Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-07 11:02
2025-09-06 21:01
2025-09-06 16:51
2025-09-06 09:25
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Ok, tai konservatoriai bus pirmi, tada žalieji/darbas, tada socdemai, tada arti abi liberalų. Bebrai per plauką, bet nepraeis (tikiuosi). Kas formuos (konservatoriai/liberalai ar žali/darbas), priklausys labai nuo antro turo.
svarbu, kad rastų kompromisą, nesvarbu kokiai partijai priklauso.
Visgi svarbu, nes vienos partijos kuria, kitos griauna. Vienos sukalbamos ir siekia sukurti kažką gero, kitos tik pasipelnyti. Vienose partijose korupcija netoleruojama, kitose ne tik kad dangstoma, bet net ir rinkėjai nemato nieko bloga, jei pasinaudojant poziciją kokį kelią nusitiesi, ar kokią valstybinę įmonę išnaudoji savo reikmėms.
per ta nepriklausomybes perioda, tiek visi pridare visko..kad jau sunku ka ir isskirti.nebent Laisves partija..kol kas.nustebino DP rezultatas..
žali+darbas=ne naša pobeda
Konservatoriai caldė tris kartus: atsiskyrimo nuo sovietų sąjungos metu, bankų/rusijos krizės metu ir pasaulinės finansų krizės metu. Tikiuosi pamatyti, jų valdymą ne krizių metu.
Tai kad jiems vėl nepasiseks. Valstiečiai prataškė biudžetą, užsiskolino ne pagal poreikį (vienkartinės vaiko išmokos, išmokos pensisninkams ir t.t). , kitų metų biudžetas po užraktais plius dar liko kažkiek savaičių pasitaškymui. Ir jei COVID'as smogs stipriau, stos Europa ir Lietuva - vėl turės konservatoriai tokią krizinę situaciją. Nėra taip, kaip socdemai ar valstiečiai pakilimo metais valdo, po to sau nuopelnus pasiim visus. :)
Na šį kartą nebestabdys niekas taip ekonomikos, bet taip, teks valdyti krizės metu. Sakyčiau tik šį kartą ta krizė kitokia, mažiau susijusi su finansais ir be didelių skolinimųsi būtų galima išbristi... Labai norėčiau pamatyti patrauktą atsakomybėn žalstiečių partiją, ir visą dar dabar esančią valdančiąją koaliciją, kuri pritarė rinkėjų papirkinėjimui ir dar iš skolos, kosminėmis sumomis. Deja to nepamatysime...
Čia gėlytės tik pagal tai, kas buvo anksčiau. Dabartinės palūkanos skolinimosi palankios, tai skolos apatarnavimas nebus per didelis, o bendras skolos procentas dar ne tragiškas (tai nereiškia, kad pritariu belenkokiam skolinimuisi ir pinigų švaistymui). Manau korona irgi įveikiama ir bent jau mes su ja susitvarkysim. Aišku, jeigu eksporto rinkose viskas visiškai sustos, tada taip. Bet nemanau, kad taip bus.
Cia nesiskolinti neiseis, nes kelti besalygiskai mokesciu negalima - buki valstieciai dar neperprato, kad gerais laikais mokesciai tik didinami, o blogais tik mazinami.
Jei tokiais tempais toliau skolintis, bendras skolos procentas iki birželio mėnesio taptų nebepriimtinas
Pasidomėk kiek konservatoriai paskolino lietuvą per,, taupymą" 2008 2012m ir už kokias palukanas😝😪
Man domėtis nereikia. Aš ne tik žinau kiek ir už kiek, bet dar ir suprantu, kodėl. Gaila, ne visiem duota, tai tamstai neaiškinsiu - ekonomikos per komentarą neišmokysiu.
Bet tu glushas tai kaip turi but :D ziurek kas pasaulyje dedasi o ne tavo deriovnioj prie sarajaus :D
Apsisaukelio sensejaus mokymu matai netekom :D ..vadinasi pasisamdysim konsultantus uz 13 milijonu palankios salygos po rinkimu :D
Tamstai ir tie konsultantai nepadės. Tikėjimas yra kiekvieno žmogaus teisė
taip, plika akim matyt desningumas kad is gero gyvenimo lietuviai pamirsta kas per partija yra konservatoriai(ir ju satelitai liberalai) ir neina balsuot galvodami kad viskas savaime issispres. o konservu rinkejai net per puga ir uragana ateina, stai todel ir turim kriziu specialistus kurie jas visai nesprendzia(simonytes ir kubiliaus vyriausybes valdymo metu valdininku skaicius tik augo, jokiu esminiu reformu biudzetinio aparato plotmej didieji reformatoriai nesugebejo ivykdyt) arba sprendzia pazeidziamiausiu saskaita. antras turas aisku dar gali kazkiek pakoreguot vaizda, bet panasu kad turesim trapia desiniu vyriausybe su buvusia finmine kuri skolinosi uz lombardines palukanas priesaky.
