Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-14 10:58
2025-09-14 09:44
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Kodėl Lietuvoje negalima susitarti, kad mokesčių įstatymai keičiami ne dažniau nei 1 kartą į pvz. 4 metus ir jų įsigaliojimas yra ne ankstesnis nei pvz. 2 metai po priėmimo.
Na gal keisti 1 kartą per 4 metus būtų labai nelankstu, bet įsigalioti turėtų bent po 1 metų po priėmimo. Nes kažkaip tapo įprasta, kad priima lapkritį kokį pakeitimą, kuris jau nuo sausio 1 įsigalioja. Pasiseka jei duoda 6 mėn. Turėtų būti minimum 1 metai, su išimtim nepaprastosios padėties ar kokios krizės atveju.
Galima pagalvot ir padaryt taip, kad nereiketu kas 4 metus keist ar apskritai keist. Juk Seimas yra vieta, kur žmonės turi apsvarstyti, aptarti ir priimti ekspertinį sprendimą. Bent jau Seimas turi būti tokia vieta.
to jau nebėra, nei pasiseka nei ką. KT išaiškinimas 2021.05 ir taškas politikų improvizacijoms. https://www.vz.lt/verslo-aplinka/2021/05/13/konstitucinis-teismas-mokesciu-pakeitimai-turi-isigalioti-po-pusmecio-nuo-priemimo
Gal verčiau reikėtų dar būnant opozicijoje paruošti visą įstatymų paketą, kad atėjus į valdžią iš karto jį priimti (įsigaliojimas galėtų būti po metų)? Ir nereikėtų gaišti laiko ekspertų grupėms ir pan. ir efektą dar būnant valdžioje pamatytų...
labai jau paprastai jūs įsivaizduojate įstatymų leidybos procesą. Atėjai pamatei nugalėjai, kadm čia gaišti laiką galvoti ir tartis ;-). Taigi esmė ir yra, kad politikai reikalingi diskusijai ir sutarimui tiek tarp suinteresuotų pusių, tarp jų ir visuomenės pasiekti, o dauguma įstatymų projektų gimsta ne Seime, o vyriausybėje-ministerijose. Kalbant apie realią situaciją, duokdie, kad partijos sugebėtų bent rinkimų programas pasiruošti ne 2 mėn. iki rinkimų o bent 6 ar 9 mėn., kad aptarti ir suprasti ko mes ten sieksim. O tada koalicija, vyriausybės programa ir ją įgyvendinantys teisės aktai, kurių vienu metu visų tikrai neparuoši, iliuzija.
Manau to priežastis yra tai, kad seimo nariai ir vyriausybė turi imituoti darbą, o mokesčių įstatymų keitimai sudaro geriausią pokyčių įspūdį.
per skambiai pavadinta "reforma". Jei tik dar ir dar papildomai nauji mokesciai, kame cia reforma? Kad VMI tures daugiau darbo? O ziurint is mokesciu moketoju pozicijos, tai tik valdzios padidejusio apetito patenkinimas susimokant naujus mokescius. Ir vel viskas i "pravalgyma"? Kokia nauda visuomenei bendrai duos tie nauji mokesciai?
jokios, išskyrus žingsnelį link adekvačių tokiai valstybei biužeto pajamų. Kai pagal viešojo sektoriaus efektyvumą iš 13 naujų šalių-narių mus lenkia tik Estija ir Slovėnija, su pajamų dalim nuo bendro BVP pyrago irgi bandysim lygiuotis į Estiją su Latvija, Kroatija, jau nesvajojant apie SLovėniją ar Slovakiją - o ne būti uodegoje net už Bulgarijos su Rumunija... Reikia mūsų biurokratams pavalgyti, verslą užsakymais pamaitinti, o tai visi labai jau nusiefektyvinę ;-) https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=gov_10a_exp&lang=en
Ar ne Jūs sakėt, kad NT mokestis bus žingsnelis. Bet kažkaip nesijaučia nei Jums nei man to rezultatų. Šiaip biudžeto išlaidos į skolą per pastaruosius porą metų padidėjo 40-50%, bet to Jums kažkaip vis negana? :) Kur užsakymai? Kur geresnis gyvenimas?
Finansų ministerija pabrėžė, kad „Seimą galiausiai pasieks tie pasiūlymai, kurie sulauks plataus visuomenės ir politinių partijų palaikymo“. Reiškia, jokie,