MO muziejaus vadovė M. Ivanauskienė: ateities švietimo viziją įgyvendiname šiandien

Kompetencijos ateities iššūkiams
Pasak M. Ivanauskienės, fundamentalus pasaulėžiūros lūžis šiuo metu vyksta viso pasaulio švietimo sistemose: „Jos, paveldėtos iš XIX amžiaus, nebeatitinka šiandienos iššūkių. Taip pat nekonstruktyvu situaciją matyti juoda–balta priešpriešomis: žinios arba kompetencijos, gera emocinė savijauta arba geri rezultatai, chaosas klasėje arba baime grįstas paklusimas“.
Auginant ateities talentus, kultūrinis ugdymas į formalųjį švietimą gali įnešti kūrybiškumo, bendradarbiavimo, kritinio mąstymo, emocinio raštingumo dėmenį. Pripažįstama jo svarba stiprinant pilietiškumą, atliepiant technologijų įnešamus pokyčius ir šiuolaikiniam švietimui keliamus tikslus.

Ne dailės, o mąstymo pamokos
„Naujus globalius tikslus jau šeštus metus atliepiame lokaliai, būtent į šių kompetencijų sritis orientuodamiesi MO edukacijų projektuose, pavyzdžiui, šiuo metu 14 Lietuvos savivaldybių apimančiame Tūkstantmečio mokyklų projekte, taip pat esame subūrę per 6 tūkst. mokytojų bendruomenę. Jau dabar matome savo veiklos rezultatus, o svarbiausia – galime dalintis gerosiomis praktikomis, nes tai, ką darome šiandien, yra orientuota į ateities švietimo viziją“, – sako M. Ivanauskienė.

Nors daugeliui kultūrinis ugdymas meno muziejuje tebekelia asociacijas su dailės pamokomis, MO muziejaus edukacijos nuo pat pirmųjų dienų žengė visiškai kitokia kryptimi. Menas jose – įrankis ugdyti svarbias XXI a. kompetencijas. Muziejaus edukacijose siekiama skatinti vaikus reflektuoti, argumentuotai dalintis įžvalgomis grupėje, bendradarbiaujant kurti naujas reikšmes, atpažinti ir konstruktyviai reikšti savo emocijas.
Kurti vertei reikia palaikymo
Pasak M. Ivanauskienės, kultūrinis ugdymas – daugiausiai finansinio palaikymo reikalaujanti MO veiklos dalis. Muziejaus veiklą šioje srityje įgalina būtent mecenatų bendruomenė, todėl svarbu, kad ji augtų. Bendruomenės dėka projektai apima itin skirtingas kultūrinio ugdymo sritis – nuo darbo su pilietine visuomene, etninių bendruomenių mokyklų mokiniais, skatinant jų integravimąsi ir priklausymo jausmą, iki veiklos regionuose, kuriuose jaunimo startinės pozicijos yra mažiau palankios socialiniu ar ekonominiu požiūriu.
„Švietimas yra viena svarbiausių poveikio sričių visos šalies mastu, todėl prisidėjimas prie jos yra glaudžiai susijęs su toliaregišku žvilgsniu į valstybės ateitį. Visuomenėje palengva stiprėjant šiam suvokimui, džiaugiamės su mecenatų bendruomenės pagalba jau dabar galėdami kurti vertę plačiu mastu“, – sako MO muziejaus vadovė.