Tu gal aklas? Konservatoriai užspaudė valstybines įmones veikti efektyviau, ir mokėti dividendus į biudžetą, kaip ir priklauso. Nenuostabu, kad krizės metu valstybės tarnyboje užsipildė iki tol buvusios laisvos vietos. Ir čia atleisti žmones, tam kad po to mokėti išmokas - ne pats efektyviausias būdas spręsti valstybės aparato dydžio problemas. Ypač kai jų valdymas buvo stipriai orientuotas į persitvarkymą ir daugiau veiksmų vykdymą iš valstybės pusės, konkrečiai aš apie investuok Lietuvoje ir Eksportuojančioji Lietuva, kurių rezultatas pranoko visus lūkesčius. Dėl šių įstaigų turime dabar situaciją, kai eksportas viršija vartojimą kartais (prieš 2008 m. buvo priešingai), taip pat turime stiprų paslaugų verslui sektorių Vilniuje, kuris iki tol buvo beveik neegzistuojantis, dėl to Vilnius auga sparčiai, ir toliau augs dar kurį laiką, net nieko nedarant. Apie palūkanas, gal gali man atsakyti, kaip galima skolintis už mažesnes palūkanas, nei yra indėliai banke? Taip pat, gali gali pasakyti, ką reikėjo rinktis: skolintis, nemokėti viešajam sektoriui algų, nemokėti pensijų, ar mažinti viešojo sektoriaus ir pensininkų algas per pusę? Rinkis vieną.
Tu supranti, kad konservatoriai ateina PO krizės, o ne ją sukelia? Apart, aišku, atsiskyrimo nuo Sovietų - ten tai taip, krizę sukėlė didelę.
Ne, jis nesupranta, kad dabar turėjo paskutinius 4 metus gero pakilimo, ne dėl to, kad kažką žalstiečiai gero padarė, o kad TSLKD gerai padarė savo darbą. Kai paklausi tokių, tai ką konkrečiai gero padarė ekonomikai - vardija pensijas, išmokas, MMA kėlimą, bet visa tai yra ekonomikos augimo pasekmė. Čia iš esmės sudėti formulę galima, pagal kurią šie dalykai kis, nepriklausomai nuo to kas valdžioje.
Visiškai sutinku - lietuviai buki TV auklėtiniai., Ką girdėjo kalbant per TV tuo aklai tiki ir akis išvertę kartoja tą patį, beigi net nesusimąsto, kam TV priklauso. Štai ir turim rezultatus. bet mušk mane per kepenis, aš niekad nepatikėsiu, kad Naujosios Vilnios lenkai ar Karoliniškių rusai balsavo už konservatorius. O rezultatai rodo, kad būtent lenkai ir rusai už konservus susivienijo. Yra paaiškinimas?
ateina jie ne po, o pries pat ja. ir ju veikimo metodai ja pagilina kurkas labiau nei kaimyninese valstybese, cia faktas apie kuri kubiliaus vadovelyje nerasoma 😉
Tai kodėl Lietuviai atsigavo prie Kubiliaus greičiau, nei Latviai? Ten irgi Kubilius? Įtikėjimo mokslu neišmuši...
Man patinka tokie asmenys, kurie turi nulinį suvokimą apie ekonomiką, bet vat eina ir prieštarauja ne tik profesionaliems analitikams, bet net ir Nobelio premijos ekonomikos srityje laureatams. Toks susireikšminimas ir tikėjimas savo neklystamumu, kad net nereikia pasitikrinti argumentų. Pažaiskime jūsų žaidimą, tai kokiomis priemonėmis buvo pailginta krizė 2008-2012 metais? Ir kitas dalykas, kodėl manote, kad 2008 m. atėjo prieš pat krizę, jei biudžetas buvo patvirtintas prieš pat pasibaigiant Kirkilo vyriausybės kadencijai, patvirtintas buvo su milžinišku deficitu, ir net einamųjų metų biudžete buvo didžiulis deficitas, užkaišytas ištaškant bet kokius rezervus. Taip kad krizė buvo. Šeimos atveju maždaug atrodytų taip - darbą vienintelis šeimoje dirbantis prarado, bet nenorėdamas pasirodyti prastai, nuo šeimos tai slepia. Vietoje to, pajamų skyles užkaišiojo parduodamas mašiną, iš namų nešdamas daiktus į lombardą, o po poros mėnesių vaidina nustebusį, kad jis čia iš vis ne prie ko, ir jis niekada nedirbo, ir čia iš vis kitas šeimos narys kaltas, kad dabar nėra pajamų.
