Sveikatos draudimas išaugo motyvacijos priemonių marškinėlius

Darbdavio suteikiamas sveikatos draudimas tvirtai įsitvirtino organizacijų naudų paketuose. Ignė Varanavičienė, draudimo bendrovės „If“ didžiųjų verslo klientų draudimo ekspertė, sako, kad jei dar prieš penkerius metus būtų buvę nesunku nupiešti standartinį darbuotojų sveikatos draudimu besidominčios įmonės portretą, šiandien į jį jau reikėtų įtraukti kone visas įmanomas verslo spalvas.

„Savo žmones draudžia tikrai ne tik informacinių technologijų ar mažmeninės prekybos įmonės, įsikūrusios didžiuosiuose miestuose. Sveikatos draudimas įprastas ir gamybos įmonėse, sutinkamas ne tik didmiesčiuose, bet ir regionuose. Ne tik užsienio kapitalo, bet ir lietuviškose bendrovėse. Apdrausti savo darbuotojus nori įvairiausios įmonės ir kuo toliau, tuo labiau susidomėjimas auga. Šiandien sveikatos draudimas jau išaugo vien motyvacijos priemonės marškinėlius ir tampa verslo investicija į sveiką, darbingą, kūrybišką darbuotoją“, – tikina ji.
Mažiau dėl ligos praleistų dienų
Kodėl sveikatos draudimo populiarumas nepaliauja augti? Nes jo suteikiama nauda – labai reali, ir ją akivaizdžiai jaučia vis daugiau įmonių. Draudimas žmonėms praverčia ne tik susirgus, bet ir norint užbėgti ligoms už akių arba greičiau atsistoti ant kojų po traumų ar kitų negalavimų, nelaukiant ilgose eilėse pas specialistus. Juo pasinaudoti galima perkant papildus, korekcinius akinius, atsiskaityti už odontologo paslaugas ar sveikatinimosi procedūrą. Trumpai tariant, sveikatos draudimas aktualus absoliučiai daugumai darbuotojų.
„Jei kitąmet sveikatos draudimo pas mus nebeliktų, būtų labai liūdna. Ir tikrai nebepavyktų argumentuoti tuo, kad nepasiteisino, žmonės nesinaudojo – šiandien draudimo suteikiamą naudą yra realiai pajutę praktiškai visi – beveik 1300 mūsų darbuotojų“, – kalba Viktorija Gružauskienė, „AUGA group“ personalo departamento direktorė.
Žemės ūkio technologijas kurianti ir tvaresnį ekologišką maistą gaminanti įmonių grupė yra apdraudusi visus savo įmonių darbuotojus, dirbančius pagal neterminuotas darbo sutartis – nuo lauko darbininko iki generalinio direktoriaus. Ir nors pripažįsta, kad pradžioje edukacijos ir komunikacijos žmonėms apie draudimą reikėjo nemažai, šiandien jau net didžiausi skeptikai drąsiai naudojasi jo suteikiamomis galimybėmis. O įmonė džiaugiasi augančiu komandos darbingumu.
„Sveikatos draudimas ilgainiui pakeitė žmonių požiūrį į sveikatą. Jie perka vitaminus, papildus, anksčiau kreipiasi į gydytojus, konsultuojasi, nelaukdami, kol negalavimas įsisenės. Visa tai atsiliepia jų darbingumui. Palyginus vienos mūsų bendrovės darbuotojų devynių mėnesių sergamumo statistiką pernai ir šiemet, paaiškėjo, kad 2023 m. tie patys žmonės ligos dienų turėjo trečdaliu mažiau. Mano akimis, tai – labai reikšmingas sveikatos draudimo rezultatas darbdaviui: žmonės nebeįsiserga, jie darbingesni“, – pabrėžia V. Gružauskienė.
Aktualu ir jauniems
Griūva ir mitas, kad sveikatos reikalai – pusamžių ir vyresnių rūpestis. Statistika rodo, kad lėtinės ligos pastebimai „jaunėja“, pavyzdžiui, alergija prasideda neretai jau ankstyvame amžiuje. Aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys jauni žmonės patiria traumų, po kurių neretai reikalinga ne tik reabilitacija, bet ir operacinis gydymas o privačiose klinikose šios procedūros – ne tik gerokai spartesnės, bet ir ženkliai brangesnės. Beveik visada apdrausti darbuotojai gauna ir „laisvų lėšų“ krepšelį, kurį gali savo sveikatos labui išleisti kaip tinkami – kad ir įsigyti ilgaamžiškumą skatinančių papildų ar masažų kursą.
