Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

  • 2022-09-12T11:51:09+03:00

    R. Kuodis (2018) "Melejardas melejonui". R. Kuodis (2022) ???

    • 2022-09-12T16:35:03+03:00

      Bandau spėti. R.Kuodis (2022) "Melejardinis lochatronas"

  • 2022-09-12T12:03:09+03:00

    Garbanotoji kaip tai sumazint infliacija?

    • 2022-09-12T12:45:51+03:00

      Infliacijos tai nemažins, bet gelbės nuo recesijos.

    • 2022-09-12T13:10:15+03:00

      nesutinku, nieko tai neturi gelbėti. Čia investicijos, kai kuriais atvejais į gan tolimą ateitį, o ne skęstančių kuriems nei skaitmeninimai nei žaluma neberūpi, nes nėra kaip sumokėti skolų, gelbėjimas.

    • 2022-09-12T13:49:07+03:00

      Apie kokia tu recesija sneki? Kiek pamenu vyriausybe sake, kad mums jokia recesija negrese....ar jau keiciam plokstele?

    • 2022-09-12T14:05:55+03:00

      Bet kurie išleisti pinigai galų gale nueina į vartojimą. :)

    • 2022-09-12T14:06:33+03:00

      Tai dėl to nelabai ir gręsia, nes vėl turėsim galingą fiskalinį skatinimą, didele dalimi ir iš ES pandeminio paketo.

    • 2022-09-12T14:11:24+03:00

      Vyriausybes atstovas: "Taip, grėsmės, sunkmečio akivaizda yra suprantama ir nėra naujiena, bet tie rodikliai yra valdomi ir netgi pozityvūs – galima laukti ekonomikos augimo - paaiškino M. Lingė." Tai, dabar jeigu laukiame ekonomikos baisaus augimo, tai nuo kokios recesijos mes cia gelbejame su tuo milijardu? Kaip tai mazins infliacija? Kausai vyriausybeje, viena sako kita daro, patys sau priestarauja, kaip ir tampsta.

    • 2022-09-12T14:22:51+03:00

      Tai dėl ekonomikos skatinimo šiemet ir tikėtinas augimas, kitamet minimalus irgi. :) Ir infliacijos niekaip nemažins, bet (paaiškinu tokiems ekonomikos analfabetams, kaip tamsta), kad ekonomikoje turi arba didesnį ekonomikos augimą, arba mažesnę infliaciją, jokiu būdu ne abu kartu.

    • 2022-09-12T14:25:11+03:00

      Bet ekonomikos skatinimas tai pavadintas antiinfliaciniu :).

    • 2022-09-12T14:35:38+03:00

      Bet kad niekur straipsnyje net tokio žodžio nėra. :)

    • 2022-09-12T14:38:52+03:00

      tada visi žmonės galų gale yra vanduo ;-) nesutinku, nes kai jie verslo pajamos - į investicijas, kas savo esme yra gamybos priemonės aka tarpinio vartojimo prekės. Bet pritariu, kad naratyvas "įliekim greičiau babkių kad palaikyti vartojimą" naudingas iš esmės tik trumpalaikiam vartojimui, o ne ilgalaikiam stabilumui ir augimui.

    • 2022-09-12T14:43:20+03:00

      baikit, nėra tokio žodžio 'infliacinis' straipsnyje. Iš kur traukiate, ar tiesiog kuriate savo feikus?

    • 2022-09-12T15:11:42+03:00

      Tai taip. Trumpuoju laikotarpiu tai ir teduos tą trumpalaikį stabilizuojantį efektą per vartojimo didinimą (kaip iš senovinio Keynes'o rulebooko, kur trumpalaikį augimą gali paskatinti ir griaudamas senus, o statydamas naujus namus). O stipresnį efektą (ir su daug didesniu multiplikatoriumi) paramos investicijoms ir žalinimui, aišku, kad duos tik ilguoju laikotarpiu.

    • 2022-09-12T15:23:40+03:00

      Tokie ale pinigų įliejimai į rinką nėra efektyvūs, nes dažniausiai tuos pinigus savi išsidalina, o iki realios gamybos plėtimo, veiklos efektyvinimo jie dažnai nedaeina. Todėl ir turim infliaciją, o jeigu dar padalinsim - turėsim dar didesnę. Čia jau reikia ES mastu laikinai šaldyt kainas energijos gamintojams/importuotojams, kito kellio nera, nes tada arba infliacija, arba bankrotai.

    • 2022-09-12T15:38:15+03:00

      O kokiu būdu tas kainas šaldysi? :) Vienintelis būdas tai lygiai toks pat pinigų pylimas į rinkas subsidijuojant energijos vartojimą, bet čia visiškai jokio efekto nebus be trumpalaikio vartojimo padidinimo, nei subsidijuojant investicijas.

    • 2022-09-12T16:35:54+03:00

      Pataisau: Infliacijos tai nemažins, nuo recesijos negelbės, bet to, kas nusipelnęs, kišenes išlaikys pilnas.

