiektas per aktyvų turintį būti vadinamąjį „atgal į mokyklą“ ketvirtį. Pasak rinkos ekspertų, tai rodo įsibėgėjantį vartotojų perėjimą prie išmaniųjų prietaisų.

„Vartotojų perėjimas nuo kompiuterių prie planšečių kasdieniams poreikiams toliau mažina kompiuterių rinką tiek besivystančiose, tiek išsivysčiusiose rinkose. Didelė nebrangių planšečių su „Android“ programine įranga pasiūla patraukė daug pirmą kartą jas įsigyjančių vartotojų besivystančiose rinkose ir kaip papildomą prietaisą jas perkančiųjų išsivysčiusiose rinkose“, – aiškina Mikako Kitagawa, pagrindinis „Gartner“ analitikas.

Gelbsti institucijos

Tačiau tyrimų kompanija IDC mano, kad trečiojo ketvirčio rezultatai nebuvo tokie prasti, kaip tikėtasi. Prie to esą prisidėjo geresnė paklausa verslo ir viešajame sektoriuje. Bet, pasak IDC, ilgalaikės tendencijos tai nekeičia.

„Ar dėl silpnos ekonomikos, ar dėl kompanijų atrankos investuojant į technologijas pirkėjai ir toliau vertina galimus pasirinkimus bei atideda kompiuterius įsigyti. Nepaisant geresnių rezultatų už prognozes ir pastangų (gamintojų – VŽ) gerinant dizainą ir diegiant naujoves, tokias kaip jutiklinės technologijos, trečiasis ketvirtis rodo, kad vis dar didelė tikimybė, kad 2014 m. sulauksime dar vieno pardavimų mažėjimo“, – IDC ataskaitoje prognozuoja Lorenas Loverde, IDC viceprezidentas.

Pasiskirstę tėvonijas

Tyrėjai pabrėžia, kad pardavimai ypač stringa Azijos ir Ramiojo vandenyno regione. Tačiau Kinijos rinkoje, „Lenovo“ gimtojoje, rezultatai ne tokie prasti, kaip tikėtasi. Taip teigia IDC. Savo ruožtu „Gartner“ daro išvadą, kad Kinijos rinkos silpnumas prastino bendrus „Lenovo“ rezultatus.

JAV rinka, kurioje pirmauja pagrindinis kinų gamintojo konkurentas „Hewlett-Packard“, pasak IDC, yra atsigavimo ženklų, nors per metus Amerikoje kompiuterių pardavimai mažėjo 0,2%. Minimų atsigavimo ženklų nepajuto „Apple“, jo kompiuterių pardavimai trečiąjį ketvirtį per metus krito 11,2%. Tačiau abiejų tyrimų kompanijų duomenys skiriasi: „Gartner“ skaičiuoja, kad „Apple“ pardavimai mažėjo ne taip drastiškai – 2,3%.

Trečiąjį ketvirtį tarp kompiuterių gamintojų pagal pardavimą, remiantis „Gartner“ skaičiais, pirmavo Kinijos „Lenovo“ – pardavė 14,154 mln. kompiuterių ir užėmė 17,6% pasaulio rinkos. Didžiausias konkurentas „Hewlett-Packard“ pardavė 13,732 mln., arba 17,1% visų kompiuterių.

„Artėjantis atostogų sezonas bus svarbus pardavimų kovos laukas abiem gamintojams“, – pabrėžia „Gartner“ tyrėjai. Pasak jų, „Hewlett-Packard“ pardavimai didėjo pirmą kartą nuo 2012 m. pirmojo ketvirčio.

Savo ruožtu „Lenovo“ pirmoje vietoje pagal pasaulinius pardavimus išsilaikyti leido ne gimtoji Kinijos rinka, bet pardavimai Šiaurės Amerikoje, Europoje, Vidurio Rytuose ir Afrikoje, pranešė kompanija.

Taivano kompiuterių gamintojų „Acer“ ir „Asus“ ryškų pardavimų nuosmukį lėmė pačių apsisprendimas daugiau dėmesio sutelkti į kitų prietaisų rinkas.

52795
130817
52791