„Praktiškai kiekvienas jaunas žmogus, ypač didmiesčiuose, darbo pokalbio metu pasitikslina, ar siūlome sveikatos draudimą. Tiesą sakant, jei neturėtume, liktume nesuprasti, nes daugumoje save ir darbuotojus gerbiančių įmonių tai jau yra norma, savaime suprantama šiuolaikinio verslo siūloma nauda“, – pastebi „AUGA group“ personalo direktorė.
Tą patvirtina ir „If“ užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas apie darbdavio siūlomas naudas. Daugiausia apklaustųjų pripažino, kad ypač vertina įmonių siūlomą sveikatos draudimą – jį patrauklia nauda įvardijo net 73 proc. įvairaus amžiaus, specialybių ir regionų darbuotojų. Respondentams leidus pasirinkti iš dviejų jiems siūlomų naudų, visais atvejais simpatijas pelnė sveikatos paslaugos, joms pirmenybę teikia dauguma apklaustųjų. Į klausimą kas svarbiau – sveikatos draudimas ar nemokami vaisiai ir užkandžiai biure, net 89 proc. darbuotojų atsakė, kad nemokamos medicinos paslaugos būtų svarbesnės. Paklausti, ar norėtų nemokamo vizito pas odontologą ar iš dalies kompensuojamų pietų pas darbdavį, 80 proc. darbuotojų atsakė, kad rinktųsi dantų gydymą. Iš pasirinkimo, kas svarbiau – galimybė greitai ir nemokamai apsilankyti pas gydytoją ar darbdavio organizuojami bendri renginiai, 83 proc. pirmenybę teikė pirmajam variantui.
Individualus dėmesys ir skaidrumas
Sveikatos draudimo paketas – tarsi daugybę skirtingų veidų turinti dėlionė. Galimybės sukomplektuoti įvairias naudas, kurios geriausiai atlieptų bendrovės darbuotojų poreikius, čia ypač didelės. Kartu tai – ir nepaprasta užduotis, nes įmonių kolektyvai dažniausiai būna labai įvairialypiai, o tikslas yra suderinti visų narių poreikius. Pasak I. Varanavičienės, sprendimo paieška – lyg orkestras, kur susitinka draudikas ir darbdavys tam, kad parinktų geriausiai tarpusavyje derančius instrumentus ir sukurtų unikalią, adaptuotą konkrečiai komandai, naudą. Kai tai pavyksta, patenkinti lieka visi: nuo darbuotojų ir personalo vadovo iki įmonės finansų departamento, atsakingo už biudžetą.
„Esame šalia visose šiose grandyse ir padedame surasti tinkamiausią sprendimą konkrečiai įmonei. Todėl visada daug kalbamės su klientu, kad sužinotume ne tik poreikius, bet ir tai, kaip jie įsivaizduoja, kokias dažniausiai pasitaikančias sveikatos priežiūros išlaidas turėtume kompensuoti. Raginame klausti apie viską, ypač – apie nedraudžiamuosius įvykius, nes norime būti skaidrūs ir dirbtinai nesukelti lūkesčių. Pasakojame, kas panašiose įmonėse pasiteisino, kas ne. Jei tai ne pirmi metai, analizuojame, kaip įmonės darbuotojai naudojosi draudimo kompensacijomis, pateikiame įžvalgas, dalijamės naujausiomis tendencijomis ir keičiame tai, kas neišpildė lūkesčių. Visgi labai dažnai mums pavyksta iš pirmo karto parinkti gerą sprendimą, nes praktikos turime labai daug ir įvairios ir į šį procesą žvelgiame labai atsakingai“, – atskleidžia „If“ ekspertė.
Draudimo bendrovėje „If“ savo darbuotojus sveikatos draudimu ne pirmus metus draudžia ir „AUGA group“. Pasak V. Gružauskienės, tam įtakos turi keli dalykai: platus ir aktyviai plečiamas partnerių, pas kuriuos galima iškart atsiskaityti „If“ draudimo kortele, tinklas bei greita ir sklandi komunikacija – draudimo konsultantai besikreipiantiems žmonėms veiksmingai pataria, kaip geriausia pasielgti vienoje ar kitoje situacijoje.
„Be to, „If“ turi mažiausiai „žvaigždučių“ – papildomų išlygų ir sąlygų „duosime, bet...“. Toks aiškumas mums labai tinka ir patinka“, – priduria „AUGA group“ personalo direktorė.
Daugiau informacijos apie sveikatos draudimą galima rasti čia.