Galiu paaiskinti, nes Tomasevskis uzniso, tuo labiau, kad kai kuri LLRA durneliai sugebejo, dar Lukashenko palaikyti. Normalus lenkai Putino rezimo nepalaiko., paziurekite Lenkijoje kokia politika rusu atzvilgiu. Todel ir isgaravo palaikymas Tomasevskiui
Galiu paaiskinti, nes Tomasevskis visiems igriso, tuo labiau, kad kai kuri LLRA durneliai sugebejo, dar Lukashenko palaikyti. Normalus lenkai Putino rezimo nepalaiko., paziurekite Lenkijoje kokia politika rusu atzvilgiu. Todel ir isgaravo palaikymas Tomasevskiui
Galiu paaiskinti, nes Tomasevskis visiems igriso, tuo labiau, kad kai kuri LLRA kandidatai sugebėjo Lukashenka palaikyti. Normalus lenkai Putino rezimo nepalaiko., paziurekite Lenkijoje kokia politika rusu atzvilgiu. Todel ir isgaravo palaikymas Tomasevskiui
o kodel tamsta tik latvius imat? pamirsot apie milziniska banku krize latvjijoj? kodel lenku ar estu i palyginima nenorit itraukt? kubilius vietoj to kad skatint ekonomika per viesasias islaidas puole ja smaugt, kas tikrai neprisidejo prie krizes padariniu mazinimo. tukstanciai statybininku liko be darbo, o renovacijos projektas is vietos ne nejudejo. beje, nukritus minus 20,veliau augti yra lengviau, klausimas kas pirmieji pasieke ikikrizini lygi?
Jaunoji karta lenkų ir rusų jau nebetokia koloradinė ir labiau išsilavinusi.
Lenkai devalvavo zlotą, tuo ištraukė ekonomiką. LT visos paskolos buvo išduodamos eurais, tai po devalvacijos, jūsų būsto paskola būtų pabrangusi 30%. Per krizę. Kuomet mažėja atlyginimai bei yra didelė tikimybė prarasti darbą. Estai turėjo įsivedę eurą ir turėjo sukaupę pinigų rezervą, kas leido atsilaikyti ir skolintis pigiau nei mums (dėl tos pačios devalvacijos grėsmės). Skatinti ekonomiką per viešasias išlaidas??? Iš kokių pinigų? Gi ir taip sakot, kad praskolino Lietuvą. Gal baikit pats sau prieštarauti
Skatinti ekonomiką per viešąsias išlaidas, kaip jau gerai pastebėjo, nebuvo iš ko. Būtų reikėję skolintis dar dvigubai tiek, o kai būtų reikėję deklaruoti kam skoliniesi, tai po tokių bairių išaugtų ir skolos kaina dar dvigubai, jei iš vis skolintų. Kitas dalykas, skatinimas ekonomikos per viešąsias išlaidas yra tinkamas didelėms uždaroms ekonomikoms, o Lietuva yra maža atvira ekonomika, kur 2008 metais importas sudarė virš 70% vartojimo. T.y. su viešaisiais pinigais, labai brangiais pinigais, būtume paskatinę tik kaimyninių šalių ekonomikos atsigavimą, bet patys to nebūtume pajautę.
Renovacijos projektas nepajudėjo krizės metu, bet po to pajudėjo dėl to, kad konservatoriai spėjo suprasti kodėl nepajudėjo (Lietuva praktiškai vienintelė, kurioje pajudėjo renovacija daugiabučių, kur kiekvieno buto nuosavybė yra pas skirtingus žmones, daugumoje Europos renovacija juda tik ten, kur visas daugiabutis yra vieno asmens nuosavybė, juridinio ar fizinio). Tam teko keisti įstatymus, ir daryti juos mažiau laisvanoriškus, ir daugiau prievartinius, buvo sugalvotas naujoviškas finansavimo mechanizmas, ir nenorintys priversti renovuoti, jei dauguma nori. Reikalas sudėtingas teisiškai, ir ypač finansiškai įgyvendinti (dėl atsakomybės už paskolos grąžinimą). Lietuva Latviją aplenkė, ne tik ikikrizinį lygį pasiekėme pirmiau. Su Estija lygintis negalime, nes įlipome skirtingai. Kirkilas jau Lietuvą parklupdęs skolų liūne buvo, Estija dar turėjo rezervų, eurą, ir tvarų biudžetą. Lenkija, kaip irgi sakė, devalvavo savo valiutą, kas irgi turi savų pliusų ir minusų. Tačiau mes Lenkiją ir toliau vejames, kai kuriais atvžilgiais ir aplenkę, o ne jie nuo mūsų didina atotrūkį.
