Rinkos tyrimai: slaptuosius pirkėjus siunčia pas konkurentus

Daugumai įmonių įdomu kaip dirba kiti toje pačioje srityje. Tai daroma tiek pasitikrinti „kur mes esame“ rinkoje, tiek tam, kad būtų atrastos vietos, kuriose reikėtų pasitempti ir tobulinti, o kuriose įmonė turi pranašumą ir jį reikėtų išlaikyti ar dar labiau stiprinti, sako Audrius Sakalauskas, mokymų ir verslo vystymo kompanijos „DOOR Training and Consulting Baltic“ tyrimų projektų vadovas.
Siekia dar geresnių rezultatų
„Kompanijos dažniau perka iš mūsų rinkos tyrimo analizę, negu patys užsakinėja konkurentų analizę. Jiems ši informacija reikalinga tiesiog „pulso pajautimui“, tai kas gi vyksta rinkoje. Kitais atvejais, klientui tai yra pagalba išsigryninti savo stipriąsias ir tobulintinas puses. Gali būti netgi inicijuotos aptarnavimo ir pardavimo standarto korekcijos“, – teigia p. Sakalauskas.
Slaptojo pirkėjo tyrimų bendrovė neretai konkurentų tyrimą atlieka savo iniciatyva tam, kad savo klientui, kuris užsakė tokį tyrimą savo situacijai ištirti, konkurentų analizę pateiktų kaip pridėtinę vertę.
„Tai padeda mums parengti tinkamiausias rekomendacijas klientui. Rinkos išmanymams mums yra būtinas, kad galėtume klientus nukreipti efektyviausia linkme. Pavyzdžiui, klientas, kuris teikia paslaugas x, darosi slapto pirkėjo tyrimą metus laiko, kas ketvirtį ruošiama ataskaita su konkrečiomis rekomendacijomis. Po metų, rezultatai yra tikrai aukšti ir tenkina klientus. Tačiau sustojus tobulėti greitai konkurencinis pranašumas išnyksta, nes rinka nestovi vietoje. Tuomet mes atliekame rinkos tyrimą, kad galėtume įvertinti kokia situacija yra rinkoje“, – pasakoja p. Sakalauskas.
Legalus būdas
Slapti pirkėjai vertina aptarnavimo ir pardavimų procesą remdamiesi objektyviais kriterijais, taip pat pateikdami savo subjektyvią nuomonę – kur ir kas jiems patiko labiausiai, o kas kažkurioje įmonėje nepatiko.
„Tokios įžvalgos visuomet duoda naudos tiek vadovams, tiek padeda darbuotojams pajausti situaciją rinkoje, sužinoti kaip jie galėtų prisidėti prie geresnių įmonės rezultatų. Tai taip pat padeda išsigryninti savo pranašumus bei pristatant prekes ar paslaugas pasakyti, kuo mes esame išskirtiniai, ko kitur rinkoje neras“, – sako jis.
Paklaustas, ar atlikti konkurentų slaptojo pirkėjo tyrimą nedraudžia įstatymai, p. Sakalauskas pažymi, kad slapto pirkėjo tyrimus daranti kompanija gali tirti rinką ir skelbti ar parduoti nuasmenintus rinkos tyrimo rezultatus.
„Mes neidentifikuojame ir neatskleidžiame aptarnavusio personalo ar konkretaus taško, kurį tikrinome, mes tik surenkame objektyvius duomenis bei pridedame subjektyvią klientų nuomonę“, – pažymi p. Sakalauskas.