    • 2022-09-12T16:36:07+03:00

      Nu jus gal pasiskaitykite vyriausybes projektus ir surasite kaip tas milijardas pavadintas. O gal sakote, kad verslai siaip sau bankrutuoja ne del infliacijos :D ?

    • 2022-09-12T16:49:56+03:00

      Kaip pinigų įliejimas į ekonomiką nuo recesijos negelbės? :) Kokios čia novatoriškos makroekonomikos teorijos?

    • 2022-09-12T16:57:23+03:00

      Laikinai įvest pardavimo kainos lubas energijos gamintojam ir importuotojams ES mastu.

    • 2022-09-12T18:57:26+03:00

      Ir tada turėsi deficitą, nes dalies energijos už pigiau tiesiog negausi, nes neapsimokės gaminti ir tiekti. Toks variantas tiktų tik kaip Rusijos trolinimas, bet kad ji pati baigia sau sankcijas įsivesti ir beveik visai nutraukė dujų tiekimą.

    • 2022-09-12T19:01:28+03:00

      Deficitas atsiranda, kai lubos žemiau savikainos arba vietos rinkoj yra lubos, o eksportui - ne. Šiuo atveju elektros eksportuot neišeis, o lubas padaryt ekonomiškai pagrįstas, kad būtų gamjntojam pliusas. Niekur nedings - gamins energiją ir pardavinės už lubas ir bus laimingi. Juk nebankrutuos, jei pliuse.

    • 2022-09-12T19:03:13+03:00

      Deficitas gali atsirast tik, kai gali juodojoj rinkoj pardavinet prekę. Aš neįsivaizduoju, kaip dujas ar elektrą galima parduot juodai.

    • 2022-09-12T19:33:30+03:00

      Tai jeigu rinkoje kaina yra aukštesnė, vadinasi dalis gamintojų už pigiau neparduos (nes savikaina ar savikaina plius reikalinga grąža yra didesnė), reiškiasi bet kokiu atveju nustatęs žemesnes lubas turėsi deficitą. Elementaru.

    • 2022-09-12T19:42:08+03:00

      Tai jeigu rinka ES ir toj rinkoj yra lubos, tai kur kitur parduosi? Dujas parduos rusas ne ES, o pvz kinijai? Bet visur kitur yra žyyyyymiai pigiau dujos nei Europoj, netgi jei būtų lubos, įtariu, kad ir tai būtume brangiausias kontinentas pasauly. Tai kad nera brangiau kitur :) o vietos gamintojai, pvz kurie gamina elektrą (ne iš dujų) irgi lubos, nes nu juk už ES ribų neparduos elektros :)

    • 2022-09-12T19:48:53+03:00

      Viskas čia paprasta. Jei nebus lubos, o bus kompensacijos iš biudžeto, tai kirs per paprasto zmogaus kisenę, nes biudžetas ne guminis. Jeigu sugalvos valdzia ar ES biudzeta padaryt guminį, kirs vel per paprastą žmogelį tik infliacijos pavidalu. Vienintele iseitis yra kainų lubos gamintojam/importuotojam ES lygiu. Arba tada Lietuvai paleist antrąjį bloką, kurį dar įmanoma paleist.

    • 2022-09-12T20:31:55+03:00

      Tai jei būtų tik pigi atsinaujinančių šaltinių gamyba ir kainos būtų aukštos tada lubos pasiteisintų. Bet tada ir kainos aukštos nebūtų. O dabar kai yra kažkiek pigios elektros iš atsinaujinančių šaltinių, o daugiau brangi iš brangių dujų, tai įvedus lubas dujines elektrines tiesiog užgesintų (vietoje to, kad dirbtų į nuostolį) ir atsirastų elektros trūkumas. Su dujomis ir nafta įdomiau, nes, viena vertus, gamybos pačioje ES beveik išvis nėra. Kita vertus, teoriškai galima spausti Rusija, nes ji kitų eksporto variantų nelabai turi. Praktiškai nežinau ar būtų efektas, nes Rusija ir šiaip eksportą jau beveik išvis sustabdė.

  • 2022-09-12T16:43:29+03:00

    Jau buvau bebaigiąs pildyti 200 psl. online paraišką marso užkariavimo AI vizualizacijos IT platformos architektūrai pagal blockchain technologiją koncepcionalizuoti už 20 mln. eur., bet žvėrys elektrikai nukirpo laidus už neapmokėtas sąskaitas...

  • 2022-09-12T21:49:27+03:00

    Jeigu Vokieciam nera nuodeme pirkti dujas is rusijos, tai mums tikrai nebutu nuodeme keliems metams ijungti linija is baltarusijos. O ta milijarda tiesiogiai skirti elektros gamybos vystymui. Ir Aleksandro nestumtume galutinai i putlerio glebi, o mes milijarda sutaupom (juolab, kad baltarusija neuzpuole ukrainos , bet jau iki dabar)

    • 2022-09-13T11:18:03+03:00

      Mes visai nenorime remti to režimo, juo labiau kai jis atvirai remia Mordorą kare. Jau geriau milijardą pasiskolinti.

  • 2022-09-13T00:08:25+03:00

    Super, dar ugnies i infliacijos zidini...

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791