Iki krizinį lygį pirmi pasiekė Lietuviai. Galim ir su Estais palyginti. Jie iki krizės sukaupė kelių milijardų rezervą, kai Brazius ir Kirkilas per 5-6 augimo metus iki krizės sugebėjo tik skolintis. Skatintojau tu, iš kokių pinigų tą skatinti? Skolintų? Pamiršai kokios palūkanos? Paklausk Latvių pensininkų, gydytojų ir kitų, ką jie apie TVF paskolą mano: -10% visiem, -70% visiem dirbantiem, kai LT mažiausios pensijos -2%-5%, apmokęstinti indėliai 10%, gydytojams, mokytojams ir kitiem tarnautojam -20% (Lietuvoj 10%).
Tai sakai kai konservai skolinasi brangiau nors kiti siulo pigiau tai cia verta pagirimu ,o kai valstieciai skolinasi tai cia blogis :D ...dabar stebek po rinkimu kaip konservai toliau sekmingai skolinsis :D
Tikekimės pagaliau bus mažiau baudų, suvaržymų ir draudimų, bei mokesčių kaitaliojimo..
kai kas tuščiažodžiauja, kad rinkėjai balsuoja už pokyčius, bet tokiai mokesčių nesistemai kaip dabar jų reikia labiausiai. Tokia kaip yra dabar - tiesus kelias į toliau didėjančią atskirtį (Gini dabar didesnis nei pas mus tik Bulgarijoje, panašus JK, dar didesnis tik Serbijoj ir Turkijoj), o tai blogai visiems. Aukštų tvorų, masinio trečių šalių pigių darbuotojų importo, bedarbystės ir emigracijos perspektyva, visuomenės poliarizacija. Tai JAV-britų kelias žemyn, tik tiek kad kai esi maža valstybė, nesaugumo augimas kaip pasekmė atrodo gerokai rimčiau.
Ta nelygybė Lietuvoje yra iš 3 kampų: - pensininkai - regionai - juodai dirbantys Didžiausia yra dėl pensininkų, tam reikalinga esminė mokesčių reforma, kaip jau n-tąjį kartą rašau pajamų apmokestinimas visoms pajamoms vienodas + turto mokesčiai. Bazinė pensija iš turto mokesčių. Regionai - reikia baigti stengtis dirbtinai išlaikyti regionus. Reikia skatinti gyventojų judėjimą šalies viduje, nustoti vykdyti absurdiškas programas skatinančias jaunimą vykti gyventi į regioną (relokacijos programa arčiau darbo tinkamesnė), ir pritraukti investicijų daugiau į regionų centrus, ką dar 2016 m. TSLKD rinkimų programoje buvo labai gerai pateikę. Šešėlinė ekonomika - čia didele dalimi spręstų mokestinės reformos pakeitimai, kuri iš esmės mažiau apmokestintų tuos, kurie sunkiai verčiasi, ir daugiau apmokestintų turtą, kurį nuslėpti sunku, net jei tavo visos pajamos iš nelegalios veiklos, pvz. cigarečių kontrabanda. Net jei bus ant tolimo giminaičio, giminaitis vis tiek mokesčius turės sumokėti.
Konservatoriai + liberalai + laisves partija. visai nebloga koalicija svieciasi, jei antras turas nepaves.
valstieciai nelaimejo, nes visa kadencija smulkiam verslui (kuris sunesa apie 80% biudzeto) tik duobes kase. Jokios naudos jie LT ekonomikai nedave, apart vaiko pinigus ir pensininkus reme tuo skatindami vidaus vartojima. ir reikia pripazinti, kad ES atvere pinigu maisus ir sake imkit valstieciai kiek reikia uz dyka, tai aisku kodel nepaimti jei duoda, galbut net ateityje nurasys tuos milijardus i parastes :)
sveikinu gerbiamasis, su "smulkiam verslui (kuris sunesa apie 80% biudzeto)" jūs jau kosmose ;-)
Cia kosmonautu daug :D