cv.lt analizuoja: kokių savybių reikia sėkmingam pardavimų vadovui

Kiekvieną dieną CV.LT galima rasti naujų darbo pasiūlymų įvairiuose verslo sektoriuose, miestuose bei šalyse dirbantiems pardavimų vadovams, vadybininkams, specialistams.
Pakitę lūkesčiai
Vis dar gajus stereotipas, kad geras vadovas yra tas, kuris ir pats puikiai geba atlikti užduotis, kurias kasdien įgyvendina jo komanda. Pvz., galvojama, kad ligoninei vadovauti geriausiai tinka medikas, mokyklai – mokytojas, restoranui – virėjas. Henrika Bivainienė, atrankų ir HR sprendimų UAB „Amston“ vadovė, atkreipia dėmesį į kintančius lūkesčius pardavimų profesionalams.
„Priešingai nei prieš porą metų darbdaviai šiandien pardavimų vadovo pozicijai užimti ieško labiau vadovų nei pardavimų ekspertų. Jei anksčiau darbdaviai manydavo, kad geras pardavimų vadovas yra tas, kuris pats sugebėdavo geriau už kitus parduoti produktus, tai šiandien įmonės gerokai labiau vertina vadybines kompetencijas, nepriklausomai nuo to, ar žmogus yra išskirtinis pardavėjas“, – akcentuoja H. Bivainienė.
Ji atkreipia dėmesį, kad įmonėms svarbiau, kad vadovas gebėtų prižiūrėti, efektyvinti ir užtikrinti kokybišką bei rezultatyvų pardavimų procesą.
„Todėl nebe taip dažnai reikalaujama, kad vadovas turėtų darbo patirties tame pačiame verslo sektoriuje, kuriame kandidatuoja. Atvirkščiai, tikimasi, kad iš kitos srities atsineštas požiūris leis naujai pažiūrėti į pardavimo procesą ir jį tobulinti efektyviau“, – apie išsiplėtusias įgūdžių ribas kalba „Amston“ vadovė.
Kompetencijų komplektas
Greitame verslo pasaulyje profesionalai stengiasi sparčiai įgyvendinti iškeltus tikslus, pasiekti trokštamą rezultatą. H. Bivainienė akcentuoja, kad orientavimasis į rezultatą yra svarbu, tačiau derėtų nepamiršti ir kitų įgūdžių, kurie irgi aktualūs darbo rinkoje.
„Verslo žinių“ akademijoje - 6 dienų mokymų programa PROFESIONALUS PARDAVIMO VADOVAS. Susipažinti >>
„Pardavimai ypač susiję su žmogiškuoju ryšiu. Tad be tiesioginiam darbui reikalingų žinių, pardavimų vadovams ypač svarbūs stiprūs „minkštieji” įgūdžiai, tiek dirbant su klientais, tiek valdant ambicingus pardavimų specialistus. Pvz., komunikabilumas, empatija, gebėjimas klausytis“, – pasakoja H. Bivainienė.
Pasak „Amston“ vadovės, pardavimų vadovams svarbios ir komandos valdymo kompetencijos, nes šioje srityje dirbantys žmonės dažniausiai yra ekspresyvūs ekstravertai, todėl jų poreikius patenkinti yra kiek sunkiau nei, pavyzdžiui, nuosaikesnių ir dalykiškų buhalterių. Pastebėtina, kad pardavimų sritis ypač konkurencinga, todėl pardavimų vadovams reikalingi lyderystės, sveiko atkaklumo, gebėjimo motyvuoti kitus, ambicingumo įgūdžiai.
„Tikimasi, kad šios srities vadovai gebės tinkamai reprezentuoti įmonę ne tik prieš klientus, bet ir viešojoje erdvėje. Pvz., galės dalyvauti konferencijose ar verslo renginiuose, aktyviai komunikuos socialiniuose tinkluose“, – apibendrina H. Bivainienė.
cv.lt TOP pasiūlymai pardavimų profesionalams: