Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Ne kartą viešumoje girdėjosi teismo bylų atgarsiai, kuomet buvęs darbuotojas ne tik įkuria tokia pačia veikla užsiimančią įmonę, pasikviečia į ją bendradarbius, bet ir savo paslaugas ima siūlyti buvusio darbdavio klientams. Už tokį nesąžiningą konkuravimą jau yra paskirta ne viena bauda.
Dar dažniau darbuotojai, kurdami savo verslą, tik išnaudoja įgytą patirtį, tačiau tiek tiekėjų, tiek naujų klientų susiranda patys: tokia konkurencija – civilizuota.
Naujo darbo neieškojo
Bet yra dar ir trečias kelias: verslą ar jo dalį įsigyti ir savo paties darbdavio. Tokią istoriją yra pasakoję broliai Martynas ir Aistis Normontai, MB „Kavos reikalai“ bendraturčiai.
Kad klientai nori išbandyti kavos įrankius, taip pat vandens filtrus „Brita“, kuriais „Kavos reikalai“ irgi prekiauja, Martynas sako supratęs dirbdamas ankstesniame darbe – įmonėje, kuri buvo filtrų „Brita“ atstovė. Nedidelėje bendrovėje jis buvęs universalus darbuotojas, turėjęs daug atsakomybių – bendravo su tiekėjais, rūpinosi prekybos tinklais ir e. parduotuve, kurios asortimentą formuoti turėjo nemažai laisvės. Taip juodu su kolega e. parduotuvėje pradėjo plėsti kavos aksesuarų kategoriją – susipažino su produktais, kavos tiekėjais. Beje, šių prekių grupė taip ir vadinosi – „Kavos reikalai“.
Po kelerių metų darbo Martynas sužinojo, kad netrukus jo neteks – „Britos“ atstovavimo teisės pereina kitam verslui, o jo įmonė šios veiklos tęsti neplanuoja.
„Tai buvo iššūkis – reikėjo arba ieškoti kito darbo, arba kurti ką nors savo, nes turėjau nemažai patirties“, – yra pasakojęs Martynas. Jis pasirinko pastarąjį kelią, juolab kad veiklos tada ieškojo ir jo brolis Aistis, panašiu metu grįžęs į Vilnių iš Plungės, kur dirbo kaimo turizmo versle.
Matė, kad gali geriau
Verslo dalį iš buvusio darbdavio įsigijo ir Karolis Urbonas, UAB dažų studijos „Himėja“ direktorius. Prieš tai įmonėje dirbęs pardavimo vadovu, vaikinas matė, kad galima dažus, už kurių prekybą jis buvo atsakingas, pardavinėti kitaip. Tačiau ankstesni įmonės įsiskolinimai neleido pasiekti proveržio, todėl pavyko susitarti su darbdaviu, kad šis prekybą dažais parduotų jam.
„Kai nusipirkome verslą, įsigijome kartu ir sutartis su pirkėjais. Tai leido mums iš karto užsitikrinti apyvartą. O peržiūrėjus ne tik pardavimo, bet ir pirkimo procesus, įmonės apyvarta ėmė sparčiai augti“, – patirtimi dalijasi p. Urbonas.
Įmonės apyvarta pernai buvo 387.000 Eur, o per finansinius metus, kurie baigėsi birželį, pardavimai siekia per 700.000 Eur.